Baltijos paviljonas „EXPO 2025 Osaka“ kviečia tapti ekspozicijos kūrėju
![](https://www.regionunaujienos.lt/wp-content/uploads/2025/02/expo2025-thebaltics-010jpg-300x169.jpg)
Šiandien Lietuvos nacionalinio muziejaus Istorijų namuose buvo oficialiai pristatytas pasaulinės parodos „EXPO 2025 Osaka“ Baltijos šalių paviljonas, kurį drauge kurti pakviesti ir visi Lietuvos gyventojai.
Lietuvos ir Latvijos žinia pasauliui – Mes esame viena / We are one
„Baltijos paviljonas tarptautinėje parodoje „EXPO 2025 Osaka“ Japonijoje pristatys Lietuvą ir Latviją, kaip dvi Baltijos šalis, kur žmogus, vertindamas amžiais kurtą ir puoselėtą ryšį su gamta, pasitelkdamas žinias ir drąsą atverti pasauliui, imlumą naujovėms, gebėjimą kurti ir dalintis, atsakingai priima sprendimus, puoselėjančius tai, ką jau turime šiandieną ir kuriančius dar geresnę ateitį būsimoms kartoms“, – sakė parodą pristačiusi ambasadorė, Lietuvos generalinė komisarė „EXPO 2025 Osaka“ Lina Antanavičienė.
Ji pažymėjo, kad šių metų Lietuvos ir Latvijos šūkis Mes esame viena / We are one pasauliui siunčia žinutę apie šių šalių vienybę bei atsakomybę už kiekvieną žingsnį, kiekvieną sprendimą, kuris priimamas giliai suvokiant, kad tai, kas daroma šiandien, turės įtakos ne tik Baltijos šalių, bet ir viso pasaulio žmonių ateičiai. „Ir visai nesvarbu, ar kalbame apie vieno žmogaus daromą žingsnį, ar apie vieno verslo atstovo sprendimą, ar apie visos Valstybės atsakomybę – šiandieniniame globaliame pasaulyje visi esame susiję, visi esame Mes / We“, – kalbėjo L. Antanavičienė.
Renginyje sveikinimo žodį tarė Latvijos ambasadorė Lietuvoje Solveiga Silkalna, Japonijos ambasados atstovas, Baltijos šalių paviljono koncepciją pristatė Laura Slavina ir Arthur Analts (asociacija „Kettler“), dalyvavo paviljono partneriai: Romualda Stragienė („Inovacijų agentūra“), Šarūnas Celiešius (VšĮ „Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra / Litfood“), Olga Gančarova („Keliauk Lietuvoje“).
Kiekvienas gali dalyvauti parodoje – organizatoriai kviečia siųsti vaizdo klipus
Taip pat buvo pristatyta galimybė kiekvienam, norinčiam prisidėti prie Lietuvos reprezentacijos pasauliui, paviljono kūrėjams atsiųsti savo nufilmuotus vaizdo klipus, iš kurių bus kuriamas paviljono ekspozicijoje rodomas vaizdo klipas. Iki balandžio 1 d. paviljono kūrėjai el. p. adresu video@weareone.shop laukia vertikalių vaizdo įrašų, nufilmuotų Lietuvoje. Kūrėjams siunčiamame įraše turi būti atskleistas šalies gamtos unikalumas visais metų laikais, pristatomos inovacijos, džiaugiamasi ypatinga švente, šalies pasiekimais, unikalia jos istorija bei kultūra.
Šių metų parodos tema – „Ateities visuomenės kūrimas mūsų gyvenimui“. Ją atlieps ir pagrindinis Lietuvos ir Latvijos paviljono akcentas, interaktyvi instaliacija – žalia stiklo siena, simbolizuojanti žaliuosius Baltijos miškus ir mūsų planetą. Išmanios technologijos pagalba ant stiklo susidarysiantis kondensatas leis kiekvienam lankytojui palikti savo žinutę – trumpalaikį pėdsaką, kviečiantį susimąstyti apie mūsų amžiaus iššūkį kuriant socialiai atsakingą ir aplinkai draugišką visuomenę, apie kasdienius pėdsakus, kuriuos paliekame kaip vartotojai ir visuomenės.
Pagrindinė instaliacija ir visas Lietuvos bei Latvijos paviljonas leis geriau pažinti ir suprasti Lietuvos ir Latvijos gamtą, kultūrą, inovatyvumą ir žmogui bei aplinkai dėmesingos technologinės pažangos siekį.
„EXPO 2025 Osaka“ – išskirtinė galimybė Lietuvai būti pastebėtai pasaulyje
R. Stragienės teigimu, Lietuvos verslai turėtų atkreipti dėmesį į Japoniją – ketvirtą pagal dydį pasaulio ekonomiką – ir jos teikiamas galimybes. „Dalyvavimas „EXPO 2025“ parodoje – puiki proga Lietuvos įmonėms pristatyti savo produktus ir paslaugas Japonijos rinkai sumanaus miesto, mobilumo, atsinaujinančios energetikos, skaitmeninių technologijų bei daiktų interneto srityse. Kaip valstybės, nutolusios pakankamai toli viena nuo kitos, mes puikiai papildome viena kitą savo stiprybėmis: Japonija turi didelę namų rinką ir stambias korporacijas, o Lietuva – dinamišką startuolių ir inovacijų ekosistemą. Net ir mūsų vidutinio dydžio įmonės japonams atrodo kaip itin greitas startuolis“, – sako R. Stragienė.
Kaip pastebi O. Gančarova, dalyvavimas EXPO – tai galimybė Lietuvai būti pastebėtai pasaulyje ir pasiekti keliautojus iš tolimųjų rinkų, kuriuos kitu būdu pritraukti būtų sudėtinga. „Turėdami ribotus išteklius turizmo skatinimui, čia galime efektyviai pristatyti šalį ir parodyti, kuo esame unikalūs. Šiandien žmonės kelionėse ieško patirčių – atsipalaidavimo gamtoje, sveikatinimo ritualų, autentiškumo. Būtent todėl parodoje pristatysime lietuvišką pirtį – ji natūraliai susisieja su Japonijoje populiarėjančia pirčių kultūra. EXPO mums suteikia galimybę ne tik garsinti Lietuvos vardą, bet ir sukurti emocinį ryšį kitų kultūrų keliautojais, kuris paskatins atrasti mūsų šalį“, – teigia ji.
Japonijoje Lietuvos maisto ir gėrimų sektorių pažins milijonai lankytojų
„Didžiuojamės turėdami galimybę prisidėti prie Lietuvos pristatymo Osakoje ir atstovauti inovatyvumu bei unikalumu pasaulį stebinantį Lietuvos maisto ir gėrimų sektorių. Per maistą atrandame bendrumus tarp kultūrų ir puoselėjame tarptautines partnerystes, o Lietuvos ir Japonijos bendradarbiavimą puikiai įkūnys mūsų su partneriais įgyvendinamas projektas „AmaZen“ – novatoriškas gėrimas, sujungiantis lietuvišką mineralinį vandenį ir tradicinį japonišką amazakę. Tai skonių ir tradicijų dialogas, kuris įkvepia naujus atradimus ir stiprina ryšius tarp tautų“, – teigia Š. Celiešius.
Kiek mažiau nei prieš mėnesį Lietuvos ir Latvijos paviljonas buvo pristatytas Tokijuje. Paroda Osakoje vyks nuo balandžio 13 iki spalio 13 d. Joje dalyvaus 160 šalių, 9 tarptautinės organizacijos. Tikimasi, kad paroda pritrauks daugiau kaip 28 mln. lankytojų iš viso pasaulio.