Baigta Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtra: sukurta daugiau vietos civiliniams ir kariniams orlaiviams

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. Projekto darbų vertė siekė daugiau nei 15 mln. eurų (be PVM). Plėtros metu sukurta daugiau erdvės tiek civiliniams, tiek kariniams orlaiviams, kurie naudojasi oro uosto infrastruktūra.
LTOU atstovai teigia, kad užbaigus projektą, stipriai išaugo Kauno oro uoste turimų orlaivių stovėjimo vietų skaičius. Buvo sukurtos ne tik papildomos lėktuvų statymo, bet ir variklių bandymo vieta. Iš viso naujojo perono plotas siekia daugiau kaip 35 tūkst. kv. metrų. Viso sukurta 15 naujų stovėjimo vietų standartinio dydžio (C kategorija) orlaiviams, kurios pagal poreikį gali būti konvertuotos į keletą aikštelių dideliems orlaiviams (D ir E kategorija) ir greta talpinti standartinius orlaivius.
„Nuo šiol Kauno oro uostas galės priimti daugiau ir didesnių lėktuvų, taip pat karinius orlaivius, todėl šios plėtros svarba neabejotina tiek civilinei, tiek karinei aviacijai. Kauno oro uostas taps vis patrauklesnis ne tik tarptautiniams skrydžiams, bet ir orlaivių techninės priežiūros paslaugų teikėjams, dar labiau stiprins savo pozicijas kaip pagrindinis regiono aviacijos infrastruktūrinis centras“, – komentuoja LR susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
„Kauno oro uostas yra strategiškai svarbus Lietuvos ir NATO sąjungininkų logistikai, o jo plėtra tiesiogiai prisideda prie regioninio saugumo stiprinimo. Šis projektas yra svarbus kariniam mobilumui – oro uosto orlaivių parkavimo vietos pritaikytos karinių orlaivių parkavimui. Kartu tai leis ne tik efektyviau užtikrinti sąjungininkų atvykimą, bet ir užtikrins augančius aviacijos rinkos poreikius. Dėkojame prie šio projekto dirbusioms viešojo sektoriaus ir verslo komandoms, kurios įgyvendino šį svarbų projektą“, – sako krašto apsaugos viceministrė Orijana Mašalė.
Visame perone ne tik iš pagrindų sukurtos naujos dangos arba atnaujintos buvusios, bet ir įdiegti naujos kartos, itin efektyvūs LED technologijos signaliniai žiburiai. Kitas svarbus techninis sprendimas – perone įrengtos septynios modernios požeminės elektros sistemos (angl. „ground power unit“), šie patobulinimai leis aptarnauti visus orlaivius greičiau, saugiau ir mažinant išmetamo anglies dvideginio kiekį.
„Visus darbus su partneriais įgyvendinome laiku ir pagal dar projekto pradžioje sudarytą statybų planą. Kauno oro uosto plėtra yra būtina siekiant sustiprinti techninio aptarnavimo (MRO) pajėgumus ir išlaikyti lyderystę Baltijos regione. MRO paslaugų poreikis išliks didelis tiek artimiausiu, tiek tolimesniu laikotarpiu, todėl visas šis projektas yra kompleksiškai naudingas visam oro uostui ir regionui“, – teigia Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų vadovas.
Viešasis pirkimas rangos darbams buvo paskelbtas 2023 metų viduryje. Rangos darbus, laimėjusi minėtą pirkimą, šiame projekte atliko kompanija HISK.
Tiek Kauno oro uosto šiaurinio perono, tiek lygiagrečiai šiuo metu vykstantis oro uosto keleivių terminalo plėtros projektai – vykdomi siekiant išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus ir auginti techninio lėktuvų aptarnavimo paslaugų apimtis.
Kauno oro uosto augimas užtikrina naujų darbo vietų kūrimą vidurio Lietuvos regione ir ilgalaikę ekonominę grąžą valstybei. Kauno oro uostas užima orlaivių aptarnavimo ir remonto paslaugų lyderio pozicijas Baltijos regione. Oro uoste MRO veiklas jau vykdo kompanijos „Ryanair“ (dukterinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“), „FL Technics“, „DAT“ ir „MAAS Aviation“.
Šiaurinio perono plėtros projekto įgyvendinimas dalinai finansuojamas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę („Connecting Europe Facility“, CEF), skirtą karinio mobilumo projektams. CEF finansavimas projektui sudaro 7 mln. eurų.