Parodos „Studijos 2016“ lankytojai – motyvuoti ir žingeidūs
Šiemet vasario 4–6 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ 14-tąjį kartą vykusi tarptautinė paroda „Studijos“ sulaukė daugiau lankytojų nei pernai. Vien kolektyvinių grupių iš visos Lietuvos skaičius išaugo beveik 27 procentais. Per tris dienas į parodą užsuko 40 500 lankytojų. Čia buvo galima sutikti ne tik būsimus studentus, jų tėvus ir mokytojus, bet ir tuos, kurie jau baigę ne vieną aukštąją mokyklą domėjosi profesiniu mokymu. Parodoje dalyvavo 225 dalyviai iš 13 šalių: Lietuvos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Danijos, Lenkijos, JAV, Rusijos, Nyderlandų, Prancūzijos, Latvijos, Airijos, Italijos, Šveicarijos.
Parodos metu „Synopticom” bendrovės vykdoma lankytojų apklausa parodė, kad 64 proc. šiemet parodoje apsilankiusių moksleivių ketina studijuoti Lietuvoje, 48 proc. domisi studijomis užsienyje, o 9 proc. domisi alternatyviomis galimybėmis – savanoryste, kelionėmis, galimybe padirbėti. Šiemet pastebima ir kiek pakitusi parodos lankytojų geografija – išaugo lankytojų iš didžiųjų šalies miestų procentas. Padvigubėjo lankytojų iš Kauno ir Kauno rajono, daugiau negu paprastai apsilankė vilniečių.
„Šiemetinėje parodoje džiugino lankytojų motyvacija ir smalsumas, o visos parodos renginių erdvės sulaukė didelio lankytojų dėmesio. Per tris parodos dienas buvo surengta daugiau kaip 200 renginių, kurie užėmė visas LITEXPO konferencijų sales ir papildomas erdves: „Idėjų inkubatorių“, „Inovacijų alėją“, „3K kryptis-kalbėtojas-kava“, „Pažink save“, „Profesijos gyvai”. Džiaugiamės, kad tokia paroda, kokią kuriame – dinamišką, interaktyvią, informatyvią, aktualią – šiemet lankytojų buvo įvertinta itin gerai“, – sako LITEXPO parodų grupės vadovė Jolanta Masiulienė.
Didžiausio populiarumo parodoje šiemet sulaukė nauja tema ir renginių erdvė – „Verslas jauniems“, kurioje lankytojai galėjo pasisemti žinių iš jau didelę patirtį turinčių verslininkų, susitikti su žinomais žmonėmis – Vaidu Baumila, Virgilijumi Alekna, Justinu Jankevičiumi, Tadu Vidmantu ir klausytis jų sėkmės istorijų, pamatyti, kokius verslus yra sukūrę Lietuvos moksleiviai. Paskutinę parodos dieną erdvėje „Verslas jauniems“ vyko mokomoji moksleivių bendrovių mugė, kurioje produktus ir paslaugas pristatė savo verslus įsteigę mokiniai.
Informacija iš pirmų lūpų
Parodoje kalbinti dalyviai įsitikinę, kad internete randama informacija neatstos gyvo kontakto, kuris mezgasi parodose. „Parodos lankytojas gali gyvai pabendrauti su tam tikros aukštosios mokyklos dėstytojais ir esamais studentais apie studijų procesą, aukštosios mokyklos akademinį gyvenimą. Galiausiai – pasiklausyti paskaitų ir daugiau sužinoti apie konkrečias programas, stojimo sąlygas, specialistų poreikį bei absolventų perspektyvas. Tai geras edukacinis laiko praleidimo būdas“, – tvirtina Vilniaus Gedimino technikos universiteto Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centro direktorė Valerija Bernotienė.
Tuo tarpu parodoje keturioliktus metus iš eilės dalyvaujanti Vilniaus kolegija teigia, kad ši paroda jų aukštajai mokyklai yra vienas svarbiausių renginių metuose, kuriam jie ruošiasi labai atsakingai. „Tai naudinga paroda ne tik moksleiviams, jų tėvams ir pedagogams, bet ir mums patiems, nes jos metu, bendraudami su būsimais studentais, iš pirmų lūpų išgirstame, ko jiems reikia, kokie jų poreikiai ir pan. Be to, tai vienintelis renginys Lietuvoje, kur vienoje erdvėje susitinka bene visos Lietuvos aukštosios ir profesinės mokyklos, kolegijos ir didžiausi moksleivių srautai iš tolimiausių mūsų šalies kampelių“, – sako Vilniaus kolegijos Studentų priėmimo skyriaus vedėja Dovilė Liubinienė.
Akivaizdu, kad kasmet aukštosios mokyklos deda vis daugiau pastangų, kad patrauktų stojančiųjų dėmesį: parodos stenduose atsirado daug inovacijų, įvairių žaidimų, unikalių prisistatymų. Interaktyvumu išsiskyrė ir profesinių mokyklų salė, kurioje lankytojai galėjo ne tik stebėti, bet ir patys išbandyti įvairias veiklas.
