Grandiozinės sankryžų statybos Marijampolėje išėjo į „finišo tiesiąją“
Marijampolės mieste šiuo metu įsibėgėję grandioziniai trijų sankryžų per geležinkelį rekonstrukcijos darbai, susiję su per miestą besidriekiančios europinės vėžės „Rail Baltica“ projektu. Rekonstruojamos dviejų lygių Gedimino, P. Armino, Aušros gatvių sankryžos yra originalios ir įspūdingo dydžio, todėl, tikėtina, kels susidomėjimą bei priartins Sūduvos sostinę prie didmiesčių. Ne ką mažiau įdomi ir požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu Saulės ir Geležinkelio gatvių sankirtoje.
Specialistai teigia, kad užbaigus rekonstrukcijos darbus, susisiekimas su miesto centru pagerės ir pėstiesiems, ir automobiliams. Be to šis projektas į Marijampolę pritraukė ir dar pritrauks neįprastai daug investicijų – apie 37 mln. eurų, už kuriuos be minėtų sankryžų bus iš pagrindų sutvarkyta ir daugiau gatvių. Tai Kelių priežiūros ir plėtros programos, Europos struktūrinių fondų ir valstybės investicijų programos lėšos. Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Valančius džiaugiasi, kad savivaldybę jau pasiekė pirmosios lėšos ir pradėta atsiskaityti su rangovu UAB „Alkesta“. Direktorius pabrėžia, kad įgyvendinant šiuos analogų neturinčius projektus buvo sudėtingi du dalykai: įveikti žmonių psichologiją, kad geležinkelis eis per miestą, ir lėšų paieška. Gedimino ir Aušros gatvių sankryžas žadama atidaryti gegužės 27 dieną, o P. Armino gatvės sankryžos dar teks palaukti iki metų pabaigos.
UAB „Alkesta“ projektų vadovas Vilius Matulevičius neslepia, kad Marijampolės sankryžų darbai pateikė tam tikrų iššūkių. Visų pirma, anot projektų vadovo, tai buvo statyba gyvenamojoje zonoje, galvos skausmą kėlė spūdinių, lietaus vandenų surinkimas ir sankryžų suderinamumas su geležinkelio „Rail Baltica“ konstrukcijomis. Bet viską su savivaldybės administracijos pagalba pavyko išspręsti ir dabar gyventojai jau kviečiasi statybininkus kavos, prieš tai į juos žiūrėję nepalankiai. Nusistebėjimą dar kelia architektų parinkti „rūdinto“ metalo turėklai, kuriuos pagal specialias technologijas pagamino įmonė „Alga“. „Kažkas iš aukščiau mus gelbėjo, kad sankryžas statė tas pats rangovas, kaip ir geležinkelį, todėl viskas sprendėsi kompleksiškai“, – teigia Savivaldybės administracijos Ūkio departamento direktorius Vidas Pielikis. Šiuo metu statybų objektuose vyksta asfaltavimo, apdailos darbai ir artėjama prie pabaigos. Tad tikrai atsirado vilties, kad didžiajai „Miesto dienų“ šventei gegužės paskutinį savaitgalį vairuotojai gaus didžiausią dovaną – dvi strategiškai svarbias pervažas per geležinkelį.
Savivaldybės administracijos archyvo nuotraukos