Dovanoms internetinėse parduotuvėse gyventojai išleido iki 40 proc. daugiau nei pernai
Šventiniu laikotarpiu gyventojai internetu pirko ketvirtadaliu daugiau dovanų nei ankstesniais metais, rodo preliminarūs internetinių parduotuvių šventinės prekybos duomenys. Kai kurių internetinių parduotuvių apyvarta išaugo iki 40 proc. Lyginant su 2013 m. šventėmis, itin sparčiai augo kompiuterinės ir buitinės technikos, žaislų ir grožio priemonių pardavimas.
Internetinė prekyba šventiniu laikotarpiu auga kelerius metus iš eilės. Gyventojai renkasi vis stambesnes ir brangesnes prekes pirkti iš elektroninių, o ne mažmeninių parduotuvių.
„Šio šventinio laikotarpio spartus elektroninės prekybos augimas rodo, kad internetinės parduotuvės tampa vis stipresnės konkurentės mažmeninės prekybos atstovams. Tradicinės parduotuvės tokiu augimu pasigirti negali. Pavyzdžiui, iš „Pigu.lt“ šios žiemos šventėms dovanų ir kitų vartojimų prekių nupirkta net 40 proc. daugiau nei pernai. 2013 m. šventinė prekyba augo 45 proc.“, – sako didžiausios Lietuvoje internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Kristina Gumauskienė.
Internetinės parduotuvės šiuo šventiniu laikotarpiu pastebėjo naują tendenciją – gyventojai internetu vis dažniau perka rūbus. Taip pat šiemet po eglutėmis buvo padėta kur kas daugiau elektroninėse parduotuvėse pirktų žaislų nei ankstesniais metais. „Pigu.lt“ skaičiuoja, kad žaislų šventiniu laikotarpiu pardavė dvigubai daugiau nei 2013 m. Žymiai augo ir grožio priemonių pardavimas. Kvepalų ir kosmetikos vien internetinėje parduotuvėje „Pigu.lt“ nupirkta 50 proc. daugiau. Prekybininkai neabejoja, kad ir šios prekės keliavo po eglutėmis.
„Prieš žiemos šventes ir iškart po jų stebėjome stambios buitinės technikos pardavimo šuolį. Jį mes siejame ne su šventėmis, bet su euro įvedimu. Greičiausiai gyventojai paskutinius turimus litus investavo į buitinę techniką – pirko šaldytuvus, televizorius, skalbimo mašinas ir kitą techniką“, – svarsto „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.
Kaip ir 2013 m. šventiniu laikotarpiu, tarp populiariausių internetinių parduotuvių prekių, be minėtų aukščiau, buvo smulki buitinė technika, mobilieji telefonai, kalėdiniai papuošimai. Žiemos pradžioje elektroninės prekybos atstovai negalėjo pasidžiaugti populiarių žiemos kategorijos prekių pardavimu. Šių prekių pardavimui koją kišo labiau rudeniui nei žiemai tinkantys orai. Atėjus žiemiškiems orams jau matomas ir šios kategorijos prekių pardavimo atsigavimas.
Situaciją rinkoje stebintis ir analizuojantis elektroninės prekybos lyderis Lietuvoje „Pigu.lt“ pastebi, kad kasmet auga internetinėse parduotuvėse perkančio pirkėjo krepšelis. K. Gumauskienė tai aiškina augančiu pasitikėjimu internetine prekyba.
„Matome, kad internetinių parduotuvių pirkėjų krepšelis didėja. Vis dažniau ir vis daugiau žmonių vienu kartu perka didesnį prekių kiekį. Jeigu anksčiau pas mus pirkdavo po vieną ar dvi prekes, dabar užsako po 3-5. Tai rodo, kad internetinės parduotuvės gali patenkinti vis daugiau pirkėjų poreikių ir pasiūlyti didelį prekių asortimentą“, – teigia K. Gumauskienė.