Finišuoja kūrybiškumo ugdymo projektas Balsiuose
Balsių mokykla (Pakruojo r.) trečius metus dalyvauja projekte „Kūrybinės partnerystės“. Tai projektas, kuris siūlo mokykloms unikalią kūrėjų patirtį, ugdymo atnaujinimo idėjas bei praktinę pagalbą jas įgyvendinant.
Į mokyklą atvykusi kūrybos agentė, Utenos šiuolaikinio meno centro direktorė Kristina Jakubauskaitė Veršelienė susipažino su moksleiviais, tyrinėjo jų nuostatas, norus, daug bendravo su mokytojais, aiškinosi problemas, kurias su menininkų pagalba mokykla tikisi išspręsti. Po tyrinėjimo laikotarpio išsigryninome idėjas ir ėmėme įgyvendinti 2 mini projektukus su 5 ir 6 klasėmis.
5-okai ėmėsi vykdyti projektuką „Skaitau = suprantu“, kurio metu buvo siekiama sužadinti penktokų norą „draugauti“ su knyga, pagerinti teksto suvokimo įgūdžius. Moksleiviams į pagalbą atėjo kuriantis praktikas sporto žurnalistas Andrius Guginis. Jų bendro darbo rezultatas – audio knyga, mokyklos foje atsiradusi „knygų lesyklėlė“- vieta, kur kiekvienas gali palikti arba iš jos pasiimti patikusią knygelę, žurnalą.
6-okams aktuali tema – savęs ir kitų pažinimas, mokymasis atpažinti savo ir kitų jausmus, juos tinkamai reikšti. Su šia klase darbo ėmėsi režisierius Tomas Smulkis. Panaudodamas režisūrinę praktiką, Tomas sugebėjo sudominti 6-okus kino menu, uždegti bendrai veiklai. Pagal savo sukurtus scenarijus moksleiviai nufilmavo 3 mini filmukus, kuriuose patys ir vaidino.
Didžiausias įvykis projekto rėmuose buvo Andriaus ir Tomo suorganizuota išvyka į Vilnių. Į kelionę vaikai pasikvietė ir savo tėvelius. Visi kartu lankėsi Lietuvos radijo ir televizijos muziejuje, apžiūrėjo televizijos studijas. Daug emocijų vaikams sukėlė lankymasis žymiojo Gustavo virtuvėlėje. Pasitelkę savo ryšius, praktikai suorganizavo galimybę pabūti Lietuvos operos ir baleto teatro užkulisiuose. Teatro darbuotoja papasakojo, kaip kuriamas spektaklis, kiek artistų ir techninių darbuotojų triūsia, kad spektaklis pasiektų žiūrovą. O kur dar pasivaikščiojimas po Bernardinų sodą, puiki Vilniaus panorama nuo Gedimino kalno… Įspūdžių ir emocijų užteks ilgam.
Projekto veiklos eina į pabaigą. Beliko tik rezultatus pristatyti mokyklos bendruomenei, parengti ataskaitas. Kuriančių praktikų indėlį mokykla jaus ne tik kaip darbą su konkrečiomis klasėmis. Mokytojai, ne pirmus metus dirbdami projekte kartu su meno žmonėmis, turėjo unikalią galimybę išmokti, kaip taikyti kūrybiškus metodus per pamokas, pajausti, kokiomis sąlygomis vaikai geriausiai mokosi ir jaučiasi mokykloje.