Dviračių trasos planuojamos pagal gyventojų poreikius
Keliauti dviračiu po Klaipėdos rajoną ateityje turėsime geresnes galimybes – mat šiuo metu rengiamas dviračių trasų išdėstymo specialusis planas, kuris netrukus bus viešinamas.
Šią savaitę Savivaldybės administracijos darbo grupė Savivaldybės tarybos narius pakvietė aptarti planuojamus sprendinius išvažiuojamajame posėdyje. Jame dalyvavo Savivaldybės mero pavaduotoja Rūta Cirtautaitė, Savivaldybės tarybos narė, Vietos ūkio ir kaimo reikalų komiteto pirmininkė Regina Kernagienė, kiti Savivaldybės tarybos nariai – Rasa Petrauskienė, Andželika Šakinienė, Raimondas Simonavičius, Egidijus Skarbalius. „Klaipėdos rajone yra apie 100 km dviračių takų. Dalį jų prižiūri VĮ „Klaipėdos regiono keliai“, apie 58 km – Savivaldybė. Pagal rengiamą specialųjį planą bus išskirtos prioritetinės trasos, kurias planuotume tvarkyti pirmiausiai“, – sakė darbo grupės pirmininkas direktoriaus pavaduotojas Česlovas Banevičius.
Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Gytis Kasperavičius informavo, kad prioritetas skiriamas Gargždų jungčiai su Klaipėda ir pagrindiniams ryšiams tarp rajono centro ir seniūnijų, kad gyventojams būtų patogu važiuoti dviračiais kasdien – į darbą, mokyklą, parduotuvę, turgų ir kitur. Taip pat svarbu išvystyti ir turistines trasas, tačiau visų pirma reikia atsižvelgti į čia gyvenančių žmonių poreikius. „Rengiamas planas bus viešinamas, todėl lauksime gyventojų nuomonės. Apie plano viešinimą skelbsime vietinėje žiniasklaidoje ir visuomenė galės teikti argumentuotus pasiūlymus iki viešo susirinkimo ir jo metu. Kviečiame būti aktyvius ir pasidomėti preliminariais plano sprendiniais“, – sakė G. Kasperavičius.
Vietos ūkio ir kaimo reikalų komiteto pirmininkė R. Kernagienė atkreipė dėmesį, kad tikslinga pirmenybę teikti Gargždams ir senosioms rajono gyvenvietėms: „Pavyzdžiui, palyginus Gargždus ir Slengius tenka apgailestauti, kad rajono centre, kur gyvena apie 15 tūkst. gyventojų, kelių ir šaligatvių būklė yra žymiai prastesnė negu Slengiuose. Senieji miesteliai jau daug metų laukia ir nesulaukia, kol bus sutvarkyti keliai, išasfaltuotos gatvės, atnaujinti šaligatviai“.
Posėdyje dalyvavusi Savivaldybės tarybos narė A. Šakinienė teigė, kad reikėtų sutvarkyti ir sujungti tuos dviračių takus, kurie jau yra: „Pirmiausia būtina suremontuoti žole apaugusį ir duobėtą dviračių taką nuo Gargždų iki Laugalių kapinių. Pėsčiųjų-dviratininkų takas Dauparuose Durpyno gatvės link taip pat yra blogos būklės. Iki Jonušų kaime esančio zoologijos sodo dviračiu važiuoti nesaugu, kelias pavojingas. Tikslinga būtų įrengti trasą nuo Slengių per Baukštininkus ir Smilgynus iki Dauparų.“
Savivaldybės tarybos narys Raimondas Simonavičius pabrėžė, kad dviračių trasos turėtų sudaryti bendrą tinklą. Taip pat jis pateikė schemą, patikslinančią dviračių trasas Sendvario seniūnijoje.
Administracijos darbo grupė su Savivaldybės tarybos nariais lankėsi ir Karklėje. „Karklės kelio rekonstrukcijos techninį projektą jau parengė VĮ „Klaipėdos regiono keliai“, planuojama darbų vertė yra šiek tiek daugiau negu 4 mln. eurų. Pusę lėšų šiai kelio rekonstrukcijai prašo skirti iš Savivaldybės biudžeto, tačiau artimiausiu metu neturėsime tokių finansinių galimybių. Negalime kitų rajono kelių sąskaita kelerių metų pinigus skirti vienam keliui. Reikėtų kreiptis į Vyriausybę, kad valstybė numatytų tikslines lėšas. Šis kelias svarbus ne tik rajono gyventojams, bet ir visai Lietuvai“, – kalbėjo mero pavaduotoja R. Cirtautaitė.
Galbūt jau netolimoje ateityje, išvysčius dviračių trasų tinklą, šia aplinkai draugiška ir sveikatą stiprinančia transporto priemone įprasime naudotis kaip olandai. Olandijoje dviračius mina visi – vos kelerių metukų vaikai, sukniomis ar sijonais vilkinčios moterys, kostiumais apsirengę vyrai, pensininkės ir pensininkai. Dviratis šioje šalyje yra pagrindinė transporto priemonė netgi šaltuoju metų laiku.