27 rugpjūčio, 2020

Europos aikštės stotelės rekonstrukcija: sukurs daugiau erdvės pėstiesiems ir dviratininkams

 

Vieną didžiausių viešojo transporto keleivių srautų Vilniuje sugeneruojančioje Europos aikštės stotelėje vyksta rekonstrukcijos darbai. Panaikinus įvažą ir išplatinus laukimo peroną, įlipti ar išlipti iš autobusų bei troleibusų, o svarbiausia – laukti viešojo transporto – bus kur kas patogiau.

„Daugelį miesto infrastruktūros sprendimų pastaraisiais metais orientuojame į viešojo transporto keleivių skaičiaus auginimą. Laukimo paviljonų patogumas yra viena tų detalių, kurios viešojo transporto naudojimą daro patrauklesnį”, – komentavo Vilniaus miesto mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Europos aikštės stotelės apyvarta yra 10 570 keleivių – mažiausiai tiek žmonių joje apsilanko per parą. Joje stoja 3-iojo G, 4-ojo G, 30-ojo, 43-iojo, 46-ojo, 52-ojo, 56-ojo, 88-ojo, 89-ojo maršrutų autobusai bei 9-ojo ir 19-ojo maršrutų troleibusai. Šie duomenys liudija, kad tai yra viena populiariausių stotelių mieste, bet erdvės laukti ar prasilenkti pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto keleivių srautams joje iki šiol stigo, todėl ankštoje stotelėje nebetelpantys viešojo transporto keleiviai neretai trikdė judėjimą dviračių taku.

Panaikinus įvažą ir jos sąskaita praplėtus laukimo peroną, viešasis transportas stos tiesiog A juostoje. Erdvė laukimui prasiplės nuo dabartinių maždaug 3,5 m (ties paviljonu dar mažiau – apie 2 m) iki maždaug 6,5 m (tie paviljonu – apie 5 m), tad grūsties piko metu čia bus tikrai mažiau, o visų eismo dalyvių – pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto naudotojų – srautai netrukdys vieni kitiems.

Iki rugsėjo 3-iosios, kai bus baigti stotelės atnaujinimo darbai, Europos aikštės stotelė perkelta apie 50 m link Kalvarijų, Šeimyniškių g. ir Konstitucijos pr. sankryžos.

Viešojo transporto keleivių laukimo sąlygos ir poreikiai vertinami nuolat – įmonė „Susisiekimo paslaugos” kasmet atlieka pasitenkinimo viešuoju transportu ir visa jo organizavimo sistema apklausas, renka detalią informaciją, kas patiems keleiviams atrodo pagerėję arba, atvirkščiai, turėtų būti tobulinama. Apklausos rodo, jog didžiajai daliai miestiečių svarbiausi viešojo transporto patrauklumo kriterijai yra kelionės greitis, viešojo transporto parko atnaujinimas, dažniau, patogiau kursuojančios ar talpesnės transporto priemonės, o taip pat ir patogios bei saugios kelionės. Taip pat atliekamos viešojo transporto stotelių inventorizacijos, jog būtų nustatytas įvairių stotelių infrastruktūros elementų sutvarkymo poreikis.

Laukimas viešojo transporto stotelėse yra kelionės dalis, todėl miestas stengiasi sukurti kuo patogesnes sąlygas keleiviams.

Paviljonų dizainas taikomas prie aplinkos

Nuo praėjusių metų pradžios iki dabar įrengta apie 120 vnt. naujų viešojo transporto paviljonų. Vien per šiuos metus viešojo transporto stotelėse įrengta 50 naujų suolų, dar tiek pat planuojama įrengti iki kitų metų vasaros. Šiuo metu 20-yje Vilniaus stotelių planuojami tęstiniai naujų ir modernesnių paviljonų įrengimo darbai – juos baigti planuojama iki šių metų pabaigos.

Pasirašyta sutartis dėl siauresnės konstrukcijos paviljonų, kurie bus įrengiami siauresnėse keleivių laukimo aikštelėse visame mieste – iš viso numatyta 40 tokių paviljonų, kuriuos planuojama įrengti iki kitų metų rudens sezono.

Gerinamas ir viešojo transporto pasiekiamumas – per 2019–2020 m. įrengta virš 30 naujų viešojo transporto stotelių, o iki rugsėjo viešojo transporto tinkle atsiras dar 6 naujos viešojo transporto stotelės – Balsiuose, Balsių g. bei Panerių seniūnijoje, Jaunystės g.

Planuojama atnaujinti keleivių informavimo švieslentes – numatyti jų perdažymo darbai, taip užtikrinant estetišką viešojo transporto stotelių infrastruktūros elementų vaizdą.

Bus užtikrinamas patogesnis priėjimas prie pačių viešojo transporto stotelių, vertinamos galimybės įrengti pėsčiųjų takus.

