Goja padės tai padaryti: išsirinkti gerą knygą!
Trakų viešosios bibliotekos vaikų literatūros skyrius ūžte ūžia nuo vaikų balsų. Ketvirtadienio popietė. Vieni jau visai netrukus po vieną žingsniuos į jaukiai įrengtą skaitymo kampelį skaityti savo draugei Gojai, kiti gi – atėję ankstėliau ir padalyvavę edukaciniame užsiėmime su Goja – pasirengę luktelėti kiek ilgiau.
Kiekvienas turi savo eilę, kiekvienas svarbus, visi žino: Goja su visais mielai pasisveikins, pakvies į skaitymo kampelį, o skaitant ne tik įdėmiai klausysis, bet ir prisiglaus, nei vieno neišskirs, jai nesvarbi išvaizda, skaitymo greitis, o pajutusi poreikį galbūt imsis iniciatyvos ir padės galvą ant kelių.
Bibliotekos darbuotojos kruopščiai surūšiavo knygas, kurias vaikai skaito Gojai, o jei kuris neišsirenka, visi žino – Goja padės tai padaryti. Bibliotekoje iki pat vakaro netyla jaukus šurmulys, o po skaitymų vaikai išeina pakilios nuotaikos, dažnai su šypsena veide arba tiesiog nurimę, kitokie… „Kaip sekėsi?“ – klausia jų Vaikų literatūros skyriaus vedėja Dalia, kurią vaikai vadina tiesiog Dalia. – „Gojai patiko, kaip aš skaičiau, ji padėjo galvą man ant kelių.“, „Nerodėm Gojai iliustracijų, nes jos per žiaurios“ – atsakymų būna įvairių, bet daugelis liudija užmegztą vaiko ir šuns ryšį.
Projektas „Skaitymas su šunimi“ Trakų bibliotekoje seniai nebe naujiena, kartu su Kaniterapijos asociacija jis vykdomas trečius metus. Ne vienas pirmaisiais metais skaitęs vaikas šią patirtį panoro pakartoti. Ir vis dėlto šie metai šiek tiek kitokie – terapinis šuo atvyksta dažniau ir bendrauja ne tik su projekte „Skaitymas su šunimi“ dalyvaujančiais vaikais.
Antradieniais lydimi spec. pedagogų į biblioteką atvyksta vaikai, turintys specialiųjų poreikių. Suderinus mokymo turinį, kiekvieno vaiko laukia neilgas individualus užsiėmimas su terapiniu šunimi. Vaikai įtvirtina skaičiavimo įgūdžius, mokosi skirti spalvas, šuo skatina užmegzti socialinį kontaktą, atrasti mokymosi džiaugsmą, išlaikyti dėmesį, susitelkti, atlikti užduotis iki galo, kartais – labiau pasistengti ar atrasti ką nors nauja.
Toks pagalbinis reabilitacijos arba mokymosi būdas vadinamas kaniterapija. Jos veiksmingumas pasireiškia tuo, kad gerėja tokių vaikų koordinacija, smulkioji motorika, atmintis, mažėja įtampa, gerėja psichoemocinė būsena. Svarbiausias kaniterapijos veikimo būdas – per emocijas, teigiamą nuotaiką. Vaikams pavyksta atlikti ir sudėtingesnes užduotis, – ko tik neprisigalvoja Goja… Laikantis tarptautinių standartų kaniterapijos veikloje gali dalyvauti tik specialiai parengti, tam tikrus egzaminus išlaikę šunys, kurie juos perlaikyti privalo kas dvejus metus.
Ketvirtadieniais, prieš skaitymus, nuolatiniai bibliotekos lankytojai dalyvauja edukaciniuose užsiėmimuose su šunimi, kurių metu sužino įvairiausių naudingų dalykų: kaip glostyti šunį, kad jam patiktų, ką mums sako šuns kūno kalba, kaip šuo reiškia emocijas, nepatogumą ar stresą, kada galima glostyti šunį, kada – ne, kokius darbus dirba šunys, kokių tam reikia savybių. Kartu vaikai bendrauja tarpusavyje bei su terapiniu šunimi, kuris kartais išklauso visokių sunkumų ar kartu pasidžiaugia pasiekimais mokykloje. Buvimas greta terapinio šuns ramina, skatina susikaupti, nurimti, veikti struktūriškai, sutelkti dėmesį, dalyvauti bendroje veikloje su kitais.
Kviečiame registruotis ir dalyvauti vaikų bibliotekos organizuojamuose edukaciniuose užsiėmimuose „Saugus bendravimas su šunimi“, kurie vyksta antradieniais ir ketvirtadieniais nuo 12.00 iki 14.00 val. Surinkus 4–6 vaikų grupę susitikimas gali būti organizuojamas ir jums patogiu laiku iš anksto susitarus su vedle. Taip pat renkame naują grupę į projektą „Skaitymas su šunimi“, skaitymai vyksta ketvirtadieniais nuo 14.00 iki 16.30 val. Daugiau informacijos tel. 8 528 22103.