BIOK LAB veiklos rezultatai: apyvartos augimas, naujos eksporto rinkos ir ateities planai
Mūsų šalyje didžiausias lietuviškų kosmetikos ir burnos priežiūros prekės ženklų gamintojas „BIOK laboratorija“ 2024-uosius metus pasitiko džiugiais veiklos rezultatais – 2023-ųjų apyvarta pasiekė 9,3 mln. eurų ir išaugo 8,4 proc. Sėkmę lėmė išskirtinis dėmesys nuosaviems prekės ženklams bei naujų eksporto krypčių plėtra.
„Pastarieji metai mums atsiuntė daug vienas po kito sekusių iššūkių. Pandemijos laikotarpis pakeitė vartotojų elgseną ir sutrikdė tiekimo grandinę. Vėliau teko patirti ekonominį stresą dėl energijos išteklių ir kitų žaliavų kainų šuolio. Tačiau priimti teisingi sprendimai leido subalansuoti veiklą ir pasiekti augimą. 2023 m. veiklos prioritetu tapo koncentracija į nuosavų prekės ženklų vystymą ir jų plėtrą, ypatingai – Lietuvoje. Dėmesį skyrėme tiek laiko patikrintiems prekės ženklams, tiek mūsų pirkėjams skirtų naujienų kūrimui“, – teigia BIOK LAB direktorius Norbertas Žioba.
Tyrimų bendrovės „NIQ“ RMS verslo plėtros vadovas Julius Ambroza dalinasi rinkos tendencijomis ir atskleidžia, kad 2023 m. dauguma gamintojų fokusavosi į naujų produktų kūrimą ir pristatymą, taip pat asortimento ir produktų išplėtimą naujose kategorijose.
„BIOK laboratorijos“ vadovas atskleidžia, kad įmonei šie metai taip pat buvo itin aktyvūs – rinkai pristatyti 49 nauji produktai. Vienas sėkmingiausių praėjusių metų projektų – nauja „Kilig Retinol“ linija, kuri sulaukė klientų aktyvumo dalinantis atsiliepimais, pakartotinių pirkimų ir viršijo lūkesčius pardavimų apimtimi. N. Žiobos teigimu, pirkėjai taip pat teigiamai pasitiko į rinką sugrįžusius atsinaujinusius „Rasa“ ir „Aras“ prekės ženklus.
„Išsikelti veiklos prioritetai ir intensyvus darbas sustiprino pozicijas namų rinkoje – pernai mūsų sukurti produktai sulaukė pirkėjų simpatijų ir leido užtikrinti 18 proc. apyvartos augimą Lietuvoje. Džiugu, kad 2022-aisiais fiksuotus neigiamus finansinius rezultatus pavyko pakreipti teigiama linkme. Naujienų gausa šiems metams suformavo reikšmingą pagrindą finansinių rezultatų augimui“, – dalinasi N. Žioba.
NIQ duomenimis 2023 m. vyravo pesimistinės vartotojų nuotaikos visose trijose Baltijos šalyse – vartotojų optimizmo indeksas paskutinį metų ketvirtį Lietuvoje siekė 80 proc., Latvijoje – 81 proc., Estijoje – 67 proc. „Net 95 proc. pirkėjų pripažįsta, kad siekiant suvaldyti kylančius finansinius iššūkius, buvo priversti peržiūrėti išlaidas ir koreguoti savo apsipirkimo įpročius, dažniau rinkdamiesi prekes su nuolaida ar atsisakydami ne pirmo būtinumo prekių. Tai lėmė, daugelio greito apyvartumo prekių kategorijų pardavimų apimčių kritimą.“, – teigia tyrimų bendrovės „NIQ“ atstovas Julius Ambroza.
Dėmesys ir naujoms rinkoms
Praėjusiais metais BIOK LAB atvėrė 15 naujų rinkų, produkciją eksportavo į 47 šalis bei turėjo 73 eksporto partnerius. „Ecodenta“ dantų priežiūros priemonės buvo pristatytos Malaizijos, Singapūro, Libijos, Maroko, JAE, Slovėnijos, Tuniso, Čilės ir Vengrijos rinkoms, o „Kilig“ kosmetika tapo prieinama Kanados, Kipro, Ispanijos, Vengrijos, Malaizijos bei Čilės pirkėjams.
