Iššūkiai matematikoje: vakarų Lietuvoje organizuojama konferencija kviečia sprendimų ieškoti kartu
Matematikos mokymas ir mokymasis Lietuvos mokyklose šiuo metu susiduria su iššūkiais. Egzaminų rezultatai ir gąsdina, ir kelia iliuzijas. Moksleiviai, besiruošiantys egzaminams ir studijoms, patiria didelį spaudimą, o būsimų absolventų pagrindinis autoritetas – mokytojai. Artėjant kasmetiniams egzaminams, svarbus klausimas – kaip padėti mokytojams ir mokiniams?
Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakultetas (MIF) š. m. balandžio 29 d. Palangoje organizuoja mokytojams ir mokiniams skirtą seminarą „Studijos ir mokslas VU Matematikos ir informatikos fakultete“. „Mūsų tikslas – mokiniams ir mokytojams pristatyti atnaujintas matematikos ir informatikos studijų programas, parodyti, kas studijuojama universitete, supažindinti su naujausiomis tendencijomis, o svarbiausia – pakviesti į gyvą susitikimą, kad galėtume vieni kitus geriau pažinti,“ – dienos programą pristato MIF dekanas prof. dr. Paulius Drungilas.
Pasak dekano, tokio tipo renginiai moksleiviams padeda suprasti, ko tikėtis iš studijų universitete, mokytojams – kaip moksleiviams pateikti turinį, kuris būtų naudingas, padėtų suprasti kaip keičiasi matematikos pasaulis. MIF prodekanė doc. dr. Jurgita Markevičiūtė pabrėžia, kad būtent mokytojai yra pagrindiniai prasmingo ir sėkmingo mokymosi organizatoriai: „MIF jaučiame atsakomybę prieš visuomenę ir siekiame pasidalinti savo patirtimi bei pasisemti patirties iš mokytojų sėkmingam jaunų žmonių lavinimui.“
Dažnai visuomenėje matematika yra laikoma tik skaičiavimais, tai, pasak VU Matematinio švietimo centro vadovo prof. Rimo Norvaišos, yra dėl nusistovėjusio neteisingo visuomenės požiūrio į jos turinį: „Į matematiką reikia žvelgti gerokai plačiau“. Pradedant nuo to, kad tai yra kultūrinis reiškinys, neatsiejama kasdienybės dalis. O svarbiausia – tai mūsų dabartis ir ateitis, padedanti suprasti abstrakcijų pasaulį, taisyklingai samprotauti ir patiems kurti. Matematika yra prasmės kūrimas logikos priemonėmis. Būtent dialogai ir bendradarbiavimas tarp universitetų ir mokyklose dirbančių pedagogų gali padėti moksleiviams pamatyti matematiką tokią, kokia yra iš tiesų: modernią, prisitaikančią, daug žadančią.
MIF seminare vakarų Lietuvos mokytojams ir mokiniams bus skaitomos paskaitos apie matematine logika pagrįstą dirbtinį intelektą, šiuolaikinius duomenų analizės algoritmus, blokų grandinių (angl. blockchain) technologijas. Ypatingai daug dėmesio bus skiriama matematikos ir informatikos mokytojams, vyks diskusijos apie mokymo turinį mokyklose, apie tai kaip jis galėtų būti tobulinamas. Mokytojai bus supažindinti su matematikos mokytojų rengimu ir kvalifikacijos tobulinimo galimybėmis.