Ekologiškų produktų pirkėjų jau netrūksta ne tik sostinėje
Per krizę kritęs ekologiškų produktų vartojimas vėl atsigauna. Svarbiausia, kad tokius produktus vis noriau renkasi ne tik sostinės gyventojai. Tai pastebi tokiais produktais prekiaujantys verslininkai, kurie neabejoja, kad mūsų šalies ekologiškų produktų rinkoje dar apstu neišnaudotų galimybių.
„Mūsų įmonė veiklą pradėjo per pačią krizę. Tuomet ekologiškų ir aukštos kokybės produktų vartojimas išties buvo sumažėjęs, tačiau, nepaisant to, mūsų veikla nuolat plėtėsi, kaip ir šiuo metu“, – sakė ekologiškais ir aukštos kokybės produktais prekiaujančios bendrovės „Livinn – sveiki produktai“ komercijos direktorius Aris Azguridis.
Nors egzistuoja nuomonė, kad ekologiškus, aukštesnės kokybės, vadinasi, ir brangesnius, produktus dažniausiai perka palyginti jauni ir didesnes pajamas gaunantys sostinės gyventojai, A. Azguridis sako, jog tai tik stereotipas. Bendrovė ką tik atidarė atnaujintą parduotuvę Kauno „Akropolyje“, jų parduotuvių yra ir Klaipėdoje, ir Šiauliuose, ir Panevėžyje. Pasak bendrovės komercijos vadovo, strategija plėstis už sostinės ribų pasiteisino.
Per pastaruosius dvejus metus bendrovės apyvarta išaugo 27 proc. Nors didžiausias augimas fiksuojamas Vilniuje, kiti miestai atsilieka labai nedaug. Vilniuje „Livinn – sveiki produktai“ apyvarta augo 35 proc., Klaipėdoje ir Panevėžyje – po 26 proc., Kaune – 20 procentų.
„Kokybiškas maistas, kosmetika neabejotinai yra svarbūs ne tik gyvenantiems sostinėje, bet ir kitų miestų pirkėjams. Jie net labiau viskuo domisi, gilinasi, pageidauja išsamesnių konsultacijų. Šia prasme, pavyzdžiui, labai maloniai nustebino Panevėžys“, – teigė A. Azguridis.
„Livinn – sveiki produktai“ laikosi strategijos parduotuves atidaryti didžiuosiuose prekybos centruose. Taip pavyksta atsirasti arčiau vartotojų, kurie į prekybos centrus vyksta pirkti kasdienio vartojimo prekių.
„Patogi vieta, erdvios mašinų aikštelės, dideli žmonių srautai – tai pagrindiniai prekybos centrų pranašumai. Tačiau vien tai, kad turėsi parduotuvę kuriame nors „Akropolyje“ sėkmės negarantuoja. Svarbu ir parduotuvės vieta pačiame prekybos centre, ir jos patogumas pirkėjams, ir, galiausiai, asortimentas bei aptarnavimo ir konsultacijų kokybė“, – aiškino A. Azguridis.
Pavyzdžiui, iki šiol Kauno „Akropolyje“ veikusi parduotuvė bendrovės netenkino, todėl buvo persikelta į naujas patalpas, sukurtas visiškai naujas parduotuvės interjeras.
Pasak A. Azguridžio, nors prekybos centrai garantuoja didelius žmonių srautus, spontaniški pirkėjai, kurie užsuka tik pasidairyti ir ką nors įsigyja, sudaro mažesniąją klientų dalį.
„Mūsų asortimente daug kasdienio vartojimo prekių, pagrindinių produktų. Dauguma mūsų klientų žino, ko nori, ir ateina turėdami tikslą, jau susiradę informacijos apie vieną ar kitą prekę. Žinoma, pasitaiko ir spontaniškų pirkėjų, tačiau jų daugiau būna prieš šventes, kai ieškoma dovanų“, – pasakojo A. Azguridis.
Anot jo, ekologiškų produktų rinka galėtų augti ir sparčiau, tačiau dalis prekybininkų manipuliuoja tuo, kad vartotojų žinios apie ekologiškus produktus vis dar nepakankamos, ir paprastos prekės parduodamos kaip ekologiškos.
„Vartotojai kartais visai nekreipia dėmesio į prekės ženklinimą. Tad tie pardavėjai, kurių asortimente daug nesertifikuotų prekių, išlošia sudarydami mažesnių kainų įspūdį. Dažniausiai tai yra „pilka“ zona, balansuojant tarp ekologiškų, pseudoekologiškų, madingų, tuo metu labiausiai perkamų, ir kuo pigesnių prekių, kartu sudarant įspūdį, kad tai tikrai ekologiškos prekės“, – pažymėjo A. Azguridis.