„Intersurgical“ specialistus pagal pameistrystės programą rengs Visagine
Medicininių kvėpavimo sistemų kūrėja, gamintoja ir tiekėja „Intersurgical“ kartu su Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centru nuo š. m. rugsėjo pagal pameistrystės programą pradės rengti reikalingus gamybos specialistus – automatinių sistemų eksploatavimo mechatronikus.
Kaip numatoma šiandien Ūkio ministerijoje pasirašytoje bendrovės ir mokymo centro bendradarbiavimo sutartyje, pagal šią pameistrystės programą šiemet pradės mokytis 25 asmenys.
Lietuvoje jau buvo išbandytos kelios profesinio tęstinio mokymo pameistrystės programos, tačiau ši pirminio mokymo programa, kurios pagrindu bus suteikiamas profesinio parengimo diplomas, taikant pameistrystės modelį yra pirma. Jos įgyvendinimas reikalauja glaudaus profesinės mokyklos ir verslo įstaigos bendradarbiavimo nusistatant mokymo tvarką, vertinimą ir patį mokymo procesą.
Ūkio ministro Evaldo Gusto teigimu, regioninių profesinio mokymo centrų ir verslo įmonių bendradarbiavimas rengiant specialistus yra kertinis akmuo kuriant tvarią regionų ekonomiką.
„Verslo ir regioninių profesinio mokymo centrų bendradarbiavimas yra itin svarbus regionų ekonomikai, nes taip parengiami geriausiai rinkos poreikius atitinkantys specialistai, kurie vėliau tose pačiose įmonėse gali kilti karjeros laiptais. Be to, tai svarbu ir socialiniu požiūriu, mat jauni žmonės gavę baigimo pažymėjimus ne emigruoja, o lieka regione ir kuria jo veidą“, – sako E. Gustas.
„Intersurgical“ Lietuvoje sukūrė išties puikią sėkmės istoriją. Tačiau kad galėtumėme ir toliau sėkmingai dirbti ir plėstis, reikia užtikrinti ne tik dabartinio personalo tobulėjimą, bet ir ugdyti jaunų, būsimų bendrovės darbuotojų kompetencijas. Kartu su Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centru parengta ir įgyvendinama modulinė programa suteiks galimybę parengti būtent tokius specialistus, kokių reikia darbo rinkai ir kokie galėtų be papildomų mokymų atlikti jiems priskirtas funkcijas“, – teigia „Intersurgical“ generalinis direktorius Sigitas Žvirblis.
Numatoma, kad apie 80 proc. mokymo vyks per praktinę veiklą, kurią būsimi specialistai atliks „Intersurgical“ gamybos bazėje prižiūrint įmonės meistrui. Todėl baigdami mokyklą specialistai bus įgiję platų spektrą praktinių konkrečiai verslo aplinkai svarbių įgūdžių, būtinų tolesnėje profesinėje veikloje. Profesinė mokykla suteiks teorinius ir konceptualius pagrindus praktiniam mokymosi procesui, tam skiriant 20 proc. mokymosi laiko.
Toks mokymo modelis yra itin populiarus Vokietijoje, kur net 60 proc. profesinio pirminio mokymo vyksta pameistrystės būdu – tai užtikrina būsimų specialistų įgytų įgūdžių aktualumą ir paklausą darbo rinkoje. Dėl to Vokietija pasižymi aukštu pameistrystės mokymo programas baigusių profesinių mokyklų absolventų įsidarbinamumu.
Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro direktorius Dr. Vytautas Petkūnas pabrėžia, kad rengiant specialistus darbo rinkai įsidarbinamumas yra vienas svarbiausių organizacijos tikslų.
„Mokymo centro baigimo pažymėjimas pats savaime nėra vertybė, tačiau konkurencingumas darbo rinkoje, kurį suteikiame su žiniomis ir kompetencijomis, yra svarbus jaunam specialistui. Mūsų bendradarbiavimas su „Intersurgical“ būsimiesiems specialistams suteiks ne tik praktinių žinių, bet ir galimybę užmegzti ryšius su darbdaviu, galinčiu pasiūlyti puikias karjeros galimybes“, – sako V. Petkūnas.
„Praėjusiais metais Vidurio ir Rytų Europoje investicinius projektus vykdžiusios bendrovės nurodė, kad svarbiausias vietos pasirinkimą lėmęs veiksnys buvo talentingi darbuotojai. Ir nors dažniausia talentais laikomi universitetų absolventai, tai nėra visiškai tiesa. Stambioms gamybos įmonėms ne mažiau svarbūs ir pameistriai – tai rodo Vokietijos pavyzdys. Dėl to reformuojant švietimo sistemą pameistrystės programoms, suteikiančioms įvairių sričių kompetencijas, turėtų būti skiriamas pakankamas dėmesys“, – tikina užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas.
Remiantis šios bandomosios programos patirtimi, ateityje tikimasi plėsti pameistrystės modelio taikymą ir kitose pirminėse profesinio mokymo programose ir profesinėse mokyklose.