Diana Nausėdienė lituanistinio ugdymo forume: gimtoji kalba yra tapatybės pamatas ir valstybingumo sąlyga
Penktadienį Diana Nausėdienė nuotoliniu būdu dalyvavo Lituanistinio ugdymo forume ir pasveikino jo sumanytojus, organizatorius ir dalyvius. „Gimtoji kalba – tai ne tik bendravimo ir žinių perdavimo įrankis, tai mąstymo būdas, tapatybės pamatas ir valstybingumo sąlyga. Mūsų istorija, gyvenant civilizacijų pariby, nebuvo lengva. Bet mes išlikome, išliko kalba. O gal atsiremdami į kalbą išlikome?“ – sakė pirmoji ponia.
Pasak Dianos Nausėdienės, emigracija, technologiniai pokyčiai verčia lietuvių kalbą įsitvirtinti skaitmeniniame pasaulyje ir virtualioje erdvėje. Tai nauji iššūkiai. Ir kartu naujos galimybės, naujos gyvavimo ir sklaidos formos.
Tai pirmasis Lituanistinio ugdymo forumas, kuris organizuojamas siekiant atkreipti dėmesį į lietuviškosios tapatybės išsaugojimo ir lituanistinio ugdymo situaciją išeivijoje.
Forumo globėja – Diana Nausėdienė. Forumo organizatoriai – Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos Seimo narė Dalia Asanavičiūtė, Pasaulio lietuvių bendruomenės Švietimo komisija ir Lietuvos ambasada Airijoje.
Renginyje dalyvavo akademikai, diasporos tyrėjai, lituanistinio ugdymo praktikai, politikai ir jaunimo atstovai.
Nuotoliniame Lituanistinio ugdymo forume buvo kalbama apie lietuviškosios tapatybės išsaugojimą, dvikalbystės iššūkius ir lituanistinio ugdymo problemas.
Buvo keliami klausimai, kokia yra lietuviškosios tapatybės sandara ir kokie yra svarbiausi jos išsaugojimo veiksniai, taip pat kaip lietuvių kalbos (iš)mokyti mišrioje šeimoje augantį vaiką, ar visą darbą turėtų atlikti lituanistinė mokykla. Forume taip pat buvo diskutuojama, kaip spręsti mišrių šeimų vaikų daugybinės tapatybės klausimus, kokie yra nuotolinio lituanistinio ugdymo atradimai, tėvų švietimo iššūkiai ir lituanistinio ugdymo mitai.
Forumas bus apibendrintas organizatorių parengta deklaracija, kurioje bus aptariama, kokia yra dabartinė lituanistinio ugdymo situacija ir ko galėtume tikėti per artimiausius ketverius metus.