17 gegužės, 2021
ELTA

„Aviatic MRO“ Šiaulių oro uoste pradėjo 20 mln. eurų vertės angaro statybą

R. Parafinavičiaus nuotr.

Estijos kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonė „Aviatic MRO“ tarptautiniame Šiaulių oro uoste pradėjo pirmuosius apie 20 mln. eurų vertės lėktuvų angaro statybos darbus. Įmonės išsinuomotame sklype balandžio mėnesį buvo įkalti pirmieji poliai pamatams, o patį angarą bus galima pradėti eksploatuoti 2022 metų antrąjį ketvirtį.

„Iki sklypo paklojus lauko tinklus ir būtinas komunikacijas, startavo pirmasis būsimojo angaro pamatų įrengimo etapas. Pamatus planuojama pradėti lieti maždaug po mėnesio. Tikimės, kad darbai vyks sklandžiai ir pagal grafiką, o pats angaras bus baigtas maždaug per metus. Be abejo, matome, kad statybos brangsta, tačiau į mūsų numatomas investicijas įskaičiuotos ne tik statybinės medžiagos ir darbai, bet ir įranga. Investicijų planą, jei prireiks, koreguosime pagal realią situaciją statybų rinkoje tuomet, kai ateis laikas pirkti statybines medžiagas ir žinosime, koks realus jų kainų lygis“, – sako „Aviatic MRO“ vadovas Povilas Padaiga.

Paruošiamieji darbai būsimo angaro sklype vyko nuo 2020 metų rudens. Vien į lauko tinklų paklojimą ir paruošiamuosius darbus „Aviatic MRO“ investavo daugiau kaip 200 tūkst. eurų.

Strateginio investuotojo Šiaulių oro uoste orlaivių angaras užims 23 tūkst. kvadratinių metrų plotą, jame bus įkurta apie 1 tūkst. darbo vietų. „Aviatic MRO“ dėl strateginio bendradarbiavimo yra sutarusi su Izraelio bendrove „Israel Aerospace Industries“, kuri specializuojasi per COVID-19 pandemiją ypač išryškėjusiame poreikyje keleivinius orlaivius konvertuoti į krovininius.

Pasak P. Padaigos, lygiagrečiai „Aviatic MRO“ išnaudoja ir iš tarptautinio Šiaulių oro uosto išsinuomotas orlaivių parkavimo aikšteles, plečia bendradarbiavimą su oro bendrovėmis ir planuoja į Šiaulius atskraidinti ypač didelių gabaritų orlaivių.

Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad ilgai savo pripažinimo laukęs ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių pakilimo ir tūpimo taką turintis oro uostas pagaliau gali įdarbinti savo privalumus.

„Kitaip nei likę Lietuvos tarptautiniai oro uostai, mes investuotojams galime pasiūlyti ir erdves plėtrai, ir tikrai unikalią infrastruktūrą, leidžiančią priimti didelius, transatlantiniais maršrutais skraidančius orlaivius. Oro uosto savininkei Šiaulių savivaldybei ir valstybei į infrastruktūrą investavus apie 9,5 mln. eurų, esame kaip niekad gerai pasiruošę kalbėtis su verslu, kuris čia mato potencialą plėsti veiklą“, – sako oro uosto vadovė.

Transatlantiniams laineriams yra tinkamas 3,5 kilometro ilgio Šiaulių oro uosto orlaivių pakilimo ir nusileidimo takas, o iki gegužės pabaigos tokiems orlaiviams bus pritaikyta ir ne mažiau svarbi vidinė oro uosto infrastruktūra, taip pat platinamas bei atnaujinamas B riedėjimo takas. Juo didieji orlaiviai galės riedėti valdomi pilotų, lėktuvų tempimo nebereikės perimti specialiam vilkikui. Bendrai teritorijos, kurioje būtų pagerintos investavimo sąlygos, plotas siekia 13,93 ha.

Chaosą visam aviacijos sektoriui 2020 metų pavasarį atnešusi COVID-19 pandemija buvo sėkminga Šiaulių oro uostui, kuris įmonei „Aviatic MRO“ išnuomojo 63 tūkst. kvadratinių metrų plotą orlaiviams parkuoti ir po ilgo laikotarpio pirmą kartą metus užbaigė pelningai. Šiaulių oro uosto lėktuvų parkavimo vietų nuomos sutartis galioja iki šių metų pabaigos.

„Po truputį tampame aviacijos verslo centru, suteikiančiu naujų galimybių ne tik savo investuotojams, bet ir regiono verslui, ypač aktyviai investicijas pritraukiančiai Šiaulių laisvajai ekonominei zonai. Tikiuosi, kad ir ateityje pavyks sėkmingai išvengti aviacijos sektoriaus nuosmukių ir pritraukti verslų, kurie investuotų, kurtų naujas darbo vietas bei siūlytų minimaliai išorinių aplinkybių veikiamas paslaugas“, – tikisi A. Kuezada.

Apie tarptautinį Šiaulių oro uostą:

Tarptautinį Šiaulių oro uostą valdo Šiaulių miesto savivaldybės įmonė „Šiaulių oro uostas“, teikianti antžeminio orlaivių, keleivių ir krovinių aptarnavimo, žemės nuomos ir kitas paslaugas. Pasinaudojant ilgiausiu Baltijos šalyse – 3,5 km ilgio – kilimo-tūpimo taku oro uostas gali priimti ypač didelius bei pakrautus lėktuvus.

Šiaulių oro uostas taip pat yra vienintelis regione, turintis sertifikuotą veterinarinį sandėlį su laboratorija, ir vienintelis, per kurį oro transportu eksportuojami gyvūnai. Nuo 2004 Šiaulių oro uoste reziduoja NATO oro policija. Šiuo metu oro uoste dirba 13 darbuotojų.


27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

22 kovo, 2025

Penktadienį Šiauliuose buvo nukabinta Jono Noreikos-Generolo Vėtros pagerbimo lenta. Šiaulių rajono mero patarėjos Ritos Žadeikytės teigimu, informacija apie šį įvyki […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
20 kovo, 2025

2025 m. kovo 20-ąją Šiauliuose paminėta Pasaulinė žemės diena. Šiais metais sulaukta ypatingo jaunųjų šiauliečių įsitraukimo. Nuo kovo 7 dienos […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

18 kovo, 2025

Keturiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Jonavoje, Vilniuje ir Panevėžyje – planuojama įrengti naujus maniežus. Tam Švietimo, mokslo ir sporto ministerija […]

18 kovo, 2025

Devintus metus Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) organizuojamas, kartu su rajonų vietos savivaldos ir / ar verslo […]

17 kovo, 2025

Jau visai netrukus, kovo 19 d., Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvers naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du […]

16 kovo, 2025

Susisiekimo ministerija skyrė 11 mln. eurų netaršių vidaus vandens transporto priemonių – nesavaeigės baržos, 100 proc. elektrinio krano ir elektra […]

16 kovo, 2025

Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) nariai ragina Lietuvos banko (LB) valdybą, Vyriausybę bei Finansų ministeriją iki 2026 m. užtikrinti, kad dalis […]

14 kovo, 2025

Nuo metų pradžios keleivių srautus aktyviai auginantis Palangos oro uostas tampa modernesnis ir patogesnis keleiviams. Aviacijos vasaros sezoną oro uostas […]

13 kovo, 2025

2025 m. pavasarį Šiaulių kultūros centras pasitinka džiugiomis nuotaikomis. Nuo 2023 metų pradžios vykę Šiaulių kultūros centro Rėkyvos kultūros namų […]

Regionų naujienos