Į parodą su puikiai atliktais namų darbais
Parodos metu stenduose dirbę dėstytojai ir esami studentai pastebėjo, kad šiandien didelė dauguma abiturientų į parodą užsuko jau beveik žinodami, kur nori studijuoti, kokią studijų programą pasirinkti.
„Mane žavi šiuolaikinis jaunimas ir tai, kokie jie yra apsiskaitę, sąmoningi ir žingeidūs. Nors pasitaikė ir visokių parodos lankytojų, bet didesnė jų dalis tikrai žinojo, kokią konkrečią studijų kryptį pasirinks pabaigę mokyklą. Į parodą jie atėjo ne sužinoti, atrasti savo kelio, bet pasitikslinti: kokius konkrečiai dalykus jie mokysis, koks bus studijų procesas, kokios įsidarbinimo galimybės pabaigus vieną ar kitą studijų programą. Prieš ateidami į parodą moksleiviai puikiai atliko savo namų darbus“, – kalba Vilniaus universiteto Studijų direkcijos vyr. specialistė Jovita Šneiderienė tikindama, kad šių metų parodos tema „Išeini su atsakymu“ puikiai atitiko šiandieninį parodos lankytoją.
Vilniaus universiteto atstovei antrina ir Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos Studijų skyriaus viršininkas Mjr. Stasys Vilkinas sakydamas, kad į parodą šiemet užsuko daugiau žinantys ir apsisprendę moksleiviai. „Šiemet sulaukėme daugiau būsimų studentų dėmesio, gal todėl, kad mūsų stende buvo pastatyta kariuomenės ginkluotė ir karinė technika, o gal todėl, kad mūsų studijos kitokios – mes suteikiame profesines žinias ir universitetinį išsilavinimą. Bendraudami su parodos lankytojais jautėme, kad jie yra pasidomėję mūsų siūlomomis studijų programomis, akademiniu gyvenimu, ko tikrai nebuvo prieš keletą metų“, – tvirtina Mjr. S. Vilkinas.
Vis labiau domisi studijomis užsienyje
Parodoje „Studijos“ šiemet buvo galima surasti ir aukštąsias mokyklas iš 12 užsienio šalių: Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Danijos, Lenkijos, JAV, Rusijos, Nyderlandų, Prancūzijos, Latvijos, Airijos, Italijos, Šveicarijos. Kaip tikina dauguma kalbintų užsienio dalyvių, šiais metais ypatingai jautė padidėjusį mūsų tautiečių moksleivių dėmesį.
Ne pirmus metus šioje parodoje dalyvaujantys universitetai „Saxion University of Applied Sciences“ ir „The Hague University of Applied Sciences“ iš Nyderlandų sako, kad moksleiviai iš Lietuvos kasmet vis labiau domisi studijomis jų šalyje ir tai tampa ne kokiu išskirtinumu, o bene kasdienybe, aiškiai suprantamu dalyku. „Tikrai nemažai lietuvių šiuo metu studijuoja mūsų šalyje ir kasmet po šios parodos jų atsiranda vis daugiau. Džiaugiamės, kad galėjome čia dalyvauti, save pristatyti ir paskatinti jaunus moksleivius savo ateitį kurti mūsų universitetuose. Lietuviai kasmet tampa vis drąsesni, nebijantys iškart po mokyklos atsidurti nepažįstamoje aplinkoje“, – teigia atstovai iš Nyderlandų.
Tuo tarpu prancūzų agentūra „Campus France“, kuri jau daug metų dalyvauja parodoje, atkreipė dėmesį, kad kasmet stojančiųjų į Prancūzijos aukštąsias mokyklas vis mažėja. O priežastį nurodė visai paprastą – Lietuvoje yra vis mažiau moksleivių, mokančių prancūzų kalbą, be kurios nemokamos studijos Prancūzijoje – neįmanomos.
Čia sutikta edukacinės bendrovės „Kalba.Lt“ komanda visas parodos dienas stengėsi moksleivius supažindinti ne tik su studijų užsienyje galimybėmis, bet tiesiai į parodą atsivežė ir užsienio universitetų atstovus, kad jie tiesiogiai galėtų pabendrauti su parodos lankytojais. „Norime išplėsti būsimų studentų akiratį, jų pasaulėžiūrą bei supažindinti su studijų galimybėmis Didžiojoje Britanijoje, Danijoje, Olandijoje. Tikime, kad tiesioginis kontaktas – tai geriausia priemonė sudominti, užmegzti ryšį, todėl šioje parodoje su mumis dalyvavo 17 universitetų iš Didžiosios Britanijos, kurie tiesiogiai bendravo su moksleiviais“, – pasakoja „Kalba.Lt“ komunikacijos vadovė Gintarė Pocė.
Parodos „Studijos“ metu „Synopticom“ bendrovės vykdoma lankytojų apklausa parodė, kad šiais metais lankytojams didžiausią įspūdį paliko susitikimai su žinomais Lietuvos žmonėmis, CERN paroda, INOVACIJŲ ALĖJA, galimybė visą reikalingą informaciją gauti vienoje vietoje, susitikti ir gyvai bendrauti su mokymo įstaigomis, studentais, karjeros konsultantais.