„Ignitis grupė“ susidūrė su didžiausia per dešimtmetį kibernetine ataka
Liepos 9 dienos naktį „Ignitis grupė“ susidūrė su didžiausia per dešimtmetį kibernetine ataka, kuri laikinai sutrikdė Grupės internetinių svetainių darbą ir elektroninių paslaugų prieinamumą. Šiuo metu ataka yra suvaldyta, o paskirstytų paslaugų (DDoS) atakos apribotos. Įsilaužimų į sistemas ar kito neigiamo poveikio jose neužfiksuota.
Elektroninės paslaugos klientams vėl teikiamos, tačiau pati ataka prieš Grupės infrastruktūrą toliau tęsiasi. Dėl to, jei atakų mastas toliau augtų, sutrikimų gali pasitaikyti.
DDoS atakos prieš „Ignitis grupės“ viešą infrastruktūrą yra nuolatinis reiškinys, tačiau pastaruoju metu jos ypač suintensyvėjo. Pastarosiomis savaitėmis Grupės ekspertai stebėjo padidėjusį atakų mastą, tačiau iki šiol jį pavyko sėkmingai suvaldyti. Visgi, šeštadienio naktį atakų intensyvumas išaugo iki nematytų apimčių ir, anot Grupės ekspertų, buvo grandiozinis.
„Pastarąsias dvi savaites patyrėme intensyvias DDoS atakas. Matome, kad nepavykus pavienėms atakoms, programišiai mus pasirinko kaip vienintelį taikinį ir mobilizavo visus pajėgumus. Negana to, kad iš esmės tapome vieninteliu šiuo metu Lietuvoje atakuojamu taikiniu, buvo įjungti nauji, iki šiol dar nežinoti botnetų tinklai, taip užkemšant interneto tiekėjų paslaugų kanalus. Betarpiškai dirbame su interneto tiekėjais, kad pritaikytume infrastruktūrą prie pasikeitusios skaitmeninės aplinkos.
Šiuo metu prioritetas yra užtikrinti, kad Grupės svetainės ir klientų naudojamos sistemos veiktų be sutrikimų. Baigę darbus nedelsiant įsivertinsime, kaip galime pagerinti procesus ir dar labiau sustiprinti sistemas, kad net ir esant tokios didelės apimties atakoms, veikla būtų kuo mažiau trikdoma“, – komentavo „Ignitis grupės“ verslo atsparumo vadovas Edvinas Kerza.
„Ignitis grupės“ ekspertai yra padidintoje parengtyje, bendradarbiauja su su atsakingomis institucijomis ir toliau deda visas pastangas užtikrinti svetainių ir elektroninių paslaugų prieinamumą.