Mokytojus sveikinusi ministrė A. Pitrėnienė: turime nuo mažens mokyti vaikus mąstyti inovatyviai
Pasauliui sukant ekologinės mąstysenos ir politikos link, reikia kitaip mąstančio ir besielgiančio valstybės piliečio. Todėl ugdyme labai svarbus tampa žymiai lankstesnis ir greičiau į visuomenės pokyčius galintis reaguoti neformalusis ugdymas. Mokytojai, bibliotekų darbuotojai turi sudominti vaikus ir ugdyti jų meilę mokslui, gamtosaugai ir ekologijai, techninei kūrybai, skatinti juos tyrinėti ir pažinti. Tai pažymėjo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė, trečiadienį pasveikinusi kelias dešimtis aktyvių šalies mokytojų ir mokyklų bibliotekų darbuotojų.
„Jūsų darbas labai svarbus, nes padedate augti mąstančiam, kuriančiam, talentingam jaunimui. Pagrindinis mūsų šalies turtas yra žmogus ir jeigu neišmokysime vaikų nuo pat mažens mąstyti kitaip, inovatyviai, jeigu organizacijose, įmonėse neįsivyraus inovacijų kultūra, šalies proveržio negalėsime tikėtis. Todėl kai mūsų mokiniai skina laurus tarptautiniuose konkursuose ir čempionatuose, dalį nuopelnų turi prisiimti ir jų mokytojai. Be jūsų profesionalios pagalbos ir entuziazmo, šių rezultatų nebūtų“, – kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė.
Trečiadienį Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos Nacionaliniame lankytojų centre vyko Nacionalinis padėkos renginys, kurio metu ministrė įteikė padėkas 80 mokytojų ir mokyklų bibliotekų darbuotojų.
2016-ieji – Bibliotekų metai. Pasitinkant juos, mokyklose dirbančių bibliotekininkų laukia nauji iššūkiai. Artimiausiu metu Lietuvos Respublikos Vyriausybė priims nutarimą dėl Bibliotekų metų minėjimo 2016 metais priemonių plano patvirtinimo, kuriame numatyta atskleisti bibliotekų teikiamų paslaugų plėtros ir naudos visuomenei potencialą. Kasmet mokyklų bibliotekos organizuoja įvairius renginius, skatinančius skaityti: vaikų ir jaunimo literatūros savaites, konkursus, parodas, konferencijas, skirtas geriausioms pasaulio knygoms.
Kasmet dešimtys tūkstančių mokinių įsitraukia ir į gamtinio bei ekologinio pobūdžio veiklas, dalyvauja tradiciniais jau tapusiuose konkursuose ir projektuose – „Mano žalioji palangė“, „Mūsų eksperimentas“, „Lietuvos gamtininkas“ ir kituose.
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro naujai inicijuotas projektas „Žaliosios edukacinės erdvės ir gamtos ekspozicijos mokyklų aplinkoje“ jau sulaukė akivaizdžių rezultatų: mokyklų aplinka ne tik želdinama – ji tampa ugdančia įvairiapuse terpe tobulėti ne tik mokiniui, bet ir bendruomenei, mokytojai gerina kompetencijas seminaruose šalyje ir užsienyje, dalinasi patirtimi savivaldybėse. Į projekto veiklas įsitraukė universitetai, būrys profesionalų, užsienio partneriai.
Puikiais rezultatais Lietuva gali didžiuotis ir Europos Sąjungos jaunųjų mokslininkų konkurse – jau ne vienerius metus iš eilės mūsų mokiniai patenka tarp prizininkų. Šiemet Lietuvos atstovų pelnytų apdovanojimų skaičius išaugo iki septyniolikos. Mokiniai taip pat užsiima moksline ir technine kūryba – kasmet su savo pačių sukonstruotais laivų, automobilių, kosminiais ir aviamodeliais jie dalyvauja ne tik nacionalinėse, bet ir tarptautinėse varžybose ir pasaulio čempionatuose.