„Tinkamas partnerių pasirinkimas, naujų rinkų atvėrimas ir nuoseklus darbas su esamais partneriais leido pasiekti 81 proc. „Kilig“ prekės ženklo augimą eksporto rinkose“, – atskleidžia BIOK LAB Verslo vystymo vadovė Aušra Adiklienė.
Pagrindine BIOK LAB eksportuojamų produktų rinka išliko Jungtinė Karalystė, kurioje praėjusiais metais buvo atidarytas mūsų produkcijos sandėlis. „Šis sprendimas – tai galimybė tiekti prekes smulkesniais užsakymais bei turėti sąlygas glaudesniam bendradarbiavimui su partneriais. Šią rinką mūsų komanda vysto tiesiogiai, be tarpininkų, ir tai atspindi augančią mūsų komandos patirtį vystant eksporto verslo segmentą“, – sako A. Adiklienė.
Pardavimų kanalai
Kosmetikos, parfumerijos ir asmens higienos prekių rinka išlieka suskaidyta. BIOK LAB kosmetikos prekių pardavimai reikšmingai augo specializuotose kosmetikos prekių parduotuvėse, vaistinėse ir el. parduotuvėse. „NIQ“ duomenimis vaistinių kanalas 2023 m. lyginant su 2022 m. augo labiausiai – 19 proc. Nors prekybos tinkluose pardavimai tiek neaugo, tačiau tai vis dar išlieka vienu pagrindinių pardavimo kanalų.
„Įmonės rezultatuose ypatingai teigiamai atsispindi darbas su „Amazon Europe“ ir „Amazon UK“. Mūsų strateginis tikslas, turėti pilną distribuciją Amazon Europoje ir Jungtinėje Karalystėje, buvo sėkmingai įgyvendintas, tad 2023-ieji mums buvo proveržio metai šioje srityje, o 2024-uosius pasitikome su dar didesnėmis ambicijomis“, – kalba A. Adiklienė.
2024-ųjų tikslai ir uždaviniai
BIOK LAB vadovai atskleidžia, kad šiais metais toliau vystys ir iš esmės atnaujins nuosavus prekės ženklus, rinkai pasiūlydami naujausias tendencijas atitinkančią, itin aukštos kokybės produkciją. Laboratorijos ekspertai ypatingai didelį dėmesį skiria naujų produktų kūrimui, o naujienų asortimentas formuojamas keliems metams į priekį.
Taip pat svarbūs pokyčiai laukia ir BIOK LAB el. parduotuvės, kurie apims pačios parduotuvės platformą, tiekimo grandinę, klientų patirtį. Patrauklūs pasiūlymai, aiškiai suvokiama produktų ir pasiūlymų vertė, patogus apsipirkimas ir kitų dedamųjų visuma – būtina sąlyga sėkmingam elektroninės prekybos vystymui.
BIOK LAB įmonės tikslų sąraše taip pat numatoma tęsti įdirbį tiek Lietuvoje, tiek ir eksporto rinkose aktyviai bendradarbiaujant su esamais partneriais bei toliau plečiant jų ratą.
„Dalyvausime parodose Italijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Singapūre ir Lietuvoje, siekdami atskleisti bei sustiprinti lietuviškų prekės ženklų proveržį. Planuojame iki 20 proc. sieksiantį apyvartos augimą, tad ambicijas augti turime Lietuvos ir eksporto rinkose, e-prekyboje bei privačių etikečių verslo segmente. Metus pradedame su gausiu naujų produktų planu ir itin didelės apimties esamų prekės ženklų vykstančiais pokyčiais, dizainų atnaujinimo projektais, apie kuriuos vartotojus informacija pasieks jau nuo balandžio mėnesio ir tęsis visus metus“, – apie naujienas kalba BIOK LAB vadovas N. Žioba.
Panašias tendencijas 2024-iesiems metams įžvelgia ir „NIQ“ atstovai ir dalinasi, kad verslui svarbu atsigręžti į pasikeitusius pirkėjų įpročius didesnį dėmesį skiriant išlaidų planavimui; sveikatą ir gyvenimo būdą bei su tuo susijusius sprendimus renkantis produktus; tvarumą; patogumą ir kliento patirtį; technologijas ir inovacijas.