Juodkrantėje projektuojamas keleivinių laivų uostas
Juodkrantėje, į šiaurę nuo senosios keleivinių laivų uosto prieplaukos, projektuojama naujoji marina. Planuojama, kad naujasis uostas talpins apie 80 įvairaus dydžio laivų ir taps visam Klaipėdos regionui svarbiu objektu, skelbia Neringos savivaldybė.
Savivaldybės pranešime teigiama, kad naujoji Juodkrantės keleivinių laivų uosto prieplaukos marina kuriama kaip sala, kurios apimtis analogiška esamai keleivinių laivų prieplaukai. Uosto akvatorija formuojama lenkta molo linija, o tai sudaro natūralesnę ir vaizdingesnę kranto liniją.
Marina projektuojama naujų statinių kvartalo fone, tad projektuojamas Keleivinių laivų uosto pastatas neužstos vertingiausių senųjų Juodkrantės gyvenvietės pastatų. Esamos prieplaukos krantinės rekonstruojamos įrengiant papildomą infrastruktūrą bei tyrimais nustatytoje vietoje atkuriant-atstatant keleivinių laivų uosto senosios prieplaukos pastatą. Kuriama ne tik uostui reikalinga infrastruktūra, bet atvira visuomeninė erdvė su želdynais bei rekreaciniais aplinkos elementais, kur prerogatyva teikiama natūralioms krantinių dangų medžiagoms – medžiui, akmeniui.
Projektuojamas Juodkrantės keleivinių laivų uostas yra prie valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelio Klaipėda–Nida (tarptautinės reikšmės vidaus vandenų kelio E41 dalis). Siekiant užtikrinti vandens viešojo transporto pilnavertiškumo funkcionavimo galimybes numatoma sujungti Nidos, Juodkrantės, Preilos, Pervalkos, Alksnynės, Klaipėdos, Drevernos, Ventės rago, Šilutės, Uostadvario, Rusnės uostus ir prieplaukas reguliariu viešojo vandens transporto maršrutu.
Pažymima, kad jau suprojektuota laivų uosto aptarnavimo infrastruktūra, stacionarus slipas laivų nuleidimui į vandenį nuo priekabų, vieta mobiliam laivų iškėlimo kranui (numatytos alternatyvos), laivų uosto aptarnavimo infrastruktūra.