31 kovo, 2021

Ekspertai apie automatizuotus verslo procesus: kaip nežinomybę paversti laimėjimu

Verslo psichologė Laura Rimkutė

Automatizacija šiandien jau yra tapusi neatsiejama verslo dalimi – tokie  sprendimai palengvina ir pagreitina daugybę veiklos procesų. Nors automatizuoti sprendimai plačiai naudojami ir finansų sektoriuje, pastebima, kad klientai į juos vis dar žvelgia atsargiai ir dažniau pageidauja žmogiškojo ryšio, o patys specialistai kartais nerimauja, ar nebus pakeisti tokių technologijų. Kalbintų ekspertų teigimu, tam, kad visos suinteresuotos pusės pajaustų automatizacijos teikiamą naudą, reikia laiko, nuolatinio gerosios praktikos kūrimo ir palaikančio bei tobulėti skatinančio darbdavio.

Adaptacijai reikia laiko

Nors dirbtinis intelektas vis dažniau pavaduoja įprastus darbuotojus, įvairiais klausimais konsultuojantys automatizuoti susirašinėjimo robotai (angl. Chatbot) priimtini ne visiems. Apie tai kalbanti verslo psichologė Laura Rimkutė pastebi – virtualių konsultantų atžvilgiu neretas vis dar nusiteikęs skeptiškai. Jos teigimu, tai itin išryškėja šiuo pandemijos laikotarpiu, kuomet dalis klientų jaučiasi nesaugūs ar suirzę, tikindami, jog technologijos negali pakeisti gyvo ryšio ir tradicinio bendravimo.

„Mano patirtis rodo, kad nemaža dalis lietuvių į automatizuotą pagalbą vis dar žvelgia atsargiai. Galbūt mūsų kalba šie sprendimai dar nėra tokie pasiteisinę, kaip, pavyzdžiui, anglų. Visgi, manau, kad netolimoje ateityje žmonės adaptuosis ir išmoks patogiai jaustis naudodamiesi technologijų suteikiama pagalba. Tai puikiai iliustruoja jaunoji karta, kuriems naujosios technologijos nesukelia jokios baimės ar nepatogumo “, – teigia L. Rimkutė.

Jai antrina ir „General Financing banko“ Filialų valdymo skyriaus vadovė Jelena Drunčenko, pastebinti, kad visos naujovės reikalauja tam tikrų laiko investicijų, tačiau patyrę savo srities specialistai gali klientui palengvinti adaptacijos laikotarpį.„General Financing banko“ Filialų valdymo skyriaus vadovė Jelena Drunčenko

„Gerosios praktikos sukūrimas klientui leidžia užtikrinti, kad kitą kartą prireikus pasinaudoti banko internetu teikiamomis paslaugomis, sudaryti vartojimo paskolos ar pirkimo išsimokėtinai sutartį, gauti virtualaus asistento pagalbą jis jausis užtikrintai ir neabejos savo jėgomis. Specialisto konsultacija, ypač finansų sektoriuje, yra būtina: esant poreikiui, palydime klientą per savarankišką paslaugos užsakymo procesą, detaliai jį paaiškiname. Taip formuojame gerąją patirtį, nes neaiškumus ar baimę pakeičiame saugumo jausmu“, – pasakoja J. Drunčenko.

Tobulėja ir augina kompetencijas

Finansų srityje dirbanti ekspertė J. Drunčenko pastebi, kad automatizuoti sprendimai pagerina ne tik klientų patirtį, bet ir ženkliai prisideda prie sklandesnių verslo procesų, suteikia galimybę darbuotojams mažiau koncentruotis į technines detales, o daugiau laiko skirti įsigilinimui į klientų poreikius.

„Technologijų įgalinimas finansų sektoriaus darbuotojams leidžia sumažinti žmogiškųjų klaidų tikimybę, techniniam darbui anksčiau skirtą laiką investuoti į tikslių klientų poreikių išklausymą, tinkamiausių pasiūlymų suradimą. Automatizuoti sprendimai palengvina, pagreitina procesus, padidina jų efektyvumą ir net saugumą. Tai naudinga tiek verslui, tiek klientui“, – kalba J. Drunčenko.

Nuo automatizuotų susirašinėjimo robotų ir elektroninių sąskaitų iki savitarnos terminalų, galimybės paimti vartojimo paskolą telefonu – sprendimų, kuriems atsirasti leido skaitmenizacija yra itin daug. Pasak J. Drunčenko, šių laikų galimybės ženkliai efektyvino ir patį finansų specialistų darbą – daugybė įvairių skaičiavimų, reikalingų finansinio pasiūlymo pateikimui, dabar yra automatizuoti, todėl procesas vyksta labai greitai ir tiksliai.

J. Drunčenko teigimu, nuolatinis technologijų diegimas visapusiškai augina ir pačius specialistus. Pasak jos, skaitmeniniai sprendimai, supaprastindami ir efektyvindami veiklos procesus, darbuotojams suteikia papildomų žinių, kompetencijų bei tobulėjimo galimybių.

„Skaitmenizacija skatina pačius specialistus labiau gilintis į darbo specifiką. Darbuotojai turi žinoti, kaip šie sprendimai veikia, kokios naudos atneša, jiems tampa svarbu išmanyti ne tik profesinius, teisinius, bet ir technologinius aspektus. Taip specialistų kompetencijos auga, o kartu plečiasi akiratis, žinios“, – priduria pašnekovė. 

Ateitis priklauso motyvuotiems

Natūralu, jog verslo procesų automatizaciją gali lydėti ir darbuotojų nerimas. Pasak verslo psichologės L. Rimkutės, vis dažnesnis dirbtinio intelekto pasitelkimas specialistams neretai asocijuojasi su galimu jų pakeitimu technologijomis, todėl verslo psichologė pataria darbdaviams būti su komandomis atviriems.

„Reikėtų daugiau bendrauti bei paaiškinti, kaip darbuotojams ruošiamasi užtikrinti stabilumą ir išsaugoti jų darbo vietas. Tai padaryti galima komunikuojant atvirai, teigiant, jog specialistų poreikis niekur nedings, o sritis, kurioje komanda dirba, bus pritaikyta technologiniams pokyčiams. Todėl patarčiau kelti naujų kompetencijų svarbos klausimą. Vis dažniau pasitelkdami automatizuotus sprendimus, darbdaviai turi ugdyti ir skatinti darbuotojų-lyderių savybes, gebėjimą inovatyviai mąstyti bei kurti“, – sako verslo psichologė.

Tuo tarpu J. Drunčenko pabrėžia: specialistų ateitis priklauso nuo jų motyvacijos ir noro dirbti bei tobulėti. Darbuotojai, pašnekovės teigimu, dabar turi būti ryžtingi ir ambicingi, nusiteikę nuolat mokytis bei prisitaikyti prie dinamiškos verslo aplinkos ir nuolat kintančių klientų poreikių.

„Šiandieniniame technologijų amžiuje privalu mąstyti ir veikti greitai, tiksliai, nuolat mokytis naujų dalykų. Didelę svarbą skiriame darbuotojo ambicijoms, vertybėms bei asmeninėms savybėms, o profesiniai įgūdžiai yra išlavinami. Tikiu, kad net ir toliau diegiant skaitmenizuotus sprendimus, individualios konsultacijos išliks būtinos ir paklausios, juk į mus kreipiasi ne robotai, o žmonės. Žmogaus indėlis nepakeičiamas ten, kur yra reikalingas ekspertiškumas ir tiesiog žmogiškas bendravimas“, – reziumuoja J. Drunčenko.

 

 


21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

Regionų naujienos