ISO – kas tai ir kokie yra ISO standartai?

ISO – tai organizacijos kokybės sistema. Kokybės sistema yra būdas, kuriuo organizacija valdo tarpusavyje susijusias savo verslo dalis siekdama savo tikslų. Šie tikslai gali būti susiję su įvairiomis temomis, įskaitant produktų ar paslaugų kokybę, veiklos efektyvumą, aplinkosaugos veiksmingumą, sveikatą ir saugą darbo vietoje ir daug daugiau. ISO standartai yra tarptautiniai, t.y. pripažįstami visame pasaulyje.
Sistemos sudėtingumo lygis priklausys nuo kiekvienos organizacijos konkretaus konteksto. Kai kurioms organizacijoms, ypač mažesnėms, tai gali reikšti, kad verslo savininkas tvirtai laiko valdžią savo rankose, aiškiai apibrėždamas, ko tikimasi iš kiekvieno darbuotojo, ir kaip jis prisideda prie organizacijos bendrųjų tikslų. Mažoms įmonėms nereikia išsamių dokumentų, nes vadovas žino kiekvieną smulkmeną, kas vyksta jo vadovaujamoje įmonėje.
Pavyzdžiui, stambesnės, sudėtingesnės įmonės, veikiančios labai reglamentuojamuose sektoriuose, gali reikalauti išsamios dokumentacijos ir kontrolės, kad įvykdytų savo teisinius įsipareigojimus ir atitiktų jų organizacinius tikslus.
ISO valdymo sistemos standartai padeda organizacijoms pagerinti savo veiklą, nurodydamos pakartojamus žingsnius, kuriuos sąmoningai įgyvendina organizacijos, siekdamos savo tikslų bei norėdamos sukurti organizacinę kultūrą, kuri apima nuolatinę veiklos savikontrolę, klaidų taisymo, procesų tobulinimo ciklą, darbuotojų informuotumo padidinimą, įsipareigojimus bei teisingą vadovavimą.
Kokie yra ISO valdymo sistemos didžiausi privalumai?
- Efektyvesnis išteklių naudojimas ir geresni finansiniai rezultatai,
- Geresnis rizikos valdymas ir žmonių bei aplinkos apsauga,
- Padidėja gebėjimas teikti nuoseklias ir patobulintas paslaugas ir produktus, taip padidindama klientų ir visų kitų suinteresuotųjų šalių pasitenkinimas, pagerėja įmonės vertinimas.
Auditas yra gyvybiškai svarbi valdymo sistemos metodo dalis, nes ji leidžia bendrovei ar organizacijai patikrinti, kiek jų pasiekimai atitinka tikslus ir parodo atitikimą standartui.
ISO privalumų – daugybė:
- Lyderystė;
- Orientavimasis į klientą;
- Darbuotojų įtraukimas;
- Procesinis požiūris;
- Nuolatinis gerinimas;
- Sisteminis požiūris į vadybą:
- Sprendimų priėmimas remiantis faktais;
- Abipusiai naudingi santykiai su tiekėjais.
Tad, ISO standartai, jų laikymasis padeda įmonei sėkmingai vykdyti savo veiklą, nepažeidžiant įstatymų, įvairių reglamentų ir pan. Jeigu norite įsidiegti šią kokybės sistemą, kreipkitės į specialistus, kurie patars, suteiks išsamias konsultacijas bei padės apsispręsti.
Vertimų biuras „Vertimų karaliai” – visos vertimo paslaugos vienoje vietoje: www.vertimukaraliai.lt