2 kovo, 2023

DI atkeliauja į vaizdo žaidimus: dar tikroviškesnė grafika ir nuo jūsų veiksmų priklausantis siužetas

Po žaibiško pokalbių roboto „ChatGPT“ išpopuliarėjimo dirbtiniam intelektui (DI) tapus karščiausia technologijų rinkos tema, į jį nukrypo ir žaidimų entuziastų akys. Analitikai teigia, jog DI sprendimai netrukus leis kur kas greičiau kurti naujas kultinių kūrinių dalis, jų veikėjus privers elgtis kaip žmones, o svarbiausia – žaidimus pavers kur kas labiau įtraukiančiais.

Prognozuojama, kad vaizdo žaidimų pramonė šiemet fiksuos naujas aukštumas, o jos vertė taps didesnė, nei filmų, muzikos ir knygų industrijų kartu sudėjus. Natūralu, kad tokios perspektyvios rinkos dalyviai jau dabar eksperimentuoja su vienais ar kitais DI sprendimais, tačiau visas šių technologijų potencialas – dar toli priešakyje.

„Kai daugumos kritikų pripažintų žaidimų tęsinių tenka laukti keletą, o „Grand Theft Auto 5“ atveju – jau ir 10 metų, tampa akivaizdu, kaip šioje rinkoje sunku sukurti kokybišką produktą. Kūrėjams tenka sugalvoti įtraukiantį siužetą bei daugybę skirtingų jo linijų, ir valandų valandas šlifuoti mažiausius grafinių objektų šešėlius ar valdymo mechanikų elementus. Deja, net ir turint omenyje šias pastangas, vis dar nedidelė dalis žaidimų atrodo išties realistiškai, o žaidėjui kartais neprireikia nė savaitės, kad naują kūrinį spėtų „peržaisti“ ir pamiršti. DI technologijos atkeliauja išspręsti šių problemų, nors kritikai ir beda pirštu į kai kuriuos jų minusus“, – atskleidžia „Telia“ vaizdo žaidimų ekspertas Žilvinas Pūkas.

Daugiau tikrovės

Pasak pašnekovo, kompiuteriniai žaidimai per keletą dešimtmečių padarė įspūdingą pažangą. Nuo iš plika akimi matomų pikselių sudaryto „Pac-Man“ jie evoliucionavo iki su tikromis krepšinio rungtynėmis nesunkiai supainiojamo „NBA 2K23“ ar filmą primenančio „Far Cry 6“. Visgi žengti dar vieną žingsnį į priekį realistiškumo link kasmet darosi vis sudėtingiau ir tai pastebima netgi žvelgiant į sulėtėjusį populiariausių žaidimų franšizių grafikos progresą.

„Šiuolaikiniame žaidime itin daug kūrėjų talento ir pastangų reikalauja įvairios tekstūros, šešėliai bei apšvietimas, kurie labiausiai ir nulemia, kaip smarkiai virtualus pasaulis žaidėjui primins tikrąjį. Laimė, pamažu vis labiau įdarbinami DI algoritmai padeda kūrėjams mėnesiais kurtus realistiškus šešėlius ir apšvietimą automatiškai pritaikyti veikėjui judant, bei naudoti žmogaus nuotraukai nenusileidžiančias veikėjų veido išraiškas ir tekstūras, sugeneruotas išanalizavus tūkstančius realių žmonių atvaizdų“, – teigia Ž. Pūkas.

Įvairūs DI sprendimai turėtų pagerinti ir internetinių žaidimų grafiką, kurią šiuo metu smarkiai riboja daugelyje pasaulio regionų patiriama lėto interneto problema. Grafikos plokščių milžinė „Nvidia“ jau kurį laiką vysto „AI Upscaling“ technologiją, galinčią pačiame įrenginyje realiu laiku padidinti žaidimo grafikos rezoliuciją, papildomai neapkraunant interneto ryšio ir pasiekiant netgi daugumos monitorių galimybes viršijančią raišką.

