Aktoriai teatrinio meno paslapčių mokėsi Menų akademijoje
Spalio 26-27 dienomis Klaipėdos universiteto Menų akademijoje vyko kultūrinės edukacijos – teatrinio veiksmo projekto „Atviras teatras 24“ veiklos. Šį tęstinį projektą, kurį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba, rengia Plungės kultūros centro vaikų ir jaunimo teatras „Saula“, bendradarbiaudamas su KU Menų akademijos Teatro katedra. Projekto veiklose šįkart teatro „Saula“ aktoriai pasikvietė dalyvauti teatro bičiulius iš Molėtų, Šiaulių, Anykščių, Šilutės, Rietavo, Jurbarko, Akmenės rajonų bei Šiaulių ir Klaipėdos miestų. Viso projekto veiklose dalyvavo 60 jaunų žmonių įsimylėjusių teatro meną.
Projekto veiklos prasidėjo dalyvių pokalbiu-diskusija apie teatro ir kino meną, aktoriaus ir režisieriaus profesijų specifiškumą, teatro metodus ir svarbiausias aktoriaus kompetencijas. Pokalbį-diskusiją, pagrįstą aktyvia dalyvių refleksija, vedė Teatro katedros vedėja doc. dr. Danutė Vaigauskaitė ir aktorius, režisierius Teatro katedros profesorius Valentinas Masalskis. Po pokalbio jaunimas „pasinėrė“ į tikrą studentišką gyvenimą. Padedami Teatro katedros pedagogų, studentų ir Klaipėdos jaunimo teatro aktorių jie mokėsi naujausių teatrinių metodikų, susipažino su sceninės ritmikos, judesio, vaidybos, atmosferos kūrimo savitumais, kūrė bendrus kūrybinius darbus.
Pasibaigus kūrybinėms laboratorijoms ir teatro meno paskaitoms projekto dalyviai bendravo su Teatro katedros studentais, dalyvavo jų individualiuose užsiėmimuose, stebėjo III ir IV kursų vaidybos programos ir II kurso režisūros programos studentų sukurtus pasirodymus. Po to visi buvo pakviesti į teatralizuotą, pilną mistikos, vaiduoklių, netikėčiausių istorijų ir teatrinės atmosferos ekskursiją po naktinę Menų akademiją. Pažintis su akademija baigėsi koncertų salėje užburiančia ir visus sužavėjusia vargonų muzika. Kaip ir dera pirmoji projekto diena baigėsi siautulingu studentišku vakarėliu, kurį lydėjo muzika, šokiai, teatro žaidimai, studentiškos sriubos virimas ir žinoma tarpusavio bendryste, bei draugiškos diskusijos su Teatro katedros studentais.
Antrąją projekto dieną susirinkęs jaunimas iš visos Lietuvos vėl mokėsi teatrinio meno paslapčių, o projektą vainikavo kartu su dėstytojais ir studentais sukurtų teatrinių darbų pristatymu ir refleksija mokomajame teatre. Visi projekto dalyviai gavo pažymėjimus patvirtinančius, kad jie dvi dienas studijavo akademijoje ir mokėsi teatro meno profesijos. Tačiau svarbiausia tai, kad projekto vykdymas sukvietė daugybę regiono jaunų žmonių besidominčių teatro menu, sudarė jiems puikią kūrybiškumą ugdančią erdvę ir atmosferą, kurioje jie galėjo laisvai kurti, bendrauti, susipažinti su bendraminčiais ir būnant kartu mokytis iš teatro profesionalų, aktorių ir geriausių srities pedagogų.