20 rugsėjo, 2021

Automobilius vairuosime per nuotolį: kas neseniai atrodė neįmanoma, jau netrukus taps kasdienybe

Pastarosiomis dienomis jau nieko nebestebina prie tinklo prijungtos skalbimo mašinos, telefono programėle valdomas namų apšvietimas ar į visus mūsų balsu užduotus klausimus atsakyti galintys išmanieji garsiakalbiai. Daiktų interneto (IoT) technologija įgalino daugelį mus supančių prietaisų keistis informacija tarpusavyje ir internetu, su debesijos serveriais, taip palengvindama didelę dalį kasdienių mūsų užduočių. Tačiau dauguma ekspertų įsitikinę, jog IoT technologija netrukus žengs dar vieną žingsnį ir realybe pavers anksčiau tik fantastiniuose filmuose matytą utopiją – mūsų keliais riedančius automobilius, kuriuose nesėdi joks vairuotojas.

Pasitarnaus nuomos bendrovėms ir eiliniams vartotojams

Pasak Kenneth Fredriksen, „Huawei Technologies“ vadovo Šiaurės šalyse, daugelyje išsivysčiusių pasaulio regionų stebima tendencija atsisakyti nuosavo automobilio ir jį pakeisti trumpalaikės nuomos ar automobilių dalinimosi platformų paslaugomis. Deja, populiarėjant šioms paslaugoms, jas tiekiančios bendrovės susiduria su naujais iššūkiais. Kadangi transporto priemonės nuomojamos tik esant konkrečiai būtinybei pasiekti tam tikrą tašką, jos labai dažnai paliekamos nepopuliariose ir klientų retai lankomose vietovėse.

Iki šiol šioms kompanijoms, norint maksimaliai sumažinti nepelningą automobilio stovėjimo laiką, telikdavo du keliai – samdyti žmones, kurie transporto priemones pervairuotų atgal į tam tikrą populiarią lokaciją, arba pasinaudoti dar daugiau kainuojančiomis autovežio paslaugomis. „Netrukus visus šiuos rūpesčius leis pamiršti automobiliai, kurie galės į paskirtą vietą nuvažiuoti savarankiškai, kontrolę tik sudėtingiausiose situacijose internetu perimant už šimtų ar net tūkstančių kilometrų esančiam nuotoliniam vairuotojui“, – prognozuoja K. Fredriksen.

Specialisto manymu, tai turėtų reikšmingai sumažinti trumpalaikės nuomos bendrovių patiriamas veiklos išlaidas, todėl vairuotojai galimai galės džiaugtis mažesne tokio tipo paslaugų kaina ir, ypač piko metu, mieste kur kas lengviau surandamais laisvais automobiliais. Vis dėlto „Huawei Technologies“ vadovas Šiaurės šalyse pastebi, kad ateityje ši technologija galėtų pasitarnauti ir eilinių vartotojų transporto priemonėse – pavyzdžiui, tada, kai po vakarėlio ar pramogų miesto centre automobilį reikia parvaryti iki namų.

Ko trūksta automobiliams iki gebėjimo vairuoti savarankiškai?

Dauguma šiuolaikinių aukštesnės klasės automobilių turi praktiškai visą savavaldžiam važiavimui būtinų jutiklių rinkinį – radarą, 360 laipsnių kampu filmuojančias kameras ir ultragarsinius sensorius. Taigi, kyla natūralus klausimas – kodėl jie jau dabar negali vairuoti automobilyje nesant vairuotojo? Anot eksperto, tam kliudo riboto pajėgumo transporto priemonėse esantys kompiuteriai, nesugebantys apdoroti saugiam važiavimui būtino itin didelio jutiklių surinktos informacijos kiekio, bei greitai priimti sprendimo, kaip reaguoti į kelyje susidariusią situaciją.

„Šią problemą galėtų išspręsti debesijos serveriai. Sparčiuoju 5G internetu akimirksniu perduota jutiklių surinkta informacija ten būtų išanalizuota panaudojant daugybę išmanių algoritmų, kurie atsižvelgtų į visas aplinkybes ir kritinėje situacijoje parinktų tinkamiausią veiksmų planą savavaldžiam automobiliui – pavyzdžiui, apvažiuoti staiga atsiradusią kliūtį, užuot stabdžius ir taip sukėlus avariją.“ – pasakoja K. Fredriksen. Tokias šių sistemų galimybes iliustruoja „Huawei“ Išmanaus transporto platforma, kuri duomenis apdoroja panaudodama net 30 sudėtingų algoritmų, tačiau sugeba pademonstruoti vos 100ms siekiantį reakcijos laiką – dvigubai trumpesnį už vidutinio žmogaus.

Kita eksperto minima kryptis, taip pat jau integruota minėtoje „Huawei“ platformoje ir galinti pastebimai paspartinti savavaldžių automobilių atsiradimą, yra „V2X“ komunikacijos sistema, leidžianti automobiliui priimti aplinkinių objektų jam perduodamą informaciją. Tai galėtų būti išmanaus šviesoforo siunčiamas signalas pajudėti nuo sankryžos, išmanios miesto kameros akimirksniu pasiųsta komanda sustoti prieš perėją, į ją netikėtai išbėgus vaikui, parkavimo jutiklių informavimas apie laisvą stovėjimo vietą ar netgi kitų automobilių siunčiami duomenys apie kelyje atsiradusią kliūtį ar iš anksto saugesnį greitį pasirinkti verčiančius kelio dangos pokyčius.

„Nors sunku nuspėti, kada tiksliai nuotoliniu būdu valdomi ir savavaldžiai automobiliai pradės riedėti mūsų gatvėmis, tai jau dabar įgalinančių sprendimų buvimas rinkoje rodo, jog labai didelį vaidmenį čia suvaidins atskirų valstybių politika. Viskas priklauso nuo to, kaip greitai vyriausybėms pavyks sukurti teisės aktus, reglamentuojančius tokių transporto priemonių judėjimą ir reikalavimus saugumui, bei kokios sąlygos bus sudarytos autonominių automobilių kūrėjams testuoti produktus bendro naudojimo keliuose.“ – apibendrina K. Fredriksen, „Huawei Technologies“ vadovas Šiaurės šalyse.


1 gegužės, 2025

Ketvirtadienį minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos Vilniuje surengė kasmetines eitynes. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalavo demokratijos darbe ir […]

28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

Regionų naujienos