Labiau įtraukiantis siužetas

Nemaža dalis žaidėjų, įveikę visus pagrindinio siužeto lygius, pereina tiesiai prie kelių žaidėjų (angl. multiplayer) režimo arba žaidimą iškart deda į virtualų ar fizinį stalčių, jo nekartodami. Taip yra todėl, jog žaidėjas jau žino, kaip įvykdyti įvairias misijas ar užduotis, ir žaidžiant antrą kartą jam jos nebesuteiktų naujų potyrių bei azarto. Tačiau pasitelkus DI, žaidimo veikėjams galima „įkrėsti daugiau proto“, įgalinti reaguoti į besikeičiančias aplinkybes bei kiekvieną žaidimo sesiją paversti unikalia.

„Geras to pavyzdys – rinkoje jau esantis „Red Dead Redemption 2“, kuriame veikėjų bendravimas su žaidėjo valdomu protagonistu priklauso nuo jo dėvimų drabužių ir netgi nuo ant jų esančių kraujo dėmių. Pažangūs DI algoritmai tai pakeltų į kitą lygį, suteikdami galimybę įvairiems žaidimo „bosams“, lenktynių priešininkams ar krepšinio varžovams įsiminti, kokiu būdu juos įveikėte praėjusį kartą, nebeleisti to pakartoti bei jūsų veiksmas daryti įtaką tolimesnei žaismo eigai. Taip žaidimas įgautų daugybę papildomų siužeto linijų ir nenusibostų jį žaidžiant net trečią ar ketvirtą kartą“, – aiškina „Telia“ atstovas.

DI taip pat turėtų padėti žaidimuose integruoti naujus valdymo būdus. Personažai galimai išmoktų suprasti įvairius žodžius ar frazes, todėl žaidimą galėtume valdyti ne tik spaudydami mygtukus, bet ir kalbėdami. Spėjama, jog tai ypač pasitarnaus įvairiems virtualios realybės žaidimams, kuriuose natūrali galimybė bendrauti su prieš mūsų akis stovinčiu veikėju bus itin reikalinga.

 DI galimai panaikins žmogišką dvasią

Ž. Pūkas teigia neabejojantis, kad šiandieninė žaidimų industrija jai pritaikytų DI įrankių laukia su dideliu nekantrumu. Dedama daug vilčių, jog palengvindami įvairius daug mechaninio darbo reikalaujančius procesus jie leis pagreitinti naujų žaidimo dalių išleidimą bei žaidėjams pasiūlyti daugiau kokybiškų ir interaktyvių kūrinių.

„Kita vertus, kai kurie žaidėjai baiminasi, jog DI iš žaidimų pašalins „žmogiškąjį prisilietimą“, juos paversdamas tik vizualiai patraukliu klišių rinkiniu. Kyla pavojus, jog kūrėjai DI įdarbins ne tik techninėje dalyje, bet ir kuriant scenarijų, veikėjų portretus ir net siužeto linijas, kurie bus sugeneruoti išanalizavus kitus rinkoje esančius žaidimus. Taip žaidimai galiausiai taps nebe unikaliais kūrėjo vaizduotės vaisiais, o banalūs, nuspėjami ir lyg kažkur matyti, panašiai, kaip dabartinio „ChatGPT“ rašomi tekstai“, – nuogąstavimus vardina ekspertas.

Vis dėlto rinkos ekspertai šias baimes atmeta, teigdami, jog DI algoritmai, kitaip nei tekstų ar paveikslėlių atvejų, niekada negalės žaidimo sukurti be didelės pagalbos iš žmogaus. Tai tėra tik kompiuterinės programos, suprogramuotos pateikti prognozuojamus rezultatus, pasiremiant tam tikrais duomenimis, todėl jos daro daugybę klaidų, kurias vis tiek vėliau tenka taisyti rankiniu būdu. Būtent dėl šios priežasties kol kas DI pasmerktas būti tik įrankiu žaidimo kūrėjo rankose, bet ne pačiu kūrėju.


