Diskutuota apie švietimo sistemos perspektyvą ateinantiems ketveriems metams
Radviliškio Vinco Kudirkos pagrindinėje mokykloje Radviliškio rajono mokytojų bendruomenės atstovai, švietimo įstaigų vadovai susitiko su Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku akademiku Eugenijumi Jovaiša, to paties komiteto nariu profesoriumi Arūnu Gumuliausku, Sveikatos reikalų komiteto nare Asta Kubiliene.
Susitikime dalyvavo Radviliškio rajono savivaldybės mero pavaduotojas Kazimieras Augulis, Savivaldybės Kultūros, švietimo ir sporto komiteto pirmininkas Jonas Pravilonis, to paties komiteto narė Rima Tarbūnienė, Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Genovaitė Juodeikienė, šio skyriaus specialistė Rasa Plukienė. Susitikime akademikas pristatė švietimo sistemos perspektyvą ateinantiems ketveriems metams.
Pasak akad. E. Jovaišos, pirmiausiai turėtų ankstėti privalomas priešmokyklinis ir pradinis ugdymas (atitinkamai nuo 5 ir 6 metų). Tam turėtų būti iš anksto gerai pasiruošta – padėta pasiruošti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, peržiūrėta ugdymo metodika. Pradiniame ugdyme turėtų būti skiriama ypatinga globa mokiniui visoje Lietuvoje. Pagrindiniame ugdyme planuojama koncentruotis į ugdymo turinio problematikos sprendimą. Pasak akademiko, pirmosiose 10 klasių yra išmokstamas visas ugdymo kursas, likę 2 metai viduriniame ugdyme turėtų būti skirti žinių gilinimui, o ne galvotrūkiškam ruošimuisi egzaminams. Kad brandos egzaminai taptų ne gyvenimą lemiančiu įvykiu, o nuosekliu brandos patikrinimu, privalės kisti ir vidurinio ugdymo pabaigimo ir stojimo į aukštąsias mokyklas sistema.
Mokyklų atstovus taip pat domino mokyklų vadovų kadencijos ir mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo perspektyvos. Pasak ŠMK pirmininko, konkursas į mokyklos vadovo vietą turėtų vykti kas 5 metus. Taip pat labai svarbu, kad konkursai būtų depolitizuoti. Dar sunkesnis uždavinys – mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos pertvarka. Kaip pastebi akademikas, šiuo metu prasidėjo aukštųjų mokyklų pertvarkos procesai.
Jungiantis universitetams turėtų stiprėti ir pedagogų rengimas. Tam planuojama sukurti modernią materialinę bazę, įvesti penkerių metų vientisas pedagoginių krypčių studijas, kurias baigęs asmuo gautų magistro diplomą. Turėtų būti sukurta perspektyvinių tyrimų institucija, ir, aišku, šiai problemai spręsti turi būti skiriamas deramas finansavimas.