Dronai Laisvės kelyje: būtina paisyti reikalavimų
Artėjanti Laisvės kelio iniciatyva sulaukė daugybės dalyvių, kurie be abejo norės įamžinti šią svarbią akimirką į orą keldami bepiločius orlaivius, kitaip dar vadinamus dronais. Tam, kad kilni iniciatyva netaptų skaudžia nelaime VĮ „Oro navigacija“ specialistai primena pagrindines bepiločių orlaivių valdymo taisykles ir ragina jomis vadovautis.
Erdvės, kuriose draudžiama skraidyti
Egzistuoja specifinės erdvės, kuriose bepiločiai orlaiviai gali skraidyti tik pagal nustatytas sąlygas ir yra nustatytos erdvės, kuriose negali skraidyti iš viso. Apribojimai taip pat gali būti taikomi įvairių renginių metu.
„Keliant bepilolotį orlaivį, svarbu įvertini, ar numatoma skrydžio vieta nepatenka į bepiločiams orlaiviams skraidyti draudžiamą ar ribojamą teritoriją“, – primena VĮ „Oro navigacija“ Oro eismo vadybos skyriaus vadovas Romanas Petrovskis ir atkreipia dėmesį, jog Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse nurodoma, kad draudžiama skristi virš miestų ir miestelių, tankiai gyvenamų rajonų, masinių renginių metu, šalia kitų orlaivių, virš karinių teritorijų ir kitose draudžiamose zonose. Specialistas pabrėžia, kad virš šių teritorijų skristi gali tik gavusieji atskirus oro eismo paslaugų teikėjo ar draudžiamų zonų valdytojų leidimus.
Kadangi Laisvės kelias drieksis netoli Vilniaus oro uosto, specialistas primena, kad keliant droną yra būtina laikytis saugaus 1,8 km atstumo nuo oro uostų. „Virš nustatytų ribų skristi gali tik tokiai veiklai turintys specialus leidimus. Skrydis netoli oro uostų, neturint leidimų, traktuojamas kaip šiurkštus skrydžių saugos pažeidimas“, – pabrėžia specialistas.
Pagrindinė taisyklė – saugus atstumas
Valdant bepilotį orlaivį ne mažiau svarbu laikytis saugių atstumų. Bepilotį orlaivį skraidinti galima ne toliau kaip 1000 m atstumu nuo jį valdančio asmens. Būtina gerai matyti valdomą droną, įžiūrėti jo skrydžio kryptį
Svarbu žinoti, kad dar griežtesni reikalavimai galioja norint kelti bepilotį orlaivį pasienio zonoje ( apie 7,4 km. į šalies teritorijos vidų). Tokiam skrydžiui vykdyti yra būtinas specialus leidimas.
Apie VĮ „Oro navigacija“:
VĮ „Oro navigacija“ yra sertifikuota Europos oro navigacijos paslaugų teikėja, kuri teikia oro eismo valdymo, ryšių, navigacijos ir stebėjimo bei oro navigacijos informacijos paslaugas visoje Lietuvos Respublikos oro erdvėje, taip pat virš teritorinių vandenų bei Baltijos jūros oro erdvės, kuri įeina į Vilniaus skrydžių informacijos regioną. Įmonė taip pat užtikrina nuolatinę Aeronautikos gelbėjimo koordinacinio centro veiklą, paieškų ir gelbėjimo darbų, įvykus orlaivio avarijai, organizavimą ir koordinavimą.