Pačių keleivių nuomonė ir atsiliepimai nuolat peržiūrimi, jie yra vienas iš kriterijų organizuojant viešojo transporto darbą – naujus tvarkaraščius, viešojo transporto priemonių talpą, taip pat ir stotelių infrastruktūros elementų atnaujinimą bei kitus susisiekimo mieste organizavimo klausimus. Viešojo transporto organizavimo specialistai analizuoja poreikius, stebi tendencijas ir pagal poreikius ir galimybes visuomet atsižvelgia į keleivių pastebėjimus.


14 kovo, 2025

Lietuvos nacionalinis muziejus šiais metais mini 170-ąsias įkūrimo metines. Šia proga kiekvienas iš padalinių rengia vieno eksponato parodas. Kaip savo […]

vrsa.lt nuotr.
11 kovo, 2025

Kovo 10 d. Rudaminos kultūros centre vyko konferencija-diskusija „35 metai laisvėje – saugumas ir visuomenės atsparumas“, skirta aptarti vidinio saugumo […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
10 kovo, 2025

Vilniuje netrukus prasidės intensyvūs želdinimo darbai – šį pavasarį miesto gatvėse ir viešosiose erdvėse bus pasodinta daugiau nei tūkstantis medžių, […]

9 kovo, 2025

Vilniuje prie Baltarusijos ambasados sekmadienio vidurdienį kelios dešimtys žmonių protestavo prieš Aliaksandro Lukašenkos režimo vykdomą opozicijos atstovų įkalinimą ir kankinimą […]

9 kovo, 2025

Siekdama išsaugoti į UNESCO paveldą įtrauktus sostinėje esančius objektus, Vilniaus valdžia jų tvarkymui skirs 8 mln. eurų. Dar 1,6 mln. […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

3 kovo, 2025

Klaipėdoje ugniagesiai ir policija daugiabučio kieme stūmė automobilį, kad galėtų užgesinti 8 namo aukšte kilusį gaisrą, o pačią ugnį malšino […]

2 kovo, 2025

Ketvirtadienį prasidėjusios Knygų mugės metu apdovanoti 33-iojo Knygos meno konkurso nugalėtojai – knygų dailininkai, maketuotojai, iliustratoriai, leidėjai ir spaustuvininkai, praneša […]

28 vasario, 2025

Sukčiai Vilniuje, Kaune, Marijampolės ir Jurbarko savivaldybėse iš žmonių įvairias būdais išviliojo apie 132,7 tūkst. eurų, pranešė policija. Kaip pranešė […]

27 vasario, 2025

Vilniuje, Pilaitės mikrorajone duris atveria vienas moderniausių lopšelis-darželis „Vydūnėlis”, turintis baseiną ir pasižymintis išskirtiniais sprendiniais dar efektyvesniam vaikų ugdymui, jų […]

25 vasario, 2025

Vilniaus krašto tautodailininkų-meno kūrėjų bendrija ir Lietuvos tautodailininkų sąjungos Vilniaus bendrija nuo 2010 m. kas trejus metus rengia respublikinę konkursinę […]

25 vasario, 2025

Internetinių svetainių kūrimo platforma „Wix“ Lietuvoje Vilniuje steigia naują dizaino centrą „Vilnius Design Studio“.  Kaip rašoma pranešime, naujasis Vilniaus dizaino […]

25 vasario, 2025

Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič susitiko su Turkijos ambasadoriumi Lietuvoje Gorkemu Barišu Tantekinu, siekiant aptarti ekonominio, kultūrinio ir švietimo bendradarbiavimo […]

23 vasario, 2025

Minint trečiąsias karo Ukrainoje metines, Vilniuje surengtas paramos koncertas „Laisvė šviečia. Radarom“ ir solidarumo eisena, pritraukusi tūkstančius žmonių. Solidarumo eisenos […]

13 vasario, 2025

Reaguodama į aplinkosaugos aktyvistų protestą prieš perteklinį druskos barstymą, žiemą prižiūrint Vilniaus gatves, sostinės savivaldybė tvirtina – šiemet gatvių ir […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
13 vasario, 2025

Vilniaus regiono buitines ir maisto atliekas tvarkanti UAB „Energesman” pradėjo musių lervų auginimo bandymus. Nyderlanduose pagaminta musių lervų įranga kainavo […]

13 vasario, 2025

Vasario 5-oji – duonos globėjos Šv. Agotos diena. Nuo seno tikima, kad tądien bažnyčioje pašventinta duona gali apsaugoti nuo ligų, […]

10 vasario, 2025

2025 m. vasario 8 d. Vilniuje, Signatarų rūmuose menotyrininkei, dailės istorikei Giedrei Jankevičiūtei ir žurnalistui Jonui Malinauskui buvo įteikta Lietuvos […]

7 vasario, 2025

Vasario 6 d. Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos Didžiojoje salėje vyko Liucijos Citovičiūtės knygos „Pirmoji lietuvių kalba parašyta istorijos […]

Regionų naujienos