Dėl vėluojančių autobusų Vilniuje siūloma apsišarvuoti kantrybe, o kaltinti tik spūstis
Vilniaus viešasis transportas nėra itin patogus, greitas ir modernus. Seni autobusai ir troleibusai į kalnus važiuoja dejuodami, jų viduje žiemą šalta, vasarą – per karšta. Tačiau su tuo jau susitaikę keleiviai neretai skundžiasi dar vienu nepatogumu – vėlavimais. Jeigu vienas autobusas atvažiuoja vėliau, keleiviai vėluoja persėsti į kitą, tada – į darbą ir t.t. Nepasitenkinimas liejasi per kraštus, o kaltieji, sudarantys tvarkaraščius, visiems teisinasi taip pat: kaltos eismo spūstys, kurių apvažiuoti troleibusai ir autobusai negali.
Pirmadienio rytas Musninkų stotelėje Šeškinėje, viename iš gyvenamųjų Vilniaus rajonų. Tai pradinė 48 maršruto autobuso, važiuojančio iš Šeškinės per Pašilaičius į Santariškes, stotelė. Norintieji juo važiuoti 8.16 val. jau kelis pirmadienius iš eilės liko nusivylę: autobusas arba nevažiavo, arba vėlavo tai 5, tai net 12 minučių. Tada šie vilniečiai vėluoja perlipti į kitus autobusus, darbus.
Keleiviai pyksta
Vėluojantis viešasis transportas nekelia didelių nepatogumų, jeigu autobusas ar troleibusas važinėja dažnai ir net ne vienas iš tos pačios stotelės panašiu maršrutu. Bet jeigu tik kartą ar du per valandą, tuomet keleiviai piktinasi ir skundais atakuoja savivaldybės įmonę „Susisiekimo paslaugos“.
48-asis autobusas kaip tik toks – net piko valandomis važiuoja vos dukart per valandą.
„Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pavaduotojos Modestos Gusarovienės teigimu, atlikta analizė, kaip 48 maršruto autobusas laikosi nustatyto grafiko rytais, būtent – 8.16 val. išvažiuojant iš Musninkų stotelės.
„Pagal GPS faktinius duomenis nustatytos dvi dienos, kai autobusai vėlavo iki 5 min., išskyrus šios savaitės pirmadienį, kai autobusas vėlavo 12 minučių. Pagal duomenis iš sistemos matome, kad būtent šis autobusas pradėjo vėluoti dar ankstesniame reise važiuojant į Santariškes, todėl neretai, jei rytinio ar vakarinio piko metu transporto priemonė nukrypsta nuo eismo tvarkaraščio, savo grafiką pasiveja tik po 2-3 reisų“, – aiškino situaciją M.Gusarovienė.
48 maršrutas tėra vienas iš tų, dėl kurių skundžiasi vilniečiai, rytais skubantys į darbą, o vakarais – į namus. „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojai neneigia sulaukiantys skundų, nors ir tvirtina siekiantys užtikrinti aukštą kokybę keleiviams, kad autobusai ir troleibusai važiuodami laikytųsi nustatytų grafikų, pagal atliekamus keleivių srautus parenkamos viešojo transporto priemonių talpos, stebima realiu laiku, kaip išvažiavusios transporto priemonės juda mieste, reaguojama dėl susidariusių eismo spūsčių“.
Kaltos spūstys?
„Be abejo, sulaukiame nusiskundimų iš keleivių dėl nelaiku atvykusių autobusų ar troleibusų. Dažniausiai taip būna darbo dienomis, rytinio ir vakarinio piko metu, kai didžiausi tiek viešojo transporto, tiek individualių automobilių srautai. Ypač žiemos metu dėl sudėtingų eismo sąlygų, tiek viešojo, tiek privataus transporto judėjimas šiek tiek komplikuotas. Eismą stabdo ir avarijos, sugedę automobiliai, dėl kurių susidaro spūstys“, – teigė M.Gusarovienė.
Viešasis transportas važiuoja per sostinę bendrajame transporto sraute, tad viskas, kas stabdo bendrą eismą, trukdo ir autobusams bei troleibusams.
„Atrodytų, kad viešasis transportas galėtų greičiau pravažiuoti atkarpas, kur viešajam transportui yra skirtos atskiros eismo juostos, tačiau tai ne visada duoda rezultatų, nes automobilių vairuotojai nesilaiko taisyklių važiuodami A juostomis. Jei to nebūtų, vėlavimų tikrai būtų mažiau ir viešojo transporto keleiviams netektų patirti streso dėl vėlavimo į darbus ar pamokas“, – kalbėjo „Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pavaduotoja.
Vilniaus gatvėmis važinėja 18 maršrutų troleibusai ir per 70 maršrutų autobusų bei 6 greitieji autobusai.