1 rugsėjo, 2015

Ekonomikos mokytojai: technologijos ir praktinės žinios svarbiau už „sausą“ teoriją

„Dabartinis mokymas paruošia vaikus kontroliniams darbams, tačiau ne savarankiškam gyvenimui“, – į šalies mokyklose taikomo mokymo spragas rugsėjo 1 d. išvakarėse dėmesį atkreipė „Swedbank“ centrinėje būstinėje susirinkę pedagogai, darbdavių ir moksleivių atstovai bei Lietuvos tėvų forumo atstovas. Anot jų, mokymo procesas būtų efektyvesnis, jei pamokų turinys ir mokymo priemonės labiau atitiktų jaunosios kartos poreikius, o žinių perdavimui būtų pasitelktos technologijos. 

Nacionalinės ekonomikos mokytojų konferencijos metu inovatyvią mokymo metodiką pristatė Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių komunikacinių technologijų taikymo koordinatorė Edita Rabizaitė. Susirinkusiems pedagogams ji patarė: ateities visuomenę reikia ugdyti, pasitelkiant naująsias technologijas.

„Šiuolaikiniam mokytojui vien pedagogikos žinių nepakanka, – reikia pagalvoti, kaip turiniu sudominti moksleivius. Šiandien jaunimas informaciją įpratęs priimti per išmaniuosius įrenginius, naršydamas internete, todėl mokytojams nieko kito nebelieka, kaip tik prisitaikyti prie šių poreikių ir pradėti mokyti, pasitelkiant technologijas“, – diskusijos metu teigė E. Rabizaitė.

Inovatyvaus mokymo ekspertė pasakojo, jog  kompiuterinių įrenginių naudojimas pamokų metu pasiteisino: vaikams įdomu dalyvauti virtualiose pamokose, naudodamiesi interneto resursais, pedagogai gali vizualiai paaiškinti sudėtingus uždavinius ar praktiškai su mokiniais išbandyti ką tik išmoktą medžiagą. Mokinius taip pat papildomai motyvuoja galimybė atlikti interaktyvias užduotis, čia pat jas aptarti ir gauti įvertinimą.

Tikisi praktinių žinių

Aptardama šiuolaikinių metodų taikymą ekonomikos pamokose, E. Rabizaitė atkreipė dėmesį į moksleivių praktinių žinių poreikį, kurios jiems praverstų pradedant savarankišką gyvenimą.

„Mokiniams lengviau mokytis, jei jie suvokia, kuo pateikta informacija yra naudinga, kokias praktines problemas ji sprendžia. Todėl, pavyzdžiui, vaikus mokant ekonomikos, teorijos neužtenka, – reikia paliesti tokias praktines temas kaip verslo kūrimas, šalies ekonomika ar mokesčių sistema, o vadovėliuose esančią mokymo medžiagą papildyti individualiai parinktomis priemonėmis – vaizdo klipais, straipsniais, iliustracijomis. Toks mokymasis taps individualia vaiko patirtimi, jis pats jausis žinių atradėju. Tuomet ir žinios liks visam gyvenimui, o ne tik testo išlaikymui“, – praktinių mokymo priemonių privalumus vardijo inovatyvaus mokymo ekspertė.

Praktinių žinių svarbą pabrėžė ir diskusijoje dalyvavęs Antanas Bakšys, šiemet baigęs dvyliktą klasę.

„Pamokų metu pateikiama „sausa“ informacija be aiškaus praktinio panaudojimo moksleivių nedomina. Norėdami daugiau sužinoti apie aktualius dalykus, jaunuoliai dažnai informacijos ieško savarankiškai internete, – pasakojo abiturientas. Tiesa, jam tai netgi išėjo į naudą: pradėjęs savarankiškai mokytis to, kas jam įdomu, Antanas sparčiai tobulėjo, anksti pažino verslo pasaulį. Galiausiai, būdamas dešimtoje klasėje, kartu su bendraminčiais jis įkūrė IT sprendimų įmonę „SearchNode“, kurioje šiuo metu dirba 7 darbuotojai.

Svarbu – asmeniniai įgūdžiai

„Swedbank“ Asmeninių finansų instituto organizuotoje konferencijoje dalyvavusi specialistų paieškos portalo cvmarket.lt atstovė Raimonda Tatarėlytė atkreipė dėmesį, kad šiuolaikinė mokykla turėtų ugdyti jaunuolių asmenines savybes, kurių tikisi būsimi darbdaviai.

„Kitaip nei prieš 5-10 metų, šiandien darbdaviai gerokai dažniau kreipia dėmesį į būsimų darbuotojų asmenines savybes, o ne profesinį pasiruošimą. Svarbu, ne tai, ar universitete įgytas diplomas atitinka būsimo darbo sritį, o tai, ar žmogus yra linkęs nuolat mokytis ir tobulėti, ar gali dirbti savarankiškai. Šios savybės turėtų būti ugdomos dar vaikams mokantis mokykloje“, – aiškino R. Tatarėlytė.

Tuo tarpu jai antrinęs abiturientas A. Bakšys buvo įsitikinęs, kad moksleiviams  savarankiškam gyvenimui padėtų pasiruošti ir ankstyva darbo praktika.

