7 kovo, 2024
BIOK LAB

BIOK LAB veiklos rezultatai: apyvartos augimas, naujos eksporto rinkos ir ateities planai

Mūsų šalyje didžiausias lietuviškų kosmetikos ir burnos priežiūros prekės ženklų gamintojas „BIOK laboratorija“ 2024-uosius metus pasitiko džiugiais veiklos rezultatais – 2023-ųjų apyvarta pasiekė 9,3 mln. eurų ir išaugo 8,4 proc. Sėkmę lėmė išskirtinis dėmesys nuosaviems prekės ženklams bei naujų eksporto krypčių plėtra.

„Pastarieji metai mums atsiuntė daug vienas po kito sekusių iššūkių. Pandemijos laikotarpis pakeitė vartotojų elgseną ir sutrikdė tiekimo grandinę. Vėliau teko patirti ekonominį stresą dėl energijos išteklių ir kitų žaliavų kainų šuolio. Tačiau priimti teisingi sprendimai leido subalansuoti veiklą ir pasiekti augimą. 2023 m. veiklos prioritetu tapo koncentracija į nuosavų prekės ženklų vystymą ir jų plėtrą, ypatingai – Lietuvoje. Dėmesį skyrėme tiek laiko patikrintiems prekės ženklams, tiek mūsų pirkėjams skirtų naujienų kūrimui“, – teigia BIOK LAB direktorius Norbertas Žioba.

Tyrimų bendrovės „NIQ“ RMS verslo plėtros vadovas Julius Ambroza dalinasi rinkos tendencijomis ir atskleidžia, kad 2023 m. dauguma gamintojų fokusavosi į naujų produktų kūrimą ir pristatymą, taip pat asortimento ir produktų išplėtimą naujose kategorijose.

„BIOK laboratorijos“ vadovas atskleidžia, kad įmonei šie metai taip pat buvo itin aktyvūs – rinkai pristatyti 49 nauji produktai. Vienas sėkmingiausių praėjusių metų projektų – nauja „Kilig Retinol“ linija, kuri sulaukė klientų aktyvumo dalinantis atsiliepimais, pakartotinių pirkimų ir viršijo lūkesčius pardavimų apimtimi. N. Žiobos teigimu, pirkėjai taip pat teigiamai pasitiko į rinką sugrįžusius atsinaujinusius „Rasa“ ir „Aras“ prekės ženklus.

„Išsikelti veiklos prioritetai ir intensyvus darbas sustiprino pozicijas namų rinkoje – pernai mūsų sukurti produktai sulaukė pirkėjų simpatijų ir leido užtikrinti 18 proc. apyvartos augimą Lietuvoje. Džiugu, kad 2022-aisiais fiksuotus neigiamus finansinius rezultatus pavyko pakreipti teigiama linkme. Naujienų gausa šiems metams suformavo reikšmingą pagrindą finansinių rezultatų augimui“, – dalinasi N. Žioba.

NIQ duomenimis 2023 m. vyravo pesimistinės vartotojų nuotaikos visose trijose Baltijos šalyse – vartotojų optimizmo indeksas paskutinį metų ketvirtį Lietuvoje siekė 80 proc., Latvijoje – 81 proc., Estijoje – 67 proc. „Net 95 proc. pirkėjų pripažįsta, kad siekiant suvaldyti kylančius finansinius iššūkius, buvo priversti peržiūrėti išlaidas ir koreguoti savo apsipirkimo įpročius, dažniau rinkdamiesi prekes su nuolaida ar atsisakydami ne pirmo būtinumo prekių. Tai lėmė, daugelio greito apyvartumo prekių kategorijų pardavimų apimčių kritimą.“, – teigia tyrimų bendrovės „NIQ“ atstovas Julius Ambroza.

