30 kovo, 2021

Antrosios šv. Velykos karantine: prekybos tinklai vėl ruošiasi užsakymų internetu augimui

Dalis pirkėjų tikriausiai iki šiol prisimena paskutiniąsias šventes pandemijos laikotarpiu, kai norėdami įsigyti ar atsiimti internetu užsakytų prekių, buvo priversti lūkuriuoti ilgose eilėse. Savo ruožtu ir prekybininkai neneigia, jog klientų srautams išaugus daugybę kartų, tokiam pirkėjų antplūdžiui nebuvo tinkamai pasiruošta, todėl neišvengta ir lengvo chaoso. Visgi, artėjant šv. Velykoms, verslo atstovai ramina – praėjusių metų pamokos jau išmoktos, o efektyvų klientų aptarnavimą šiemet padės užtikrinti išmanūs sprendimai.

Užsakymų kreivė šovė į viršų

Vertindami iki šiol pandemijos metu vykusias šventes prekybininkai pastebi, jog staigiam užsakymų išaugimo suvaldymui jau nebeužtenka pasamdyti daugiau darbuotojų. Anot jų, siekiant ilgalaikių pokyčių būtina ieškoti sprendimų, kaip drauge su atitinkamomis technologijomis galima padidinti darbo efektyvumą – taip pasirūpinant tiek vartotojais, tiek prekybos tinklų darbuotojais.

Prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ e. komercijos formato direktorius Vaidas Lukoševičius patvirtina, kad prieš metus paskelbtas pirmasis karantinas iš tiesų buvo didelis iššūkis visiems prekybininkams. Pirkėjų krepšeliai stipriai išaugo, o kartu su paskelbtu karantinu startavusi e. parduotuvė „Rimi.lt“ iš karto turėjo aptarnauti kasdien dešimtimis ir šimtus kartų augančius pirkėjų srautus. Į tokį didelį užsakymų antplūdį teko reaguoti operatyviai, kad klientų poreikiai būtų patenkinti. Šiuo atveju išeitimi tapo nuo pat pradžių naudojamos  inovatyvios technologijos ir procesų sisteminimas, stipriai palengvinęs el. parduotuvės operacinę veiklą .

„Ne paslaptis, kad mūsų prekybos tinklas paleido savo el. parduotuvę anksčiau, negu buvo planuota. 8 minutės – tiek laiko pakakdavo, jog užsipildytų visi mūsų naujos dienos užsakymai. Tad mums reikėjo kuo greičiau rasti būdą, kuris leistų tiksliau ir efektyviau apdoroti internetinius užsakymus. Šiandien galime pripažinti, kad viena iš elektroninės prekybos procesus susisteminančių technologijų „Pick & Collect“ atliko svarų vaidmenį mūsų prekybos tinklo skaitmenizavimo procese. Dabar tai mums leidžia ramiau laukti artėjančių velykinių užsakymų augimo“, – sako V. Lukoševičius.

Išmoktos pamokos paskatino atsigręžti į inovacijas

Mažmeninės prekybos technologinių sprendimų bendrovės „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis taip pat pastebi besikeičiantį prekybininkų požiūrį į savo veiklą. Anot jo, prekybininkai dar iki pandemijos ryždavosi į savo veiklos procesus integruoti pažangias inovacijas, o pandemija visa tai tik dar labiau paspartino.

„Akivaizdu, kad pandemija išryškino prekybininkų spragas, kurias buvo būtina spręsti, norint pilnai patenkinti klientų poreikius bei lūkesčius. Todėl į pagalbą buvo pasitelkti įvairūs išmanūs sprendimai, kurie ženkliai palengvino žmonių darbą. Tam tikslui pradėtos naudoti specialios prekių atsiėmimo stotelės bei maistomatai, taip pat sudaryta galimybė apsipirkti neišlipant iš automobilio „drive-in“ punktuose. Tokie skirtingi prekių pristatymo būdai padeda prekybininkams ne tik išvengti vėlavimų, bet ir priimti didesnį užsakymų kiekį. O tai ypač pravartu praėjusių metų pamokas gavusiems prekybininkams“, – pasakoja R. Mažulis.

„StrongPoint“ vadovas detalizuoja, kad šiandien inovatyvias technologijas pasitelkę prekių surinkėjai parduotuvėse vienu metu gali rinkti iki 16 skirtingų užsakymų krepšelių. Kartu užsakymų rinkimą galima skaidyti per skirtingas zonas, kas dar suefektyvina darbo procesus.

Netrukus talkins ir robotai

R. Mažulis taip pat atkreipia dėmesį, kad nepaisant pandemijos pirkėjų elgsena tampa vis reiklesnė. Anot pašnekovo, kol daugumoje užsienio šalių maisto produktai pristatomi anksčiausiai sekančią dieną, Lietuvos pirkėjai yra įpratę pirkinių sulaukti tą pačią užsakymo dieną.

„Šalies e-komercijoje kaip pagrindinę tendenciją galime išskirti sustiprėjusį pirkėjų poreikį „čia ir dabar“. Todėl inovatyviais sprendimais paremtos technologijos tampa neatsiejama prekybininkų ir vartotojų dalimi. Tai aprėpia pirkėjo galimybę užsisakyti prekes internetu bei pasirinkti pageidaujamą pristatymo būdą. Savo ruožtu jau sukurtos sistemos, pristatant prekes pirkėjams, logiškai išdėlioja užsakymų adresų eigą, jog tam pačiam automobiliui nereikėtų į tą patį kiemą važiuoti keletą kartų skirtingu metu. Tokiu būdu prekybininkai net ir švenčių laikotarpiu gali sėkmingai organizuoti šiuos užsakymus“, – sako R. Mažulis.

Jis akcentuoja, kad į pirkėjų elgsenos pokyčius turi reaguoti ne tik patys prekybininkai, tačiau ir mažmeninės prekybos technologinių sprendimų kūrėjai. Anot R. Mažulio, būtent tokios tendencijos bendrovę paskatino sukurti daugiau artimu metu rinkoje pasirodysiančių sistemų ir įrenginių, pavyzdžiui, bekontakčių kasų parduotuvėse, kurios leis išvengti pandemijos metu nepageidaujamų prisilietimų prie paviršių.

„Tačiau nereikia stebėtis, kad jau nuo 2023 metų Lietuvos prekybos tinklų darbuotojams į pagalbą gali ateiti ir humanoidiniai robotai, kurie gebės dirbti be pertraukų ir atlaisvins žmones nuo fizinių rutininių darbų. Todėl aptarnavimas taps dar efektyvesnis bei spartesnis, o prekybos piką žyminčios šventės prekybininkams nesukels pernelyg didelių iššūkių“, – tikina „StrongPoint“ vadovas R. Mažulis.


21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

Regionų naujienos