Dovydas Karosas: vieni geriausių gyvenimo variklių yra iššūkiai
Kauno Technologijos Universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultetas (KTU PTVF) – kompaktiškas mokslo centras Lietuvos Šiaurėje. Čia daugiau galimybių studentų gabumams bei talentams ugdyti atveriant kelius karjerai. Vienas iš tokių studentų – KTU PTVF alumnas Dovydas Karosas.
– Esate KTU PTVF alumnas. 2015 metais baigėte Automatikos ir valdymo Bakalauro studijas su rektoriaus padėka ir 2017 metais Valdymo technologijų Magistratūros studijas su rektoriaus padėka (jei suklydau, pataisykite). Buvote uolus, į technologinę kryptį linkęs studentas?
Uolumu ir polinkiu į tikslinius mokslus pasižymėjau jau nuo mokyklos laikų. Gimnazijoje ypač susidomėjau fizika, kas ir lėmė mano pasirinkimą studijuoti technologinius mokslus. Technologijomis domiuosi kiekvieną dieną, dabar tai yra neatsiejama mano gyvenimo dalis.
– Kas paskatino studijuoti Panevėžyje?
Pasirinkimas studijuoti Panevėžyje buvo gana paprastas – nenorėjau galimybėmis dalintis su kitais. Visada buvau gabus, o visi gabūs žmonės dažniausiai išvažiuoja studijuoti į didžiuosius miestus. Ten greičiausiai būčiau prapuolęs tarp jų. Panevėžyje buvo didesnė tikimybė išsiskirti iš kitų ir parodyti savo gebėjimus. Ir sprendimas pasiteisino – studijų metu net du kartus man buvo skirta rektoriaus stipendija, gavau progą dirbti mokslinį darbą, o darbo ieškoti irgi nereikėjo, nes jis „ateidavo pats“.
– Koks dėstytojas buvo Jūsų įkvėpėjas? Kodėl?
Sunku būtų išskirti vieną dėstytoją, kiekvienas jų vienaip ar kitaip prisidėjo prie mano tobulėjimo. Galėčiau nebent paminėti, kad gerb. prof. Darius Viržonis man suteikė galimybę padirbti mokslinėje srityje. Tai leido suprasti tokio darbo specifiką ir lengviau apsispręsti dėl tolimesnių gyvenimo siekių.
– 2017 metais gavote Mecenato UAB „Stigma“ stipendiją? Pakomentuokite, už ką gavote.
Taip jau sutapo, kad baigiant magistro studijas UAB „Stigma“ įsteigė tris stipendijas už geriausius baigiamuosius darbus automatikos studijų programose. Kadangi mano studijų vidurkis buvo didesnis nei 8 balai ir turėjau ne vieną mokslinį straipsnį, tad nieko nelaukęs pateikiau dokumentus. Kartu į stipendiją pretendavo ir mano grupiokas, tačiau laimė nusišypsojo man. Tai buvo puiki dovana studijų baigimo proga.
– Esate karjeros žmogus? Įsivaizduojate, kur save matote darbe?
Nesakyčiau, kad esu karjeros žmogus. Man nėra svarbu užimamos pareigos, svarbiausia, kad galėčiau panaudoti savo gebėjimus iškeltoms užduotims ir nebūčiau suvaržytas.
– Ar mėgstate iššūkius? Nuobodulys – ne Jums?
Turbūt vieni geriausių gyvenimo variklių yra iššūkiai. Vienas iš tokių iššūkių buvo VšĮ „Panevėžio mokslo ir technologijų parkas“ konkursas direktoriaus pareigoms užimti. Nors pradžioje iš karto atmečiau mintį dalyvauti konkurse, tačiau vėliau nemačiau priežasčių, kodėl neturėčiau to padaryti. Ir tai privertė mane per trumpą laiką išmokti daugybę naujų dalykų, pakoreguoti savo požiūrį į darbą ir vertybes. Dažniausiai atsiradusius iššūkius priimu teigiamai ir tai padeda atsikratyti atsirandančios rutinos ir nuobodulio.
– KTU PTVF šiais metais ruošia naują technologijos mokslų Bakalauro studijų programą – Programuojamos automatikos sistemos. Kaip manote, ar šiai dienai reikalingi inžinieriai, ar yra jų trūkumas?
Kai esame ant 4 pramonės revoliucijos slenksčio, negalime įsivaizduoti tolimesnio progreso be inžinierių, kurių šiandien labai trūksta. Turėti Panevėžyje universitetą, kuris ruošia aukšto lygio specialistus yra didžiulė vertybė.
– Ką Jums davė studijos KTU Panevėžio fakultete Jūsų karjeros kelyje ir asmenybės augimui?
Kaip jau ir minėjau, studijų metais įgijau mokslinio darbo patirties, teko dirbti elektros projektuotoju, o paskutiniais metais jau dirbau ir automatikos sistemų programuotoju. Prie viso to prisidėjo KTU PTVF, nes būtent čia ir atsirado visos šios galimybės.
– Ko palinkėtumėte KTU PTVF bendruomenei?
KTU PTVF noriu palinkėti ir toliau skatinti ir tobulinti technologijų krypties studijas ir pritraukti vis daugiau būsimų inžinierių. O studentams – efektyviai išnaudoti savo studijų metus ir siekti įgauti darbo patirties ne po studijų, o jų metu.