Bibliotekoje – baigiamieji sėkmingų projektų akcentai

Lapkričio pradžioje Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje vyko Lietuvos Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos inicijuoto projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir Lietuvos Kultūros ministerijos dalinai finansuoto projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas“ baigiamasis renginys.
2015 metų vasarą startavusiu projektu buvo siekiama ugdyti Kauno rajono moksleivių kūrybines, iniciatyvumo ir technologines kompetencijas, panaudojant informacines technologijas (IT) ir sudarant sąlygas kokybiškam integruotam formaliam ir neformaliam ugdymui.
Įrengus užsiėmimams skirtas erdves ir įsigijus reikalingą kompiuterinę techniką bei programinę įrangą (veikloms įgyvendinti iš projekto lėšų Viešoji biblioteka įsigijo 15 robotikos komplektų ir 16 planšetinių kompiuterių) vyko intensyvus mokymų ciklas.
Mokymai vyko pagal projekto partnerių – asociacijos Inovatyvaus moksleivių papildomo ugdymo tinklo (INPUT) parengtas ir Kauno rajono savivaldybės Kultūros,švietimo ir sporto skyriaus patvirtintas 4 neformaliojo vaikų švietimo programas: „Lego robotikos“ (pradedantiesiems ir pažengusiesiems), „Vaizdo technologijų“ ir „Darbo su planšetiniais kompiuteriais“.
Pirmieji su šiomis naujomis informacinėmis technologijomis mokymuose susipažino projekte dalyvavę 33 mokytojai ir bibliotekų specialistai. Robotikos programą jiems padėjo įsisavinti informatikos magistrantė Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos dėstytoja Rasa Timukienė. Audiovizualinių priemonių pritaikymo galimybes moksleivių ugdymui atskleidė Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos dėstytoja, medijų filosofijos magistrantė, garso režisierė Milda Drejerienė. KTU Informacinių technologijų departamento el. mokymosi technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis dalinosi žiniomis, kaip profesionaliai panaudoti planšetinius kompiuterius mokymo ir mokymosi tikslams.
Nuo 2015 m. spalio 1 d dešimt mėnesių vykusių „Lego robotikos“ užsiėmimų metu moksleiviai konstravo LEGO Mindstorm NXT ir EV3 robotų modelius ir naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais gilino programavimo žinias.
Garliavos Jonučių progimnazijos ir Garliavos Jonučių gimnazijos bendruomenė „Lego robotiką“ sėkmingai integravo į formalųjį ugdymą: informatikos, matematikos, fizikos ir gamtos mokslų pamokas. Užsiėmimuose su naujomis informacinėmis technologijomis dalyvavo apie 800 moksleivių. Pamokų metu konstruodami ir programuodami robotus jie susipažino su energijos, jėgos ir greičio sąvokomis, pagrindiniais mechanikos principais, įgavo modeliavimo ir konstravimo įgūdžių. „Vaizdo technologijų“ užsiėmimų dalyviai mokėsi nuotraukų redagavimo, sustabdyto kadro animacijos, filmų montavimo, laidų įgarsinimo ir muzikos kūrimo subtilybių. „Vaizdo technologijų“ programą integravus į dailės, dizaino ir muzikos dalykus moksleiviai įgijo scenarijaus rašymo, kadruotės kūrimo ir trumpametražės trimatės animacijos filmų kūrimo įgūdžių.
Neformalaus ugdymo ir savirealizacijos užsiėmimai moksleiviams vyko viešojoje bibliotekoje.
Projektas suteikė galimybes naudotis informacinėmis technologijomis ir socialinę atskirtį patiriantiems vaikams. Pagal „Vaizdo technologijų“ programą informacinių technologijų įgūdžius naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais tobulino Garliavos vaikų dienos centro 7-16 metų amžiaus moksleiviai, augantys socialinės rizikos šeimose.
Atskiros moksleivių grupės į užsiėmimus pagal „Lego robotikos“ (pradedantiesiems ir pažengusiesiems), „Vaizdo technologijų“ ir „Darbo su planšetiniais kompiuteriais“ mokymo programas rinkosi ir šešiuose bibliotekos padaliniuose: Piliuonos, Ežerėlio, Ringaudų, Lapių, Domeikavos, Zapyškio.
Į baigiamąjį renginį pasidžiaugti 18 mėnesių besitęsusio projekto rezultatais atvyko projekto „Bibliotekos pažangai 2“ komandos narės: projektų bendruomenėms narė Loreta Budrytė ir projekto poveikio vertinimo koordinatorė Ieva Dryžaitė, projekto partneriai – Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos direktorius Jonas Petkevičius, Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos ir Kauno r. Garliavos Jonučių gimnazijos mokytojai, KTU Informacinių technologijų departamento el. mokymosi technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis ir gausi projekto vykdytojų komanda: viešosios bibliotekos ir šešių jos padalinių darbuotojos ir moksleiviai.
Kauno rajono savivaldybės viešosios bibliotekos direktorė Irena Viktorija Stančiauskienė trumpai apžvelgė projekto įvykdytas veiklas, kalbėjo apie tolesnes perspektyvas ir pasidžiaugė sėkminga partneryste su visais projekto partneriais.
Projekto rezultatus pristatė viešosios bibliotekos skaitytojų aptarnavimo skyriaus vedėja Jurgita Bartkevičiūtė. Mintimis apie vykdytą su viešąją biblioteka projektą ir bendradarbiavimo galimybes ateityje pasidalino projekto partneriai – Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos direktorius Jonas Petkevičius ir KTU Informacinių technologijų departamento el. mokymosi technologijų centro vadovas – Gytis Cibulskis.
Dauguma pasisakiusiųjų teigė, kad vienas svarbiausių projekto rezultatų – didžiulis moksleivių susidomėjimas informacinėmis technologijomis. Jų taikymas formaliajame ir neformaliajame ugdyme padėjo paįvairinti mokymosi procesą ir užtikrino kokybišką ir turiningą moksleivių laisvalaikį.
Šių pasiekimų nebūtų be projekte dalyvavusių žmonių. Bibliotekininkų, bibliotekos savanorių ir mokytojų dėka naudotis naujomis IT buvo apmokyta daugiau nei 800 Kauno rajono moksleivių, nuveikta daug kitų darbų. Projekto vykdytojų komanda apdovanojo iniciatyviausius ir labiausiai prie projekto veiklų įgyvendinimo prisidėjusius žmones.
Užsiėmimus viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose lankę moksleiviai programavimo įgūdžius demonstravo dalyvaudami parodomosiose robotų sumo varžybose.
Projektas pasibaigė, tačiau laimėjus Lietuvos kultūros tarybos finansuojamą tęstinį projektą „Atrask save informacinių technologijų (IT) pasaulyje“ mokyklose, viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose veiklos sėkmingai plėtojamos toliau.