Imlumu technologijoms rajonų gyventojai lenkia miestiečius
Labiausiai modernių technologijų švietime išsiilgę ir naujovėms neabejingi Lietuvos rajonuose gyvenantys pedagogai, moksleiviai ir tėvai. Tokias išvadas leidžia daryti UAB „E.mokykla“ surinkti duomenys: per 4000 penktokų iš 432 šalies mokyklų mėnesį bandė pagal pagrindinio ugdymo bendrąsias programas paruoštą EMA – pirmąsias Lietuvoje skaitmenines bei atsispausdinamas pratybas. Didžiausią entuziazmą parodė ne, kaip įprasta, didžiųjų miestų, o regionuose esančių miestelių mokytojai, tėvai bei mokiniai.
Mažesnių miestelių gyventojų entuziazmas – kone dvigubai didesnis nei žmonių iš didžiųjų šalies miestų: į skaitmeninių pratybų išbandymą įsitraukė miestų periferijose gyvenantys pedagogai, penktų klasių mokiniai ir jų tėvai. 10-yje aktyviausių Lietuvos savivaldybių daugiau nei 70 proc. mokyklų išbandė EMA, ir tik viena iš jų buvo didmiestis – sostinė. Tuo tarpu kitų didžiųjų miestų įsitraukimas svyravo ties 40 proc. riba.
„Tikėtina, kad didmiesčiuose dirbantys mokytojai yra persisotinę naujovių. Periferijose tokių dalykų mažiau, greičiau „išgirstama“ žinutė apie kažką nauja. Ne paslaptis, jog konkuruojama dėl mokinio krepšelio ir netgi darbo vietos ar daugiau valandų,“ – svarstė įmonės „E. Mokykla“ pardavimų vadovas Aleksas Abraškevičius. – „Be to, regionų mokyklos neretai turi įrangos, kurią norėtų efektyviai išnaudoti, todėl ieško ir domisi, kaip tą padaryti. Žinoma, yra naujovių vengiančių, tačiau, kaip atskleidžia skaitmeninių pratybų bandymo rezultatai, didesnė dalis daug paprasčiau ir lengviau tas naujoves priima“.
EMA – tai skaitmeninės bei atsispausdinamos pratybos, leidžiančios kiekvieną vaiką mokyti individualiai ir, atsižvelgiant į turimas žinias ir gebėjimus, jį motyvuoti. Naujojo įrankio turinys atitinka bendrąsias pagrindinio ugdymo programas, taip pat yra suderintas su alternatyvių vadovėlių turiniu ir gali būti naudojamas dirbant su jais. Mokyklos, kurių mokytojai nuo EMA išbandymo pradžios skyrė daugiausiai skaitmeninių užduočių ir jas patikrino: Kauno r. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla (455 užduočių), Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinė mokykla (270 užduočių), Mažeikių Senamiesčio pagrindinė mokykla (242 užduočių).
Sistemoje pateikiama tris kartus daugiau, nei įprasta, užduočių skirtingų gebėjimų ir pasiekimų lygių moksleiviams. Išbandymo metu daugiausiai susidomėjimo sulaukė gamtos ir žmogaus dalykas, matematika, o mažiausiai – istorija bei geografija.
Pirmosios EMA pratybos paruoštos būtent penktokams, nes tai – pirmieji metai, kai mokiniai pereina prie kitokio, nei įprasta, mokymosi modelio: iki tol pamokas lankę pas vieną pedagogą, kuris asmeniškai pažįsta kiekvieną jų – žino stipriąsias ir silpnąsias vaiko puses –po to pradeda lankytis pas skirtingus dalykus mokančius mokytojus ir kiekvieno jų asmeninė sėkmė matuojama jų pasiekimus lyginant su klasės draugų. Taigi, diferencijavimo klausimas – vienas svarbiausių ir opiausių šiandieninėse mokyklose, kurį spręsti pasiryžta naujosiomis pratybomis.
Išbandyme išvis dalyvavo 434 šalies mokyklos. Nuo EMA išbandymo pradžios prie pažangiųjų pratybų prisijungė 1689 mokytojai.
Visa 5 klasei skirta mokomoji medžiaga EMA sistemoje bus parengta rugpjūčio mėnesį.
EMA – skaitmeninės bei atsispausdinamos moksleivių pratybos – yra pirmaujančios Lietuvoje e-švietimo kompanijos „E.mokykla“, priklausančios „TAMO grupei“, produktas. Grupei priklausančios įmonės taip pat sukūrė ir kitus e.švietimo produktus: elektroninį TAMO dienyną, mobiliąją šio dienyno versiją „TaMobiliems“, edukacinę internetinę sistemą egzaminatorius.lt. Kartu su partneriais „TAMO grupė“ vysto projektą „A. Mokykla“, kuris apima mokinio pažymėjimo funkcijų išplėtimą elektronine pinigine, elektroniniu raktu, viešojo transporto ir bibliotekos skaitytojo bilietu.