26 kovo, 2024

Iš Vilniaus į Uteną dirbti kasdien važinėjęs lietuvis: „Svarbiausi ištekliai – laikas ir energija“

2022 m. vienos amerikiečių konsultacijų ir tyrimų bendrovės atlikta apklausa parodė, kad tik vienas iš trijų darbuotojų žino, kaip vystyti savo karjerą per artimiausius 5–erius metus. Visgi nemažai ekspertų kalba būtent apie 5–erių metų karjeros planą – darbuotojai raginami sukurti strategiją, kuri numatytų, ką savo karjeroje jie nori pasiekti per artimiausius kelerius metus. Šis laikotarpis esą yra tinkamiausias naujoms žinioms, kompetencijoms įgyti. 5–erių metų – maždaug tiek laiko prireikė ir dabartiniam „Švyturio–Utenos“ gamyklos logistikos vadovui Mantautui Domėnui, kad pakiltų karjeros laiptais. Vyras pripažįsta, kad tokį tikslą jis turėjo nuo pat karjeros pradžios ir aukštesnių pareigų siekė tikslingai.

„Bumerango“ darbuotojo šuolis į viršų

„Jei nepasinaudosi galimybe, ja pasinaudos kas nors kitas. O kada ateis kita galimybė – neaišku“, – savo požiūrį paaiškina Mantautas. Savo karjerą „Švyturio–Utenos“ gamykloje vyras pradėjo nuo transporto koordinatoriaus pareigų, vėliau tapo vyresniuoju transporto koordinatoriumi, tuomet buvo paskirtas į sandėlio pamainos vadovo poziciją, o dabar yra logistikos vadovas.

Tiesa, Mantautą galima įrašyti į „bumerango“ darbuotojų gretas – tai tokie darbuotojai, kurie išeina iš įmonės, tačiau į ją vėl sugrįžta dirbti po kurio laiko. Tokia praktika – ne naujiena visame pasaulyje. Pavyzdžiui, pernai „Harvard Business Review“ žurnalas pranešė, kad kelerių metų tyrimas parodė, jog 28 proc. nusamdytų žmonių iš tikrųjų yra sugrįžtantys darbuotojai, kurie paliko įmones per paskutinių 36 mėnesių laikotarpį.

Dar prieš įsibėgėjant M. Domėno karjerai, vyras buvo nusprendęs grįžti į savo senąjį darbą, tačiau ten neužtruko – „Švyturys–Utenos alus“ jį ir vėl prisiviliojo atgal. Nuo to laiko, jo karjera įgavo dar didesnį pagreitį, mat grįžęs į tą pačią, transporto koordinatoriaus, poziciją vyras gana greitai ėmė kilti laipteliais aukštyn. M. Domėnas pasakoja, kad visuomet tokį tikslą ir turėjo. „Kiekvienas vadovas nori žinoti, koks yra jo komandos lūkestis. Aš visada sakydavau, kad mano tikslas yra pakeisti savo vadovą. Turėjau ambicijų, o savo karjerą projektavau taip: pasisemiu žinių ir judu į priekį“, – pasakoja vyras.

Vakarietiškas požiūris į darbuotoją

Ištarti drąsių žodžių apie vadovo pakeitimą Mantautas nebijojo. Jis sako, kad viskas priklauso nuo santykių su kolegomis, o šioje įmonėje vyraujantį mikroklimatą dabartinis logistikos vadovas giria. „Čia yra vakarietiškas požiūris, darbuotojas – prioritetas. Tikrai galime pasigirti gerais santykiais ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl aš grįžau į šią organizaciją. Mano galva, mikroklimatas čia tikrai geras“, – atskleidžia Mantautas.

Ar tenka kažką paaukoti vardan geresnės pozicijos? Pasak Mantauto, dažniausiai, laiką ir energiją. „Jeigu nori siekti karjeros, bet kokiu atveju, turi papildomai mokytis, įsisavinti informaciją. Gali arba gerti kavą su kolegomis, bičiuliais, arba padirbėti prie kokio nors projekto. Svarbiausi ištekliai – laikas ir energija“, – atvirauja vyras.

Laiko veltui nešvaistė

Mantautas prisimena istoriją, kai atsilaisvinus sandėlio pamainos vadovo pozicijai Utenoje, dalyvavo atrankoje ir ją laimėjo. Maždaug metus laiko jam teko kiekvieną darbo dieną važiuoti iš Vilniaus į Uteną ir atgal. „Pradžioje buvo sudėtinga priprasti prie ilgos kelionės. Darbas buvo pamainomis. Vieną savaitę jis prasidėdavo 6 val. ryto, todėl iš Vilniaus išvažiuodavau prieš 5 val. ryto. Kitą savaitę darbe reikėdavo būti 13:30 val., bet pamaina baigdavosi 23 val. Namo grįždavau tik po vidurnakčio“, – pasakoja vyras. Tiesa, jis greitai rado būdą, kaip gauti naudos iš ilgų kelionių. „Atradau, kaip tą laiką geriau išnaudoti. Organizacija suteikė galimybę naudotis nuotoliniais audio mokymosi kursais. Taip ir leisdavau savo keliones“, – prisimena Mantautas.

Tai, beje, puikus įrodymas, kad šalia noro turėti sėkmingą karjerą, turi eiti ir pastangos. Mantautas pabrėžia, kad jį į priekį veda tobulėjimo siekis, noras sužinoti ir išmokti daugiau bei turėti didesnių atsakomybių, smalsumas bei ambicija labiau prisidėti prie įmonės sau keliamų tikslų.


26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

17 kovo, 2025

Jau visai netrukus, kovo 19 d., Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvers naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du […]

16 kovo, 2025

Susisiekimo ministerija skyrė 11 mln. eurų netaršių vidaus vandens transporto priemonių – nesavaeigės baržos, 100 proc. elektrinio krano ir elektra […]

16 kovo, 2025

Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) nariai ragina Lietuvos banko (LB) valdybą, Vyriausybę bei Finansų ministeriją iki 2026 m. užtikrinti, kad dalis […]

14 kovo, 2025

Nuo metų pradžios keleivių srautus aktyviai auginantis Palangos oro uostas tampa modernesnis ir patogesnis keleiviams. Aviacijos vasaros sezoną oro uostas […]

9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

2 kovo, 2025

Vizitinė kortelė – tai daugiau nei tik kontaktinė informacija ant popieriaus. Ji yra pirmasis įspūdis apie jus ir jūsų verslą, […]

Regionų naujienos