Dėmesys ir naujoms rinkoms

Praėjusiais metais BIOK LAB atvėrė 15 naujų rinkų, produkciją eksportavo į 47 šalis bei turėjo 73 eksporto partnerius. „Ecodenta“ dantų priežiūros priemonės buvo pristatytos Malaizijos, Singapūro, Libijos, Maroko, JAE, Slovėnijos, Tuniso, Čilės ir Vengrijos rinkoms, o „Kilig“ kosmetika tapo prieinama Kanados, Kipro, Ispanijos, Vengrijos, Malaizijos bei Čilės pirkėjams.

„Tinkamas partnerių pasirinkimas, naujų rinkų atvėrimas ir nuoseklus darbas su esamais partneriais leido pasiekti 81 proc. „Kilig“ prekės ženklo augimą eksporto rinkose“, – atskleidžia BIOK LAB Verslo vystymo vadovė Aušra Adiklienė.

Pagrindine BIOK LAB eksportuojamų produktų rinka išliko Jungtinė Karalystė, kurioje praėjusiais metais buvo atidarytas mūsų produkcijos sandėlis. „Šis sprendimas – tai galimybė tiekti prekes smulkesniais užsakymais bei turėti sąlygas glaudesniam bendradarbiavimui su partneriais. Šią rinką mūsų komanda vysto tiesiogiai, be tarpininkų, ir tai atspindi augančią mūsų komandos patirtį vystant eksporto verslo segmentą“, – sako A. Adiklienė.

Pardavimų kanalai

Kosmetikos, parfumerijos ir asmens higienos prekių rinka išlieka suskaidyta. BIOK LAB kosmetikos prekių pardavimai reikšmingai augo specializuotose kosmetikos prekių parduotuvėse, vaistinėse ir el. parduotuvėse. „NIQ“ duomenimis vaistinių kanalas 2023 m. lyginant su 2022 m. augo labiausiai – 19 proc. Nors prekybos tinkluose pardavimai tiek neaugo, tačiau tai vis dar išlieka vienu pagrindinių pardavimo kanalų.

„Įmonės rezultatuose ypatingai teigiamai atsispindi darbas su „Amazon Europe“ ir „Amazon UK“. Mūsų strateginis tikslas, turėti pilną distribuciją Amazon Europoje ir Jungtinėje Karalystėje, buvo sėkmingai įgyvendintas, tad 2023-ieji mums buvo proveržio metai šioje srityje, o 2024-uosius pasitikome su dar didesnėmis ambicijomis“, – kalba A. Adiklienė.

2024-ųjų tikslai ir uždaviniai

BIOK LAB vadovai atskleidžia, kad šiais metais toliau vystys ir iš esmės atnaujins nuosavus prekės ženklus, rinkai pasiūlydami naujausias tendencijas atitinkančią, itin aukštos kokybės produkciją. Laboratorijos ekspertai ypatingai didelį dėmesį skiria naujų produktų kūrimui, o naujienų asortimentas formuojamas keliems metams į priekį.

Taip pat svarbūs pokyčiai laukia ir BIOK LAB el. parduotuvės, kurie apims pačios parduotuvės platformą, tiekimo grandinę, klientų patirtį. Patrauklūs pasiūlymai, aiškiai suvokiama produktų ir pasiūlymų vertė, patogus apsipirkimas ir kitų dedamųjų visuma – būtina sąlyga sėkmingam elektroninės prekybos vystymui.

BIOK LAB įmonės tikslų sąraše ­taip pat numatoma tęsti įdirbį tiek Lietuvoje, tiek ir eksporto rinkose aktyviai bendradarbiaujant su esamais partneriais bei toliau plečiant jų ratą.

„Dalyvausime parodose Italijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Singapūre ir Lietuvoje, siekdami atskleisti bei sustiprinti lietuviškų prekės ženklų proveržį. Planuojame iki 20 proc. sieksiantį apyvartos augimą, tad ambicijas augti turime Lietuvos ir eksporto rinkose, e-prekyboje bei privačių etikečių verslo segmente. Metus pradedame su gausiu naujų produktų planu ir itin didelės apimties esamų prekės ženklų vykstančiais pokyčiais, dizainų atnaujinimo projektais, apie kuriuos vartotojus informacija pasieks jau nuo balandžio mėnesio ir tęsis visus metus“, – apie naujienas kalba BIOK LAB vadovas N. Žioba.

