Deklaruoti faktinę gyvenamąją vietą laiko liko nedaug
Šeši šimtai aštuoniolika – toks, 2016 m. kovo 1 d. gyvenamosios vietos deklaravimo informacinės sistemos duomenimis, buvo asmenų, įtrauktų į neturinčių gyvenamosios vietos Utenos rajono savivaldybėje apskaitą, skaičius. Nors žiniasklaidos priemonėse nuo praėjusių metų buvo nuolat skelbiama apie numatomą Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo pakeitimą, o nuo š. m. sausio 1 d. įsigaliojus šio teisės akto pataisoms, dar nedaug uteniškių, įtrauktų į neturinčių gyvenamosios vietos apskaitą, suskubo vykdyti įstatymo reikalavimus – deklaravo faktinę gyvenamąją vietą. Tačiau būtent tiems gyventojams, kurie nėra deklaravę tikslaus adreso, įstatymo naujovės turėtų būti ypatingai aktualios, mat nuo š. m. liepos 1 d. jie bus išbraukti iš apskaitos ir tuo pačiu neteks teisės į paslaugas, kurias suteikia gyvenamosios vietos deklaravimas, pvz., praras teisę į piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams, išmokas vaikams, paramą mirties atveju, negalės keisti vairuotojo pažymėjimo, savo vardu registruoti automobilio ir kt.
Kadangi įstatyme apibrėžta, kad į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą ribotam terminui (6 mėnesiams) gali būti įtraukiami tik benamiai, asmenys, kurie buvo globojami vaikų globos institucijose ir šeimynose, kai jie išleidžiami iš vaikų globos institucijos ar palieka šeimyną, asmenys, kuriems teismo nutartimi paskirtos priverčiamosios stacionarinio stebėjimo specializuotose psichikos sveikatos priežiūros įstaigose medicinos priemonės šių priemonių taikymo laikotarpiu, taip pat asmenys, laikomi tardymo izoliatoriuje ir pataisos įstaigose visą buvimo šiose įstaigose laikotarpį, kiti asmenys, nepatenkantys į šį sąrašą, per likusius tris su puse mėnesio iki termino pabaigos turėtų susitvarkyti gyvenamosios vietos deklaravimo dokumentus.
Gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą kitiems asmenims priklausančiame, pvz., nuomojamame, būste, kartu su būsto savininku atvykusiems į Utenos rajono savivaldybę, reikia turėti asmens tapatybės dokumentus ir būsto nuosavybės dokumentus. Jei būsto savininkas negali kartu atvykti, būtina turėti jo notariškai patvirtintą sutikimą ar leidimą gyventi tame būste arba sudarytą būsto nuomos ar panaudos sutartį, taip pat būsto nuosavybės dokumentų kopiją. Kadangi naujoji tvarka leidžia būsto savininkams nustatyti datą, iki kurios jie leidžia gyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą nurodytame name ar bute, jie neturėtų būgštauti dėl nuomininkų „užsibuvimo“ – suėjus nustatytam terminui, laikinų gyventojų gyvenamosios vietos duomenys Gyventojų registre bus panaikinami automatiškai.
Utenos miesto seniūnija prašo gyventojų nelaukti birželio mėnesio paskutiniųjų dienų ir su anksčiau išvardytais dokumentais artimiausiu metu atvykti į seniūniją (Utenio a. 4, 123 kab.). Telefonas pasiteirauti (8 389) 61621.