Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso 2016 metais pirmojo etapo nugalėtojai
Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūrą-konkursą 2016 metais (toliau – apžiūra-konkursas) inicijavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, o jį organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Apžiūra-konkursas yra skirtas geriausiai savo edukacines erdves tvarkančiai mokyklai 2016 metais išrinkti. Jis rengiamas 2016 m. kovo-rugsėjo mėnesiais. Apžiūra-konkursu siekiama aktyvinti tikslingą, darnų ir estetišką mokyklų edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę.
Zarasų rajono savivaldybės mokyklų edukacinių erdvių vertinimo komisija (toliau – komisija), kurią sudaro rajono Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjas Stanislovas Kaulavičius ir vyriausioji specialistė Kristina Kazancevienė bei Teritorijų planavimo skyriaus vyriausioji specialistė Ingrida Nemanytė, vietoje įvertino mokyklų, dalyvaujančių apžiūroje-konkurse, edukacines erdves ir išrinko po vieną geriausiai tvarkomą ikimokyklinio ugdymo mokyklą – Zarasų „Lakštingalos“ mokyklos Magučių ugdymo skyrių, bendrojo ugdymo mokyklą – Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio gimnaziją, profesinio mokymo įstaigą – Zarasų žemės ūkio mokyklą.
Komisija pamatė daug originalių sprendimų, skirtų mokinių prasmingai veiklai, naujų įgyvendintų arba dar įgyvendinamų edukacinių erdvių idėjų.
Zarasų „Lakštingalos“ mokyklos Magučių ugdymo skyriaus aplinkoje vyrauja vaikų ekologinio ugdymo elementai: šiltnamyje „Maisto parkas“ auginamos įvairios daržovės. Meniškai įrengti gėlynai, kuriuose kartu su gėlėmis auga ir prieskoniniai augalai. Žaismingumo gėlynams suteikia juose „gyvenantys“ ežiukai bei boružėlės. Ugdytinių fiziniam aktyvumui įrengtos naujos spalvingos lauko žaidimų aikštelės, edukacinės erdvės.
Antazavės Juozo Gruodžio gimnazijos išskirtinis edukacinių erdvių bruožas – medienos panaudojimas. Teritorijoje savo sparnus suka jau ne vienas medinis vėjo malūnas bei kiti mažosios architektūros elementai, kuriuos gamina patys mokiniai. Didelis dėmesys skiriamas pavasarį sugrįžtančių paukščių sutikimui. Kasmet įkeliama po 5 inkilėlius, kuriuose apsigyvenę giesmininkai džiugina visą mokyklos bendruomenę. Planuojama baigti įrengti lauko klasę, „malūnininko sodyboje“ užsiauginti savų prieskoninių bei vaistinių augalų, bulvių. Įprastas daržas ne itin derėtų estetiškai sutvarkytoje teritorijoje, todėl pasirinkta alternatyva – pakeltos lysvės, reikalaujančios mažiau priežiūros.
Zarasų žemės ūkio mokykla išsiskiria skoningai įrengtais gėlynais, pasižyminčiais profesionalia kompozicija. Gėles užsiaugina patys, išnaudodami mokyklos palanges. Mokyklos teritorijoje įrengtas vabzdžių „viešbutis“ iš įvairių gamtinių medžiagų: medžio kaladėlių, šiaudų, kankorėžių, šakų ir pan. Edukacinės erdvės tvarkomos moderniai ir kryptingai. Dar nebaigta įrengti oranžerija, žalioji klasė.
Visose minėtose įstaigose yra atviros augančių augalų ekspozicijos, kurios ypač svarbios edukaciniu požiūriu visiems besidomintiems augalais.
Komisija linki įgyvendinti užsibrėžtas originalias savo idėjas!
Informacija apie I etapo nugalėjus pateikta Lietuvos mokyklų edukacinių erdvių vertinimo komisijai.
Antrasis apžiūros-konkurso etapas vyks iki 2016 m. rugsėjo 1 d. Jo metu Lietuvos mokyklų edukacinių erdvių vertinimo komisija apžiūrės savivaldybių vertinimo komisijų išrinktas geriausiai tvarkomas mokyklų edukacines erdves ir išrinks nugalėtojus – daugiausiai vertinimo balų surinkusias mokyklas: po 10 geriausiai tvarkomų ikimokyklinio ugdymo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų ir neformaliojo švietimo mokyklų.