Aukštojo mokslo taryba apžvelgė 2015 m. aukštojo mokslo būklę
Vasario 25 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje Aukštojo mokslo taryba pristatė išvadas ir rekomendacijas dėl aukštojo mokslo būklės 2015 m. Ekspertai akcentuoja studijų kokybės gerinimą, doktorantūros studijų plėtrą, universitetinių ir koleginių studijų darnos stiprinimą, aukštojo mokslo institucijų tinklo, finansavimo ir valdymo efektyvinimą.
Aukštojo mokslo tarybos pateiktoje aukštojo mokslo būklės apžvalgoje ypatingas dėmesys skiriamas studijų kokybės gerinimui. Kaip pabrėžia ekspertai, nuo 2009 iki 2014 m. Lietuvos universitetuose bendras studentų skaičius sumažėjo 26 proc., potencialių studentų skaičius mažės iki 2021 m.
Silpnai pasirengusių stojančiųjų kontingentas daro įtaką visų studijuojančiųjų studijų kokybei. Dažnai aukštosiose mokyklose siūlomos specialybės nepatrauklios darbo rinkai arba jų paruoštų absolventų kiekis Lietuvos darbo rinkoje yra per didelis.
Studijų programų smulkėjimas ir dideli pedagoginio darbo krūviai mažina dėstytojų galimybes vykdyti mokslinius tyrimus. Tad Lietuvos aukštosios mokyklos turi itin stiprinti studijų ir mokslo kokybę, kad liktų konkurencingos šalies viduje ir tarptautiniu mastu.
Aukštojo mokslo taryba siūlo diskutuoti dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkymo siekiant efektyvesnės veiklos, kartu puoselėjant jų įvairovę ir atsižvelgiant į regioninę aukštojo mokslo svarbą. Gerinant aukštųjų mokyklų tinklą siūloma išgryninti ir įvardyti, kokią naudą suteiks konkrečių aukštųjų mokyklų jungimas.
Ekspertai pabrėžia poreikį efektyviau naudoti jam skirtas valstybės lėšas tobulinant aukštųjų mokyklų tinklą bei geriau naudojant turimą intelektinį potencialą.
Aukštojo mokslo taryba siūlo sudaryti geresnes doktorantūros galimybes, stiprinti universitetinių ir koleginių studijų darną ir tobulinti aukštojo mokslo valdymą.
Posėdyje dalyvavęs švietimo ir mokslo viceministras dr. Rolandas Zuoza padėkojo Aukštojo mokslo tarybai už pateiktas įžvalgas. „Atsižvelgsime į jūsų pateiktas rekomendacijas rengdami galutinius pasiūlymus dėl studijų ir mokslo sistemos kokybės tobulinimo, juos svarstys Vyriausybė. Jau dabar stengiamės gerinti doktorantų sąlygas, padidinome jiems stipendijas, o priimant pirmakursius keliama kokybės kartelė, aiškiau išreiškiamas valstybės užsakymas rengti darbo rinkoje paklausius specialistus“, – sakė viceministras.