Įdomiausia pamokos dalis – dailės terapija
Esame maža tauta, nuo amžių prie Baltijos jūros gyvenusi kaip darbštūs, kūrybingi žemdirbiai, išsaugoję seną protėvių kalbą, melodingas dainas, pasakas, papročius, materialųjį palikimą – tautinius drabužius. Nors Lietuvos teritorija geografiniu požiūriu yra labai nedidelė, tačiau mes didžiuojamės senomis ir turtingomis tradicijomis bei tautos reprezentacijos simboliu – tautiniu kostiumu. 2017 –ieji metai paskelbti Tautinio kostiumo metais. Todėl jau antrą kartą Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijoje vyko renginiai, skirti Tautinio kostiumo metams paminėti. Taip buvo puoselėjamos tautinės vertybės, savosios kultūros savastis.
Spalio 10 d. Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos skaitykloje vyko įdomus renginys – integruota pamoka „Dailės terapija: tautinis kostiumas ir šiandieninė mada“. Pamokoje dalyvavo 7A klasės mokiniai su auklėtoja Audrone Pileckiene, etninės kultūros mokytoja Dale Jefimova, taip pat į pamoką buvo pakviesta tautodailininkė iš Druskininkų Natalija Bulotienė. Beje, neseniai šios menininkės tapybos darbų paroda „Tėviškės takeliu“ buvo eksponuota gimnazijos skaitykloje. Integruotą pamoką pradėjo šių eilučių autorė, mokiniams pristatydama ne tik pamokos temą bei tikslus, bet ir viešnią. Pamokos pradžioje trumpai prisiminta tautinio kostiumo istorija ir Lietuvos etnografinių regionų savitumai. Etninės kultūros mokytoja Dalė Jefimova pademonstravo parengtas įdomias pateiktis apie tautinio kostiumo vilkėjimo tradicijas senovėje ir šių dienų Lietuvoje. Mokytoja pristatė ir Teresės Jurkuvienės išleistą knygą – albumą „Lietuvių tautinis kostiumas“ (2006 m.), primindama tautinio rūbo svarbą bei unikalumą.
Septintokams didelį įspūdį paliko dailės terapija, kurią pristatė tautodailininkė Natalija Bulotienė. Ji visus pakvietė pasidomėti Lietuvos istorija, skirtingų Lietuvos regionų tradicijomis, tautinio kostiumo dizaino stiliumi, puošybos motyvais bei simboliais. Vėliau pamokos dalyviai buvo suskirstyti į tris grupes po 8 mokinius ir kiekvienai grupei išdalinti dideli piešimo lapai. Iš anksto pasiruošę piešimo priemones, septintokai piešė mandalas, kurias pradėjo dideliu apskritimu, o vėliau užpildė įvairiomis geometrinėmis figūromis bei tautinio drabužio ornamentais. Mokiniai kūrė spontaniškai. Taip jie lavino kūrybinį mąstymą bei bendravimo įgūdžius. Mandalos piešimo procesas skatino mokinius ne tik pažinti ir išreikšti save, bet ir atsipalaiduoti. Dalis pamokos laiko buvo paskirta piešinių analizei, jų pavadinimams sukurti. Pamokos pabaigoje refleksijos metu į atskirus lapelius mokiniai surašė ir savo patirtus įspūdžius bei palinkėjimus. Klasės auklėtoja Audronė Pileckienė nuoširdžiai padėko tautodailininkei Natalijai Bulotienei už įdomią pamoką ir pastebėjo, kad kiekvienas jos auklėtinis išsinešė iš šios pamokos su savimi kažką, kas tik jiems svarbiausia, naudingiausia, aktualiausia.
Tai buvo įdomi, nekasdieniška pamoka, kur kiekvienas gyvai kūrėme individualų ryšį su istorija ir šia diena.