Ignalinos aerodrome „ANBO eskadrilė” kelia aistras: su trimis ANBO norim apskristi Europą
ANBO-II lėktuvas tituluojamas atkurta Lietuvos istorijos dalimi. Tačiau šio mokomasis monoplanas iš XX amžiaus 4-ojo dešimtmečio sutinkamas ne muziejuje, o padangėse ir tarp juo besidominčių žmonių. Naujausias to įrodymas – šio lėktuvo vedamos „ANBO eskadrilės” narių ralis po Lietuvą bei išskirtinis tikslas Rygoje.
„Ignalinos aerodrome nutūpę „ANBO eskadrilės” nariai – visur itin laukiami svečiai. Šiandien komandoje skrido – Arvydas Šabrinskas su ANBO II, Rolandas Kalinauskas su RK-3 Volungė, Gintautas Gailiūnas su RK-6 Magija, Rimantas Kunkis su Brigadir, Juozas Talandis su Shadov, Ramūnas Vabuolas su KOLB ir A. Stundžia su STAR1.
Aviacijos entuziastų grupė, atstatinėjanti Antano Gustaičio sukonstruotus lėktuvus ANBO (Antanas Nori Būti Ore akronimas), ne tik vykdo ambicingus skrydžius, bet ir kartoja garsius Antano Gustaičio žygius.
„Tai kasmetinis Lietuvos aviakonstruktorių federacijos renginys aplink Lietuvą – savadarbių lėktuvų ralis. Šiemet jis iš dviejų dalių: pirma skridom link Palangos, o dabar skrendam Lietuvos šiaurės rytų aerodromus. Ir jo tikslas šiemet ypatingas – Ryga ir Rygos aviacijos šventė, kurioje atstovausime senovinę Lietuvos aviaciją. Juk 1927 metais A.Gustaitis su savo pagaminto ANBO I skrido į Rygą ir tai buvo didelis įvykis. Jam gedo variklis, jis daug kartų tūpė, bet ir nuskrido, ir sugrįžo“, – apie pavyzdį ir įkvėpimą pasakoja „ANBO eskadrilės“ vadas Arvydas Šabrinskas.
Paklaustas, kas laukia toliau, kai ir ANBO I ir ANBO II jau bus aplankę Rygą, pilotas tvirtina, kad jau yra kur kas didesnių planų.
„ANBO III jau darom. Kai jis bus baigtas, gal trimis kaip A.Gustaitis 1934 metais ir Europą apskrisim”, – šypsosi ANBO entuziastas.
Aviacijos gaivinimo misija
Kalbėdamas apie atkurtąjį ANBO II ir jo misiją, A.Šabrinskas cituoja ir jį pagaminusį kolegą pilotą Rolandą Kalinauską.
„Jis sako, kad yra tokių žmonių, kurie yra „lėktuvų žudikai“. Noriu paskatinti, kad žmonės daugiau žiūrėtų į dangų ir lėktuvais skraidytų, o ne pasidėtų juos į sandėlį ateities kartoms”, – motyvuoja entuziastas.
„ANBO eskadrilės“ vadas pabrėžia, kad jų ralis taip pat tampa ir tam tikra Lietuvos aerodromų apžiūra bei papildoma galimybe pažindinti visuomenę tiek su ANBO, tiek ir su Lietuvos aviacijos pasauliu.
„Planuodami savo maršrutą renkamės tinkamus aerodromus, keliaujam po Lietuvą mokindamiesi skristi, stebėdami aerodromus, bendraudami su žmonėmis. Aerodromai turi atitikti Europos Sąjungos ir Lietuvos įstatymus bei reikalavimus. Mes turim teisę pagal ES įstatymus pasirinkti patys tūpimo vietą, tačiau tūpiame ten, kur laukia mums pažįstami aviacijos entuziastai, pateikiantys ne tik visą reikalingą informaciją, kad žolė nupjauta ir kokia vėjo kryptis, bet ir kurie, kaip Ignalinos aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, sako „Mes jūsų laukiam!”, – pasakoja A. Šabrinskas.
Ignalinos aerodrome 2020 metų rugpjūčio 15 dieną organizuojamas Lietuvos ultralengvųjų orlaivių čempionatas, pasak R.Maciulevičiaus, yra ideali proga „ANBO eskadrilės“ nariams vykdyti jų misiją – pritaikytame aerodrome pademonstruoti visą lėktuvų ir pilotų meistriškumą.
Atsakydamas į kvietimą ANBO atkūrėjas juokauja, kad tokie renginiai jų bendruomenei ir komandai – ir didelis iššūkis, ir malonumas.
„Mes gerai žinome šį čempionatą. Per jį ralis „praranda“ kelis lėktuvus – pilotas turi rinktis, ar dalyvaus čempionate, ar skris su mumis. Daug kas nepagalvoja, kad savadarbiai ultralengvieji lėktuvai taip pat dalyvauja čempionate“, – apie dar vieną progą visiems norintiems pasigėrėti lėktuvais ir prie jų prisiliesti pasakoja lakūnas.
Norinčius pasigrožėti lėktuvais ir sudalyvauti tikroje aviacijos šventėje Ignalinos aerodromas kviečia jau šį šeštadienį, nuo 17 valandos.