Panašias tendencijas 2024-iesiems metams įžvelgia ir „NIQ“ atstovai ir dalinasi, kad verslui svarbu atsigręžti į pasikeitusius pirkėjų įpročius didesnį dėmesį skiriant išlaidų planavimui; sveikatą ir gyvenimo būdą bei su tuo susijusius sprendimus renkantis produktus; tvarumą; patogumą ir kliento patirtį; technologijas ir inovacijas.


9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

2 kovo, 2025

Vizitinė kortelė – tai daugiau nei tik kontaktinė informacija ant popieriaus. Ji yra pirmasis įspūdis apie jus ir jūsų verslą, […]

28 vasario, 2025

 Gyventojams, dėl pernai vasarą kilusios elektros neturėjusiems ilgiau nei 72 valandas, tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) jau išmokėjo beveik […]

26 vasario, 2025

Pirmąjį metų mėnesį bendras krovos kiekis Klaipėdos uoste, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 5 proc. Anot uosto, daugiausia […]

25 vasario, 2025

Darbo užmokesčio atotrūkis tarp vyrų ir moterų Lietuvoje 2024 m. siekė 13 proc., teigia „Sodros“ Statistikos, analizės ir prognozės skyriaus […]

25 vasario, 2025

Internetinių svetainių kūrimo platforma „Wix“ Lietuvoje Vilniuje steigia naują dizaino centrą „Vilnius Design Studio“.  Kaip rašoma pranešime, naujasis Vilniaus dizaino […]

25 vasario, 2025

Renkantis tinkamas padangas automobiliui, svarbu atsižvelgti ne tik į jų dydį ir sezoniškumą, bet ir į gamintoją. Skirtingi gamintojai siūlo […]

24 vasario, 2025

Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims kiek daugiau nei prieš dvi savaites prisijungus prie Vakarų tinklų, Vilkaviškio rajone pirmadienį pradėtos demontuoti […]

Leonardas Marcinkevičius
21 vasario, 2025

Pirmajame Vyriausybės inicijuotos Maisto tarybos posėdyje be procedūrinių diskusijų, suskubta analizuoti maisto tiekimo grandinę. Prieš užsiimant kaštų ar konkrečių prekių […]

21 vasario, 2025

Penktadienį, prieš pirmąjį naujai sukurtos Maisto tarybos posėdį, jai vadovaujantis žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas teigia, kad siekiant rasti greito […]

Kurtuvėnų žirgynas. 2023 m. L. Bimbirienės nuotr.
20 vasario, 2025

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) ketvirtadienį pranešus, kad atsistatydina abu jos deleguoti „Lietuvos žirgyno“ valdybos nariai, šios pirmininkas Juozas Rimkevičius Eltai […]

20 vasario, 2025

Pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda trečiadienį atidarytas pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas Raseinių rajone, pranešė savivaldybė. Naujajame įkrovimo parke vienu metu galės […]

19 vasario, 2025

Vyriausybė nusprendė steigti specialią komisiją biurokratijai verslo sektoriuje mažinti. Tai numatyta Vyriausybės trečiadienį priimtame nutarime. Naujoji Perteklinių reikalavimų verslui šalinimo […]

19 vasario, 2025

2025-01-24 UAB „Lerenta“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) pasirašė finansavimo sutartį dėl tikslinės […]

19 vasario, 2025

Elektronikos atliekų tvarkymo įmonė „Supportive Electronic Service“ šiemet planuoja statyti naują gamyklą Širvintų rajone, praneša „Verslo žinios“.  Gamybiniai pastatai bus […]

Panevėžio centras
19 vasario, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) šiemet savivaldybių infrastruktūros projektams paskirstys daugiau kaip 16,27 mln. eurų. „Regionų stiprinimas – tai vienas […]

Regionų naujienos