Alytaus rajono savivaldybėje surengta konferencija apie laivybos Nemuno aukštupyje atgaivinimą
Alytaus rajono savivaldybės mero Algirdo Vrubliausko iniciatyva šiandien surengta konferencija apie laivybos Nemuno aukštupyje atgaivinimą, infrastruktūros kūrimą. Konferencijoje dalyvavo abiejų – Alytaus rajono ir miesto savivaldybių vadovai – Algirdas Vrubliauskas bei Nerijus Cesiulis, Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorė Gintarė Jociunskaitė, grupė verslo atstovų.
Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas pasidžiaugė, kad iš pradžių skeptiškai į laivybos Nemunu atgaivinimą žiūrėję Alytaus rajono ir miesto merai dabar jau rimtai vertina šiuos projektus, svarsto galimus finansavimo šaltinius, infrastruktūros kūrimo darbus. Pasak V. Vinokurovo, Alytaus mieste galėtų atsirasti prieplaukos tiek pramoginei, tiek ir pramoninei laivybai. Alytaus rajone kalbama apie mobiliąją prieplauką ties Punia, tačiau ir savivaldybių vadovai, ir verslininkai sako, kad kol kas jiems trūksta aiškumo dėl upės vagos valymo bei pritaikymo laivybai.
Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas V. Vinokurovas pristatė Nemuno vagos projekto planus ir aukštupyje vykdomus valymo darbus. Nemuno vaga aukštupyje sudaro 251 km, 157 km iš jų yra neeksploatuojamas vandens kelias. Kol kas, pasak V. Vinokuro, prioritetas teikiamas Nemuno žemupio vagos tvarkymui nuo Kauno iki Klaipėdos, šie darbai vyksta sklandžiai, todėl yra galimybė paankstinti Nemuno aukštupio vagos valymo darbus. Juos žadama baigti 2025 m.
„Planai ambicingi. Situaciją Nemuno aukštupyje pradėjome analizuoti prieš dvejus metus ir pamatėme milžinišką potencialą. 2018 m. abi savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo memorandumą, kuris atvėrė galimybę vystyti šį vandens kelią. Jau matome vis konkretesnius savivaldybių planus, prie kurių deriname darbus. Norime sutvarkyti aukštupį taip, kad jame vyktų aktyvi laivyba, ir Nemunas sujungtų miestus“, – kalbėjo V. Vinokurovas.
Jis taip pat pastebėjo, kad aukštupis niekada nebuvo tvarkytas, bet vagos būklė stebėtinai gera. Iki šiol čia buvo vykdoma tik mažoji laivyba, išvalius Nemuno vagą, planuojama vykdyti keleivinę ir pramoginę laivybą, taip pat reikėtų galvoti ir apie krovinių gabenimo galimybes.
Vidaus vandens kelių direkcija pasirūpintų upės vagos išvalymu, o iš savivaldybių tikisi kranto infrastruktūros – prieplaukų, uostų, turizmo maršrutų, kitų objektų. Tai svarbu derinti ir su verslininkais, žinoti, ko jie nori.
Alytaus rajono savivaldybė turi labai konkrečių planų įrengti keltus nuo Punios piliakalnio į Punios šilą ir nuo Nemunaičio į pramogų parką „Tarzanija“. Šiuos planus ruošiamasi aptarti su rajono gyventojais. Labai svarbu iš anksto suderinti atskirų institucijų planus ir konkrečias galimybes, kad, pavyzdžiui, įrengus prieplaukas ar uostus, jie neliktų nenaudojami.
„Judame į priekį, jau matome realius darbus ir tikime, kad laivyba Nemune bus atgaivinta. Galbūt jau po kelerių metų 60 km Nemuno upės ruože, kuris vingiuoja Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje, matysime ne vieną ar du, o daugybę įvairių laivų“, – sakė meras A. Vrubliauskas.
Miesto meras N. Cesiulis taip pat džiaugiasi, kad jau kitąmet ties Alytumi galėsime pamatyti Nemuno vagą valantį laivą, kuris judės link Nemunaičio, vėliau – link Punios. Tokiu būdu Alytus susijungtų su Kaunu jau artimiausiais metais.
Savo įžvalgomis apie naujas galimybes bei iššūkius pasidalino ir konferencijoje dalyvavę verslininkai.