Chuliganai keliuose – neatsakingų tėvų vaikai paaugliai
Mopedus galima vairuoti dar nesulaukus pilnametystes, tačiau ar tėvai tikrai žino, kaip rizikuoja šios transporto priemonės raktelius įteikdami savo paaugliui? Pasak ne gyvybės draudimo bendrovės BTA ekspertų, dažniausiai į avarijas patenka jaunuoliai iki 19 metų. Neretais atvejais, tėvai tik iš greitosios pagalbos skambučio sužino, kad jų vaikas buvo ne namie, o važinėjosi mopedu.
„Mopedai labai patrauklūs jaunimui, nes juos vairuoti suteikiama teisė sulaukus 15 metų. Paaugliai nėra patys atsakingiausi vairuotojai, dažnai nepaiso taisyklių, yra neatidūs ir patenka į avarijas. Šią transporto priemonę turinčius paauglius tėvams sunku sukontroliuoti, dažnai jie net nežino, kad vaikas buvo išvykęs. Iš tėvų teko išgirsti ne vieną ir ne dvi istorijas, jog šie buvo įsitikinę, kad motoroleris stovi garaže, o policija ar medikai informuodavo apie nelaimingą įvykį“ , – pasakojo BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Mopedus daužo ir paaugliai, ir septyniasdešimtmečiai
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA ekspertas pastebi, kad dažniausiai į avarijas patenka 10-19 metų jaunimas. Net perpus mažiau mopedų sudaužo 20-29 metų asmenys. Mažiau eismo įvykių sukelia ir 30-39 metų asmenys, tačiau skaičius vėl išauga 40-49 metų vairuotojų amžiaus kategorijoje.
Per šį laikotarpį į avariją pateko ir ant mopedo sėdęs septyniasdešimtmetis. Taip pat užfiksuoti du atvejai, kuomet į eismo įvykius pateko mopedus vairavę šešiasdešimtmečiai.
Mopedus daužančių vyrų – penkis kartus daugiau nei moterų
Atėjus šiltajam metų sezonui gatvėmis važinėja vis daugiau dviračių transporto priemonių. Daugiau užfiksuojama ir kelių eismo įvykių. Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per ketverius pastaruosius metus į avarijas pateko net penkis kartus daugiau mopedus vairuojančių vyrų ir vaikinų nei moterų.
„Trijų metų duomenų analizė parodė, kad pagrindiniai šiuo laikotarpiu įvykusių su mopedais susijusių avarijų dalyviai – vyrai. Visgi reikia paminėti, kad tokio tipo transporto priemones vairuojančių moterų yra aštuonis kartus mažiau nei vyrų, tačiau į avarijas jos patenka tik penkis kartus rečiau. Tad galima teigti, kad į avarijas patenkančių vyrų, kurie vairuoja mopedus yra daugiau, tačiau moterys į jas patenka dažniau“, – situaciją komentavo A. Žiukelis.
Mopedai sudaužomi vis dažniau
2014 metų duomenys rodo, kad mopedų vairuotojams avaringiausias buvo birželis. Su savo transporto priemone apsipratę vairuotojai kelyje darosi drąsesni, nebijo atlikti pavojingų manevrų ir dėl to patenka į avarijas. Neretai jos kyla rikiuojantis į kitą eismo juostą. Mažiausiai tokio tipo transporto priemonių eismo įvykių sukelta kovą ir lapkritį.
Visgi, mopedų ir motorolerių vairuotojai į avarijas patenka net 37 procentais rečiau nei automobilių vairuotojai ir 60 procentų rečiau nei motociklininkai.
Mopedai ne tik vis dažniau daužomi, tačiau ir draudžiami. Per trejus metus apdraustų mopedų skaičius išaugo maždaug dviem tūkstančiais.
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA klientų aptarnavimo tinklas – vienas plačiausių Lietuvoje. Šiuo metu veikia 107 bendrovės atstovybės, klientais kasdien rūpinasi daugiau nei 400 darbuotojų. 2014 m. bendrovė užregistravo 39 tūkst. naujų įvykių ir išmokėjo apie 27 mln. eurų draudimo išmokų. Pernai ne gyvybės draudimo bendrovė vidutiniškai per vieną mėnesį išmokėjo virš 2 mln. eurų, per vieną darbo dieną išmokėjo vidutiniškai po 100 tūkst. eurų arba per vieną darbo minutę vidutiniškai išmokėjo po 200 eurų draudiminių įvykių žaloms padengti. Šiais metais bendrovė pradėjo teikti naują paslaugą turto draudimo klientams – pagalbą namuose.