7 kovo, 2024
BIOK LAB

BIOK LAB veiklos rezultatai: apyvartos augimas, naujos eksporto rinkos ir ateities planai

Mūsų šalyje didžiausias lietuviškų kosmetikos ir burnos priežiūros prekės ženklų gamintojas „BIOK laboratorija“ 2024-uosius metus pasitiko džiugiais veiklos rezultatais – 2023-ųjų apyvarta pasiekė 9,3 mln. eurų ir išaugo 8,4 proc. Sėkmę lėmė išskirtinis dėmesys nuosaviems prekės ženklams bei naujų eksporto krypčių plėtra.

„Pastarieji metai mums atsiuntė daug vienas po kito sekusių iššūkių. Pandemijos laikotarpis pakeitė vartotojų elgseną ir sutrikdė tiekimo grandinę. Vėliau teko patirti ekonominį stresą dėl energijos išteklių ir kitų žaliavų kainų šuolio. Tačiau priimti teisingi sprendimai leido subalansuoti veiklą ir pasiekti augimą. 2023 m. veiklos prioritetu tapo koncentracija į nuosavų prekės ženklų vystymą ir jų plėtrą, ypatingai – Lietuvoje. Dėmesį skyrėme tiek laiko patikrintiems prekės ženklams, tiek mūsų pirkėjams skirtų naujienų kūrimui“, – teigia BIOK LAB direktorius Norbertas Žioba.

Tyrimų bendrovės „NIQ“ RMS verslo plėtros vadovas Julius Ambroza dalinasi rinkos tendencijomis ir atskleidžia, kad 2023 m. dauguma gamintojų fokusavosi į naujų produktų kūrimą ir pristatymą, taip pat asortimento ir produktų išplėtimą naujose kategorijose.

„BIOK laboratorijos“ vadovas atskleidžia, kad įmonei šie metai taip pat buvo itin aktyvūs – rinkai pristatyti 49 nauji produktai. Vienas sėkmingiausių praėjusių metų projektų – nauja „Kilig Retinol“ linija, kuri sulaukė klientų aktyvumo dalinantis atsiliepimais, pakartotinių pirkimų ir viršijo lūkesčius pardavimų apimtimi. N. Žiobos teigimu, pirkėjai taip pat teigiamai pasitiko į rinką sugrįžusius atsinaujinusius „Rasa“ ir „Aras“ prekės ženklus.

„Išsikelti veiklos prioritetai ir intensyvus darbas sustiprino pozicijas namų rinkoje – pernai mūsų sukurti produktai sulaukė pirkėjų simpatijų ir leido užtikrinti 18 proc. apyvartos augimą Lietuvoje. Džiugu, kad 2022-aisiais fiksuotus neigiamus finansinius rezultatus pavyko pakreipti teigiama linkme. Naujienų gausa šiems metams suformavo reikšmingą pagrindą finansinių rezultatų augimui“, – dalinasi N. Žioba.

NIQ duomenimis 2023 m. vyravo pesimistinės vartotojų nuotaikos visose trijose Baltijos šalyse – vartotojų optimizmo indeksas paskutinį metų ketvirtį Lietuvoje siekė 80 proc., Latvijoje – 81 proc., Estijoje – 67 proc. „Net 95 proc. pirkėjų pripažįsta, kad siekiant suvaldyti kylančius finansinius iššūkius, buvo priversti peržiūrėti išlaidas ir koreguoti savo apsipirkimo įpročius, dažniau rinkdamiesi prekes su nuolaida ar atsisakydami ne pirmo būtinumo prekių. Tai lėmė, daugelio greito apyvartumo prekių kategorijų pardavimų apimčių kritimą.“, – teigia tyrimų bendrovės „NIQ“ atstovas Julius Ambroza.

Dėmesys ir naujoms rinkoms

Praėjusiais metais BIOK LAB atvėrė 15 naujų rinkų, produkciją eksportavo į 47 šalis bei turėjo 73 eksporto partnerius. „Ecodenta“ dantų priežiūros priemonės buvo pristatytos Malaizijos, Singapūro, Libijos, Maroko, JAE, Slovėnijos, Tuniso, Čilės ir Vengrijos rinkoms, o „Kilig“ kosmetika tapo prieinama Kanados, Kipro, Ispanijos, Vengrijos, Malaizijos bei Čilės pirkėjams.