5 kovo, 2025

2024-25 m. Eurolygos reguliariajame sezone komandoms lieka sužaisti po septynerias rungtynes. Skaičiuojama, jog norint patekti į įkrintamąsias, reikia turėti bent […]

4 kovo, 2025

Užgavėnės – tai viena smagiausių lietuviškų švenčių, kupina triukšmo, linksmybių ir, žinoma, gardžių blynų! Šią dieną reikia sočiai prisivalgyti, kad […]

26 vasario, 2025

Vasario 25 d. trečiajame integraciniame futbolo turnyre „Visi esame lygūs“ jėgas išmėgino Socialinių paslaugų skyriaus, „Automatikos biuro“, „GOBall“, FC „Hegelmann“, […]

24 vasario, 2025

Tradicinė kultūros paveldo šventė ,,Trauk stintelę“ garsi ne tik Ignalinos krašte, ji pritraukia svečių iš visos Lietuvos. Vasario 22–ąją gausybė […]

20 vasario, 2025

Rytoj, vasario 21 d., pasaulis švęs Tarptautinę gido dieną. Tai puiki progą padėkoti mūsų krašto gidams, be kurių neįsivaizduojama Šiaulių […]

12 vasario, 2025

Simboline kapsulės ceremonija Alytuje trečiadienį pažymėta naujojo sporto komplekso „Go Padel“ statybų pradžia. Apie 4 tūkst. kv. metrų ploto kompleksas […]

30 sausio, 2025

Netrukus negalią turintys uostamiesčio gyventojai ir juos lydintys asmenys galės nemokamai lankytis Klaipėdos miesto kultūros įstaigose ir jų renginiuose. Šiems […]

Futbolo turnyro dalyviai / Valdo Knyzelio nuotr.
29 sausio, 2025

„Visi esame lygūs“ su tokiu pavadinimu ir šūkiu turnyro dalyviai sausio 28 dieną žengė į Kauno technologijų mokymo centro Socialinių […]

28 sausio, 2025

Tamsius ir pilkus vasario savaitgalius kasmet praskaidrinanti šiuolaikinio meno iniciatyva „SU-MENĖK” šiemet pristatys ne tik įspūdingą meno maršrutą, bet ir […]

27 sausio, 2025

Ewgeny Boogie – vardas, kurį šiandien žino ir girdi visi, neabejotinai tapo elektroninės muzikos scena skambančiu fenomenu. Kiekvienas jo pasirodymas […]

23 sausio, 2025

Savęs pažinimas yra kelionė, kuri trunka visą gyvenimą. Suprasti savo stipriąsias puses, silpnybes, troškimus ir baimes yra labai svarbu, norint […]

23 sausio, 2025

Šeštadienio (sausio 25-osios) vidurdienį, pasitinkant miesto gimtadienį, Rotušės aikštėje tradiciškai vyks Vilniaus vėliavų pakėlimo ceremonija. Vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami […]

22 sausio, 2025

Praėjusių metų birželį Kaune įrengtos pirmosios inventoriaus pasiskolinimo stotelės tapo itin dažna kauniečių laisvalaikio pramoga. Per pusmetį visuose aštuoniuose mieste […]

16 sausio, 2025

Startavus 2025-iems metams Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno“ padalinys (Kauno g. 49) įkūrė du naujus klubus, […]

11 sausio, 2025

Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai […]

10 sausio, 2025

Virtualių pramogų technologijos sparčiai tobulėja, o tai skatina diskusijas apie jų poveikį tradicinėms laisvalaikio formoms. Šiuolaikinės galimybės leidžia patirti unikalių […]

10 sausio, 2025

Panevėžio miesto savivaldybė skelbia tarptautinį atvirą architektūrinių idėjų konkursą „Molainių filtracijos laukų ir šalia esančių teritorijų konversija, pritaikant daugiatiksliam naudojimui“. […]

10 sausio, 2025

Regionų jaunimo įtraukimas į skaitmeninių pramogų kūrimą tampa vis aktualesnis. Skaitmeninių technologijų plėtra suteikia galimybę kiekvienam jaunuoliui dalyvauti šioje srityje, […]

8 sausio, 2025

Po mokinių atostogų tiesiai į futbolo aikštelę – mokiniai su didžiausiu noru metus pradėjo futbolo turnyru. Sausio 7 dieną Kauno […]

31 gruodžio, 2024

Per 20 metų laikotarpį iš ES fondų į Lietuvą buvo investuota daugiau kaip 16 mlrd. Eur, kurie padėjo plėtoti bene […]

Regionų naujienos