Atvira integruota etikos pamoka ,,Menas (…ir menas būti žmogumi)‘‘

Meno kūriniuose nerasime užfiksuotų privalomų elgesio taisyklių, paliepimų, draudimų. Tačiau juose pateikiami žmonių elgesio pavyzdžiai. Prozos, dramos, poezijos herojai įkūnija savyje įvairiausias moralines vertybes. Meno kūriniai nėra teorijos, kurios įrodinėtų, kodėl tam tikrose situacijose žmogus turi elgtis vienaip arba kitaip. Tačiau perskaitę knygą ar pamatę filmą, mes aiškiai suprantame, kodėl herojus pasielgė taip, o ne kitaip, kokie yra elgesio motyvai. Meno kūriniai vaizduoja tikrovę, bet meninė tikrovė iš esmės skiriasi nuo gyvenimo tikrovės.
Meno kūriniai išreiškia įvairias idėjas. Viena iš pagrindinių meno funkcijų yra jausmų ir emocijų žadinimas ir ugdymas. Meno kūrinyje įkūnytos menininko emocijos sužadina mumyse jausmus ir išgyvenimus. Vertybių demonstravimas meno kūrinyje gali suformuoti mumyse moralines nuostatas.
Gegužės 18 d. Šiaulių Dainų progimnazijos 8a klasė ir Šiaulių specialiojo ugdymo centro 6-8 jungtinė klasė dalyvavo atviroje integruotoje etikos pamokoje ,,Menas (…ir menas būti žmogumi)‘‘. Pamokos tikslas – moralinių ir emocinių nuostatų formavimas ir formavimasis meno kūriniuose ir bendravime. Pamokos metu didelį dėmesį skyrėme bendravimui ir bendradarbiavimui. Naudojome įvairius mokymo metodus: ,,gyvoji biblioteka‘‘, pranešimai, diskusija, praktinis darbas, įsivertinimas, ,,nekalbiniai elementai‘‘ ir bendra daina. 8a klasės mokiniai pristatė pranešimus apie įvairias meno rūšis: skulptūrą, architektūrą, muzikos meną, o specialiojo ugdymo centro ugdytiniai organizavo praktinį darbą, kurio metu mokė pasigaminti pakabučius iš natūralios odos. Pamokos pabaigoje visi padėkojo vieni kitiems už bendravimą ir bendradarbiavimą. Pamoką organizavo Šiaulių Dainų progimnazijos etikos mokytoja metodininkė Valentina Volkovienė ir Šiaulių specialiojo ugdymo centro etikos vyr. mokytoja Alma Mineikytė.