Išmanusis turizmas: kaip technologijos keičia keliautojų įpročius?
Augantis turistų skaičius pasaulyje sukėlė problemų, kurioms spręsti buvo pasitelktos išmaniosios technologijos. Taip susiformavo vadinamas išmanusis turizmas, miestams padėjęs ne tik susitvarkyti su didžiuliu lankytojų antplūdžiu bei pasirūpinti jų saugumu, tačiau ir pakeitęs pačių keliautojų įpročius. Pažangių technologijų dėka turistams siūlomi naujo tipo užsiėmimai ir pramogos, atsirado galimybė dar labiau praplėsti savo akiratį patirianti mažiau nepatogumų. Kaip teigia „Huawei Technologies“ Baltijos šalių vadovas Ricky Chen, išmaniojo turizmo siūlomos galimybės greitai pasieks tokią ribą, kai be jų neįsivaizduosime nė vienos kelionės.
Keičia turistų patirtį
Išmanusis turizmas yra pagrįstas informacijos ir ryšių technologijų taikymu kuriant novatoriškas priemones ir metodus keliautojų patirčiai gerinti. Jis priklauso nuo tokių technologijų kaip IRT, mobiliojo ryšio, debesų kompiuterijos, dirbtinio intelekto, daiktų interneto, virtualiosios realybės ir kt.
Šis technologijų kompleksas, anot Ricky Chen, suteikia visas galimybes rinkti ir naudoti duomenis turizmo tikslams. „Surinkti duomenys iš muziejų ir kitų lankytinų objektų, kultūros paveldo priežiūros institucijų ar pačių turistų leidžia pagerinti paslaugų kokybę, padidinti efektyvumą, tvarumą, turistams pasiūlyti naują unikalią patirtį“, – detalizuoja „Huawei“ atstovas.
Ricky Chen nuomone, išmanusis turizmas veiksmingiausias technologiškai pažangiose vietovėse, t. y. išmaniuosiuose miestuose, kur technologijos yra integruojamos į visą infrastruktūrą ir veikia vieningai tarsi žmogaus smegenys su nervų sistema. Šiuo atveju „Huawei“ kompanija padeda miestams pradėti savo transformacijos į išmaniuosius miestus procesą, rinkai siūlydama pažangius sprendimus.
„Mes sujungiame skaitmeninį ir fizinį pasaulius. „Huawei“ kuriami duomenų rinkimo ir apdorojimo sprendimai leidžia miestams greitai prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos bei pasiūlyti optimaliausius sprendimus. Be abejo, tai tinka ir turizmo sektoriui“, – teigia Ricky Chen.
Šilko kelias tapo išmaniuoju
Vienas pavyzdžių, atspindinčių, kaip „Huawei“ kuriamos technologijos leido miestui pajusti išmaniojo turizmo privalumus, yra Dunhuangas. Dunhuango miestas vidurio Kinijoje driekiasi prie Šilko kelio ir savo erą pradėjo kaip skirtingų žmonių ir kultūrų susibūrimo vieta.
Šiandien tai yra populiarus turistų lankomas miestas. Tą atspindi ir skaičiai: Dunhuange gyvena 200 tūkst. gyventojų, o per metus šį miestą aplanko apie 9 mln. turistų. Tokie drastiški keliautojų srautai kėlė grėsmę ne tik istoriniams objektams, bet ir pačių žmonių saugumui. Tai buvo viena iš priežasčių minėtų problemų sprendimo suradimui pasitelkti išmaniąsias technologijas.
„Mes Dunhuange padėjome sukurti naują išmaniojo turizmo modelį. Šiandien turistai jau gali internetu užsisakyti bilietus į lankytinas vietas bei į jas greitai patekti naudodamiesi QR kodais, veido atpažinimo bei pirštų atspaudų nuskaitymo technologijomis. Tai leido optimizuoti lankytojų srautus ir ženkliai sumažinti eiles tiek prie kasų, tiek prie įėjimų į lankytinus objektus“, – tvirtina Ricky Chen.
Turistų lankomose vietose taip pat buvo sumontuotos pažangios vaizdo stebėjimo kameros, kurios prie elektroninių įėjimo vartų leidžia identifikuoti bandančius į teritoriją patekti be bilietų. Tuo pat metu šios kameros padeda apsaugoti lankytojus.
„Pavyzdžiui, kai vasarą oro temperatūra Mingsha kalne pasiekia 45 laipsnius šilumos, sistema geba aptikti žmones, ištiktus šilumos smūgio, ir iškviesti pirmąją pagalbą per pirmąsias kritines 10 minučių“, – apie galimybes pasakoja „Huawei“ kompanijos atstovas.
Dunhuango mieste šiandien taip pat veikia spartus bevielis interneto ryšys, kurio pagalba lankytojai gali pasinerti į virtualius turus bei parodas, gauti unikalios informacijos apie lankytinus objektus, atsisiųsti žemėlapius ir kt. Tuo metu visame mieste sumontuoti specialūs jutikliai užtikrina, kad lankytojai gautų įspėjimus apie orų permainas, o patys turistai nepridarytų jokios žalos unikaliems istoriniams objektams.