Iš Alytaus rajono patirties sėmėsi Panevėžys
Klasės ar mokinio krepšelis – kas geriau? Apie tai diskutavo Alytaus rajono ir Panevėžio miesto švietimo įstaigų direktoriai, nes savivaldybėse taikoma skirtinga mokyklų finansavimo metodika. Alytaus rajono savivaldybė yra viena iš penkių savivaldybių, kuriose išbandomas klasės krepšelis.
Alytaus rajone lankėsi 19 iš 26 Panevėžio švietimo įstaigų vadovų. Juos pasveikimo Alytaus rajono savivaldybės mero pavaduotojas Arvydas Balčiūnas, susitikime dalyvavo Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja, vykdanti vedėjo funkcijas Česlova Mocevičienė, Finansų ir investicijų skyriaus vedėja Gintarė Jociunskaitė ir vyriausioji specialistė Dovilė Kaveckaitė, kai kurių rajono švietimo įstaigų vadovai ir buhalteriai.
Eksperimentinė mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, kai finansuojamas ne mokinys, o ugdymo lėšos apskaičiuojamos klasei, o kitos mokymo reikmės (švietimo pagalba, valdymas, mokymo priemonės ir kt.) – mokiniui, Alytaus rajone pradėtas taikyti nuo 2016 m. sausio 1 d.
Mero pavaduotojas A. Balčiūnas pasidžiaugė Panevėžio švietimo įstaigų vadovų delegacijos vizitu, ir jo tikslu – susipažinti iš praktiškai išbandžiusių naują mokyklų finansavimo metodiką. Jis daug metų dirbo anglų kalbos mokytoju, todėl žinomos problemos, su kuriomis susiduria pedagogai ir mokyklos. Anot jo, nepaisant to, kad švietimas yra sudėtinga sistema, nepasitenkinimas kai kuriais dalykais išreiškiamas ir protestais, tačiau svarbiausia yra vaikų mokymas. „Vaikų mokymas yra didelė atsakomybė. Kiek bebūtų vaikų klasėje, mes mokome ir išmokome juos“, – sakė vicemeras ir palinkėjo pilnų mokyklų.
Savivaldybės Finansų ir investicijų skyriaus vedėja Gintarė Jociunskaitė ir vyriausioji specialistė Dovilė Kaveckaitė išsamiai pristatė eksperimentinę mokyklų finansavimo sistemą. Anot jų, mokykloms, kuriose mažesnis mokinių skaičius klasėje, klasės krepšelis yra naudingesnis. Jų nuomone, didelėms mokykloms, kokios yra dažniausiai miestuose, tinkamesnė mokinio krepšelio metodika.
Taikant eksperimentinę mokyklų finansavimo sistemą, Alytaus rajone problemų neišvengiama dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto bendrojo ugdymo mokyklų klasių, priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus neatitikimo klasių, grupių skaičiui, už kuriuos gaunamas finansavimas pagal naująją metodiką.. „Pavyzdžiui 5–10 klasėse esant 32 mokinių skaičiui – gauname lėšų vienam klasės komplektui, jei 33 mokiniai – jau dviem, todėl labai turime reguliuoti klasių komplektavimą“, – sakė G. Jociunskaitė. Be to, kai kurioms mokykloms trūksta lėšų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, tai yra vadovų, pavaduotojų atlyginimams. Trūkstamas lėšas skiria savivaldybė iš jai priklausančios mokymo lėšų dalies. „Todėl ministerijai siūlome valdymo išlaidoms vietoj 10 procentų lėšų ugdymo planui įgyvendinti skirti 20 procentų“, – sakė Finansų ir investicijų skyriaus vedėja.
Susitikime taip pat diskutuota apie praėjusiais mėnesiais pradėtos neformaliojo švietimo (NVŠ) finansavimo tvarką, mokinių dalyvavimą kitų savivaldybių teritorijoje organizuojamuose užsiėmimuose, pedagogų kvalifikacijos kėlimą ir atestacijas.
Panevėžiečiai lankėsi Butrimonių ir Pivašiūnų gimnazijose, susipažino su Amatų centro veikla.