Dovanos klientams: į ką atkreipti dėmesį?

Dovanos – tai geras būdas išlaikyti gerus santykius su klientais. Tačiau kai kuriais atvejais jų įteikimas gali pasirodyti ne toks ir paprastas, nes galima sulaukti visiškai priešingos reakcijos nei tikėtasi. Tad pateikiame kelis esminius dalykus, į kuriuos vertėtų atkreipti dėmesį, įteikiant dovanas savo klientams.
1. Ar dovana yra logiška?
Priklausomai nuo to, kokiu verslu užsiimate, dovana turėtų derėti su jūsų veikla. Kitu atveju įteiktas daiktas gali būti visiškai nereikalingas ir sudaryti neigiamą įspūdį. Tinkamų dovanų pavyzdžiai mažmeninės prekybos įmonėse galėtų būti kuponai, nuolaidos. Žmonėms tai yra naudingos dovanos, nes pasinaudodami jomis – sutaupo.
Jeigu mažmenine prekyba neužsiimate ir turite stipresnius santykius su klientais, kuriuos reikia išlaikyti – personalizuotos dovanos yra puikus sprendimas. Taip parodysite, kad klientas yra svarbus ir skiraite jam individualų dėmesį.
2. Venkite pigių dovanų
Jeigu norite, kad klientas tikrai liktų nustebintas – nepagailėkite dovanai pinigų. Ypač jei tai potencialus klientas ir reikalingas santykių užtikrinimo gestas. Tai nereiškia, kad tam reikia išleisti visą įmonės biudžetą. Tiesiog prieš pirkdami įsitikinkite, ar dovana tikrai yra aukštos kokybės.
3. Galvokite ne tik apie save
Įteikiant verslo dovanas dažniausiai yra galvojama ir apie save, ko šiuo atveju turėtumėte vengti. Dovanos klientams turi reikšti padėką, o ne kliento papirkimą, kad šis atliktų jums naudingus veiksmus. Patartina nesinešti jokių dovanų į derybas, nes tai gali turėti neigiamos įtakos jūsų norimam pokalbio rezultatui. Žmonės tokį gestą permato lengvai, tad geriau jo vengti.
4. Nelaukite švenčių
Žinoma, kad Kalėdos yra geriausias metas dovanoti. Tačiau tokiu atveju jūsų dovana labai neišsiskirs ir tikėtina, kad ne taip patrauks kliento dėmesį. Tokiu laikotarpiu visi žmonės kažką gauna iš artimųjų ar darbo vietų. Tad, jei norite išsiskirti iš kitų, pagalvokite ir apie kitas dienas. Tai gali būti gimtadienis ar kokio nors tikslo pasiekimo proga.
Nežinote, ką dovanoti savo klientams ir kada? Vadovaukitės šiais patarimais, kurie leis jums suprasti, kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti dovana. Taip bus išvengiama situacijų, kai ji sukelia priešingą reakciją nei tikėtasi.