„Tinkamas partnerių pasirinkimas, naujų rinkų atvėrimas ir nuoseklus darbas su esamais partneriais leido pasiekti 81 proc. „Kilig“ prekės ženklo augimą eksporto rinkose“, – atskleidžia BIOK LAB Verslo vystymo vadovė Aušra Adiklienė.

Pagrindine BIOK LAB eksportuojamų produktų rinka išliko Jungtinė Karalystė, kurioje praėjusiais metais buvo atidarytas mūsų produkcijos sandėlis. „Šis sprendimas – tai galimybė tiekti prekes smulkesniais užsakymais bei turėti sąlygas glaudesniam bendradarbiavimui su partneriais. Šią rinką mūsų komanda vysto tiesiogiai, be tarpininkų, ir tai atspindi augančią mūsų komandos patirtį vystant eksporto verslo segmentą“, – sako A. Adiklienė.

Pardavimų kanalai

Kosmetikos, parfumerijos ir asmens higienos prekių rinka išlieka suskaidyta. BIOK LAB kosmetikos prekių pardavimai reikšmingai augo specializuotose kosmetikos prekių parduotuvėse, vaistinėse ir el. parduotuvėse. „NIQ“ duomenimis vaistinių kanalas 2023 m. lyginant su 2022 m. augo labiausiai – 19 proc. Nors prekybos tinkluose pardavimai tiek neaugo, tačiau tai vis dar išlieka vienu pagrindinių pardavimo kanalų.

„Įmonės rezultatuose ypatingai teigiamai atsispindi darbas su „Amazon Europe“ ir „Amazon UK“. Mūsų strateginis tikslas, turėti pilną distribuciją Amazon Europoje ir Jungtinėje Karalystėje, buvo sėkmingai įgyvendintas, tad 2023-ieji mums buvo proveržio metai šioje srityje, o 2024-uosius pasitikome su dar didesnėmis ambicijomis“, – kalba A. Adiklienė.

2024-ųjų tikslai ir uždaviniai

BIOK LAB vadovai atskleidžia, kad šiais metais toliau vystys ir iš esmės atnaujins nuosavus prekės ženklus, rinkai pasiūlydami naujausias tendencijas atitinkančią, itin aukštos kokybės produkciją. Laboratorijos ekspertai ypatingai didelį dėmesį skiria naujų produktų kūrimui, o naujienų asortimentas formuojamas keliems metams į priekį.

Taip pat svarbūs pokyčiai laukia ir BIOK LAB el. parduotuvės, kurie apims pačios parduotuvės platformą, tiekimo grandinę, klientų patirtį. Patrauklūs pasiūlymai, aiškiai suvokiama produktų ir pasiūlymų vertė, patogus apsipirkimas ir kitų dedamųjų visuma – būtina sąlyga sėkmingam elektroninės prekybos vystymui.

BIOK LAB įmonės tikslų sąraše ­taip pat numatoma tęsti įdirbį tiek Lietuvoje, tiek ir eksporto rinkose aktyviai bendradarbiaujant su esamais partneriais bei toliau plečiant jų ratą.

„Dalyvausime parodose Italijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Singapūre ir Lietuvoje, siekdami atskleisti bei sustiprinti lietuviškų prekės ženklų proveržį. Planuojame iki 20 proc. sieksiantį apyvartos augimą, tad ambicijas augti turime Lietuvos ir eksporto rinkose, e-prekyboje bei privačių etikečių verslo segmente. Metus pradedame su gausiu naujų produktų planu ir itin didelės apimties esamų prekės ženklų vykstančiais pokyčiais, dizainų atnaujinimo projektais, apie kuriuos vartotojus informacija pasieks jau nuo balandžio mėnesio ir tęsis visus metus“, – apie naujienas kalba BIOK LAB vadovas N. Žioba.

Panašias tendencijas 2024-iesiems metams įžvelgia ir „NIQ“ atstovai ir dalinasi, kad verslui svarbu atsigręžti į pasikeitusius pirkėjų įpročius didesnį dėmesį skiriant išlaidų planavimui; sveikatą ir gyvenimo būdą bei su tuo susijusius sprendimus renkantis produktus; tvarumą; patogumą ir kliento patirtį; technologijas ir inovacijas.


18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

17 kovo, 2025

Jau visai netrukus, kovo 19 d., Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvers naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du […]

Regionų naujienos