„Jaunojo pedagogo akademijos“ dalyvius būti mokytojais vilioja kasdieniai iššūkiai ir galimybė padėti kitiems
Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) tradiciškai sukvietė gabiausius 11–12 klasių moksleivius į „Jaunojo pedagogo akademiją“ (JPA), kurioje dalyviai „matuojasi“ pedagogo profesiją, ugdosi lyderystės, bendravimo, komandinio darbo ir organizacinius įgūdžius.
Akademiją sudaro trys sesijos, paskutinioji – gamtos, matematikos, technologijų ir sporto mokslų – sesija vyko šią savaitę. Į ją atvyko būrelis keliamus reikalavimus atitikusių ir didžiausią motyvaciją parodžiusių mokinių iš visos Lietuvos.
Alytaus Putinų gimnazijos vienuoliktokė Reda JPA nusprendė sudalyvauti, kad pasitikrintų, ar tikrai nori ir gali būti mokytoja. Ji domisi informatikos ir matematikos pedagogikos studijų programa.
Iš Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos atvykęs dvyliktokas Žygimantas norėjo pažiūrėti, kaip atrodo studentų gyvenimas LEU. „Noriu būti mokytoju, tad reikia rinktis, kuriame universitete ir kuriame mieste norėčiau studijuoti“, – sako dvyliktokas, besidomintis istorijos ir geografijos pedagogikos studijų programa. Būsimas studentas teigia, kad sostinė jam patinka, čia daug naujovių, o LEU bendrabučiai, kuriuose reikėtų gyventi studijų laikotarpiu, puikioje vietoje – Vilniaus centre, ant Neries upės kranto.
„Patinka labai įvairi akademijos dienotvarkė: ir sportas, ir žaidimai, įvairios paskaitos, – vienbalsiai tvirtina mokiniai. – Per vieną dieną daug visko patiri. Šiltai bendraujame su studentais, o dėstytojai yra labai dėmesingi, nuoširdžiai atsako į visus klausimus, stengiasi paaiškinti ir sudominti savo dalyku.“
Redą domėtis pedagogo profesija paskatino mokytojas, kuris pastebėjo, kad mergina turi vadovavimo gebėjimų, kruopščiai ir aiškiai geba savo bendramoksliams paaiškinti fizikos uždavinius. „Mokant apima laimė, kai pamatai, kad sekasi, jautiesi reikalingas kitiems“, – mokymo patirtimi dalijasi JPA dalyvė.
„O aš būtinai turiu būti tokioje vietoje, kurioje kiti mane matytų ir norėtų dėmesingai klausytis. Moku panaudoti savo žinias ir patirtį, padedu kitiems mokytis“, – sako Žygimantas, nuo 7 klasės vedantis pamokas kitiems mokiniams, mokantis kaimynų vaikus ar bendramokslius. Pradėjęs nuo savo klasės draugų, dabar namuose moko ir giminaičius, draugus, jaunesnius mokyklos draugus. Jis tai vadina savo hobiu, kurį atrado ieškodamas, kaip prasmingai panaudoti savo laisvą laiką. „Man kasdien reikia iššūkių, o pedagoginė veikla jų suteikia“, – sako būsimas mokytojas, kurį labiausiai domina istorija ir geografija, nors kartais moko ir biologijos. Paklaustas, kuri sritis jam įdomesnė, Žygimantas tikina, kad, kaip pavalgius reikia atsigerti, taip ir geografija su istorija jam vienodai įdomios sritys, viena be kitos negalinčios būti. Būsimas mokytojas mėgsta ir keliauti, daugiausia po Lietuvą, kuri yra labai graži ir kaskart vis iš naujo nustebinanti.
Reda po pamokų taip pat moko draugus. Ji sako, kad JPA būtinai rekomenduos kitiems, vos grįžusi informuos savo jaunesnius draugus, kad sektų informaciją viešojoje erdvėje, ir vos tik atsiradus kvietimui dalyvauti JPA – būtinai pildytų dokumentus ir atvyktų čia. „Būtinai reikia sudalyvauti ir sugriauti tuos visus mitus apie pedagogo darbą“, – sako Žygimantas, akademijoje jau sugriovęs jų ne vieną.
Geras mokytojas, anot Redos, turėtų būti draugiškas ir pakantus, domėtis ne tik savo dalyku, o ir aplinkiniu pasauliu, su juo supažindinti ir mokinius. Žygimantas sako, kad mokytojas turi būti jautrus, pajausti moksleivių emocinį pasaulį ir išgyvenimus, pergalvoti pamokos planą, jei mokiniai jaučiasi pavargę ar turi sunkumų. Jo nuomone, geras pedagogas turi nuolat tobulinti kompetencijas, kreipti dėmesį ne tik į daugumą mokinių, bet ir į silpnesniuosius ar labai gabius, kad šie nenuobodžiautų. Būtina pritaikyti užduotis įvairaus lygio ir gabumų mokinimas, kad visi patirtų sėkmę mokymosi procese.