Į valdžios institucijas besikreipiantys asmenys bus aptarnaujami efektyviau
Vyriausybė šiandien posėdyje pritarė Vidaus reikalų ministerijos pateiktiems Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių pakeitimams. Jie sudarys palankesnes sąlygas asmenims kreiptis į viešojo administravimo institucijas ir įstaigas, efektyviau ir kokybiškiau organizuoti asmenų prašymų nagrinėjimą bei jų aptarnavimą.
Šių taisyklių pakeitimai buvo parengti siekiant spręsti praktikoje kylančias problemas, susijusias su asmenų prašymų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą reglamentuojančių teisės aktų taikymu bei gerinti aptarnavimo kokybę.
Naujomis taisyklėmis įvedama aiškesnė tvarka dėl gyventojų kreipimosi į viešojo administravimo institucijas ir įstaigas elektroniniais ryšiais, nustatoma žodžiu pateiktų prašymų priėmimo ir nagrinėjimo tvarka, reglamentuojami valstybės tarnautojų veiksmai, tobulinamos su asmenų prašymų nagrinėjimu ir jų aptarnavimu susijusios procedūros. Naujos nuostatos padės išvengti su jų taikymu susijusių problemų, turės teigiamą poveikį asmenų aptarnavimo kokybei ir visai viešojo administravimo sričiai.
Naujosiomis taisyklėmis nustatoma, jog institucijos turės priimti asmenų prašymus, pateiktus žodžiu ir raštu elektroniniais ryšiais – elektroniniais ryšiais pateikti asmenų prašymai, pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, bus nagrinėjami kaip prašymai pateikti raštu. Tokiu parašu nepasirašyti prašymai institucijoje bus nagrinėjami tik tuo atveju, jei juos bus galima patenkinti iš karto, o nustatytais prašymo nenagrinėjimo atvejais pareiškėjai bus informuoti apie nenagrinėjimo priežastis.
Reglamentuojant žodžiu pateiktų prašymų priėmimo (užfiksavimo) ir nagrinėjimo tvarką nustatoma, kad jeigu į juos institucija negali atsakyti tuoj pat, asmeniui sudaroma galimybė prašymą išdėstyti raštu arba žodžiu (jei institucija turi galimybę fiksuoti ir saugoti prašymo turinį). Asmeniui pateikus prašymą žodžiu ir techninėmis priemonėmis užfiksavus ir išsaugojus jo turinį, šis prašymas bus registruojamas ir nagrinėjamas kaip pateiktas raštu.
Taisyklėmis taip pat tikslinamos nuostatos, reglamentuojančias kalbos vartojimą kreipiantis į viešojo administravimo įstaigas. Siūloma nustatyti, kad asmenų prašymai turi būti parašyti valstybine – lietuvių – kalba arba prie nevalstybine kalba parašyto prašymo pridėtas vertimas į valstybinę kalbą, išskyrus atskirus taisyklėse nurodytus atvejus.
Tobulinamos ir kitos su asmenų prašymų nagrinėjimu ir jų aptarnavimu susijusios procedūros, taip pat reglamentuojami valstybės tarnautojų veiksmai, kai gautas prašymas ir (ar) jį lydintys dokumentai turi nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio teisės pažeidimo požymių – tokiais atvejais prašymo kopija ir susijusių dokumentų kopijos persiunčiamos kompetentingoms institucijoms tirti šiuos teisės pažeidimus.