Aviacijos intriga: lietuviai taikosi į Europos čempionato medalius

Lietuvoje, Ignalinos aerodrome rugpjūčio 7-17 dienomis pirmą kartą vyksta 15-asis Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatas, kurio metu pilotai iš 9 valstybių varžosi lėktuvų, skraidyklių ir malūnsparnių klasėse. Pasak Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos (ULOPF) prezidento Povilo Kalinausko, sudarinėjančio čempionato užduotis, lietuviai ne tik puikiai susitvarko su organizaciniu europinio renginio iššūkiu, bet ir pretenduoja į čempionato medalius.
Įspūdingas pirmas kartas
Paklaustas apie tai, ką jam reiškia šis čempionatas, P.Kalinauskas pirmiausiai džiaugiasi Lietuvos pirmu kartu.
„Mes užaugome tiek, kad mums leistų organizuoti šį čempionatą. Tai vadinamasis FAI (Tarptautinė aeronautikos federacija – aut. past.) pirmos klasės čempionatas, kuris yra mūsų organizacijos veiklos įprasminimas ir europinis bei pasaulinis įvertinimas.”
Tokio pasiekimo pagrindu tapo ir tinkamai susiklosčiusios sąlygos – čempionatui rengti tinkamas Ignalinos aerodromas ir stipri organizacinė komanda.
„Svarbiausia, kad pagal reikalavimus buvo paruoštas ir čempionatą galėjo priimti Ignalinos aerodromas. Tiek dėl kilimo/leidimosi tako parengimo, tiek ir dėl oro erdvės užimtumo ne bet kur toks renginys įmanomas. Antras svarbiausias aspektas – geras pasidalinimas pareigomis: esu atsakingas už maršrutus, organizacinis variklis yra Ignalinos aerodromo direktorius Vytautas Rafanavičius, o su savanoriais ir darbo organizavimo procesais dirba Albertas Maciulevičius.”
ULOPF prezidentas taip pat pripažįsta, kad nepaisant įsibėgėjusio renginio sėkmės, tai yra ir gera pamoka, kur ir kaip reikia pasitempti.
„Iki šiol organizuoti nacionalinio lygio renginiai skiriasi nuo šio Europos čempionato ne tik masteliu, bet ir reikalavimais – dokumentų, taisyklių, griežtumo, protokolų, procedūrų, ginčų. Tvarkomės neblogai, tačiau kartais reikia ką nors perdaryti ir du kartus”.
Lietuviai pilotai išsikovoja dėmesio
Pasak P.Kalinausko, jau nuo varžybų pradžios aiškėja čempionato favoritai, o kartu su jais ir tikėtinos lietuvių pozicijos.
„Dabar lietuviai yra per vidurį. Tai stebėtinas rezultatas, kai lyginame kitų šalių, pavyzdžiui, Čekijos ar Ukrainos, ir lietuvių galimybes. Minėtais atvejais tai yra orlaivių gamintojų atstovai ar daugiau nei pakankamą valstybinį finansavimą gaunantys pilotai, o lietuviai daugiausiai remiasi tik savo asmeniniais ištekliais. Taip pat mūsų pilotai daug organizacinių darbų pasidaro patys, nes neturi asmeninės pagalbinės komandos – rezultatų fiksuotojų, vertintojų, žemėlapių tikrintojų“.
5 ultralengvųjų orlaivių klasėse varžantis pilotams iš 9 valstybių, lietuviai taikosi ne tik į aukštas pozicijas, bet ir į medalius.
„Prognozės tokiame čempionate yra keblus dalykas, nes daug ką lemia ne tik meistriškumas, bet ir sėkmė ar net vienas oro gūsis. Vertinant situaciją, lietuviai stabiliai išlaiko gerus rezultatus, todėl gali pretenduoti į medalius. Pavyzdžiui, ką tik gavome stebėtojų patvirtinimą, kad vienvietę skraidyklę pilotuojantis lietuvis Rytis Paliulis atlikdamas surinko maksimalų skaičių taškų ir už nugaros paliko favoritą“, – komentuoja P.Kalinauskas.
Pirminiai rezultatai
Savaitės viduryje buvo paskelbti ir svarbūs rugpjūčio 13 dienos rezultatai visose klasėse.
RAL1 klasė (vienviečiai lėktuvai): 1 vieta Jiri Krajca (CZE), 2 vieta Mieczyslav Szurgot (POL), 3 vieta Vaclav Puza (CZE).
RAL2 klasė (dviviečiai lėktuvai): 1 vieta Yuriy Yakovlyev ir Tymofii Iakovliev (UKR), 2 vieta Marek Velat ir Anna Zichova (CZE), 3 vieta Lukas Behounek ir Krystof Bobek (CZE).
RWL1 klasė (vienvietės skraidyklės): 1 vieta Henryk Orwat (POL), 2 vieta Andrey Shchekoldin (RUS), 3 vieta Petr Hynek (CZE).
RWL2 klasė (dvivietės skraidyklės): 1 vieta Maksim Semenov ir Alfiia Semenova (RUS), 2 vieta Artūras Laukys ir Linas Bružikas (LTU), 3 vieta Matous Adam ir Vladislav Teply (CZE).
RGL2 klasė (malūnsparniai): 1 vieta Marcin Majsterek ir Dominika Jurkiewich (POL), 2 vieta Alojzy Dernbach ir Klaudia Laskowska (POL), 3 vieta Vince Ferinc ir Zsolt Dömötör (HUN).