„Pabaigę mokyklą jauni žmonės neturi žinių apie darbo rinką, o užmokesčio lūkesčiai nesutampa su realybe. Todėl pedagogai turėtų skatinti moksleivius ne tik stropiai mokytis, bet ir atostogų metu pradėti dirbti ar atlikti praktiką juos dominančioje organizacijoje. Tai padėtų jaunimui atrasti juos dominančias sritis, o kartu ir atskleistų darbo rinkos realybę“ – sakė jis.

Nacionalinę ekonomikos mokytojų konferenciją šeštus metus iš eilės organizavo „Swedbank“ Asmeninių finansų institutas kartu su Švietimo ir mokslo ministerija bei Ugdymo plėtotės centru. Šiemet konferencijoje dalyvavo 130 pedagogų iš įvairių šalies miestų.


Vaidutė Ščiglienė
11 balandžio, 2025

Kultūros paveldas Lietuvoje saugomas įstatymų, deklaruojamas kaip vertybė ir minimas strateginiuose dokumentuose – teisinė bazė numato jo integralumą su švietimu. […]

Ąžuolyno bibliotekoje atrastas unikalus leidinys
11 balandžio, 2025

Vilniaus universiteto (VU) profesoriaus, Baroko epochos poeto Motiejaus Kazimiero Sarbievijaus (1595–1640) vardu pavadintas asteroidas „Sarbievius“. Asteroidą atrado VU Fizikos fakulteto […]

Liudas Glemža
11 balandžio, 2025

„Per 35 m. nepriklausomybės metus Lietuvoje užaugo profesionalių istorikų karta, kuri ne tik užsiima moksliniais tyrimais, bet ir stengiasi apie […]

3 balandžio, 2025

Šiandien, Tarptautinę vaikų literatūros dieną, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje įteikta Vaikų literatūros premija. Ministerijos įteikta premija šiemet atiteko rašytojui Mariui […]

Artūras Makselis / Jono Karolio nuotr.
28 kovo, 2025

Kovo 28 d., penktadienį, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje paskelbti ES jaunųjų mokslininkų konkurso nacionalinio etapo rezultatai. Pirmosios vietos laimėtoju […]

Ineta Dabašinskienė
27 kovo, 2025

Kovo 27 d., Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Taryba išrinko naująjį vadovą. Universiteto rektore tapo profesorė dr. Ineta Dabašinskienė. Ji – […]

Vilniaus kolegijos direktorė dr. Žymantė Jankauskienė
24 kovo, 2025

LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) informavo, kad LR Vyriausybė patvirtino 2025 m. valstybės finansuojamų studijų vietų skaičių, kuriame […]

23 kovo, 2025

Lietuvos moksleivių sąjunga sako (LMS) palaikanti šią savaitę pasirodžiusį Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) siūlymą trumpinti mokslo metus. Vis […]

20 kovo, 2025

Tvarumas – viena iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) vertybių. Pasaulinė Žemė diena – puiki proga pasidomėti, kokius klimato […]

19 kovo, 2025

„Architektūrą mieste reikėtų suvokti kaip orkestrą. Jei visi gros savo partiją be dirigento, gausis kakofonija”, – įsitikinęs VILNIUS TECH Architektūros […]

18 kovo, 2025

Pirmadienį duris atvėrė naujasis Lazdijų sporto centras, praneša Lazdijų rajono savivaldybė. „Lazdijų krašto vaikai, jaunimas ir visi sportuojantys tinkamų sąlygų […]

18 kovo, 2025

Keturiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Jonavoje, Vilniuje ir Panevėžyje – planuojama įrengti naujus maniežus. Tam Švietimo, mokslo ir sporto ministerija […]

18 kovo, 2025

Devintus metus Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) organizuojamas, kartu su rajonų vietos savivaldos ir / ar verslo […]

17 kovo, 2025

Siekiant pagerinti mokinių pasiekimus ir ugdymo kokybę, siūloma uždrausti jiems mokyklose naudotis mobiliaisiais telefonais ir planšetėmis. Tai numatančias Švietimo įstatymo […]

LSU nuotr.
15 kovo, 2025

Lietuvos sporto universitetas (LSU) naujausiame Šanchajaus sporto mokslo institucijų reitinge (angl. Shanghai Ranking’s Global Ranking of Sport Science Schools and […]

12 kovo, 2025

Penktadienį Kaune, pasibaigus švietimo forumui „Švietimo kodas“, surengtoje ceremonijoje išdalinti penktieji „Metų mokytojo“ apdovanojimai. Naujienų portalo Lrytas rengiamų apdovanojimų metu […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

11 kovo, 2025

Antradienį minint 35-ąsias Nepriklausomybės atkūrimo metines, Vilniaus Universiteto (VU) Filologijos fakulteto dėstytojai dr. Ernestai Kazakėnaitei įteikta Valstybės Nepriklausomybės stipendija.  E. Kazakėnaitei paskirti […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

3 kovo, 2025

Šiandien startuoja Telšių Karolinos Praniauskaitės viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo aptarnavimo skyriaus skaitymo skatinimo iniciatyva „Biblioteka arčiau vaikų“. Skaitymo džiaugsmas […]

Regionų naujienos