Kada skambinti 112?

Skambinkite skubios pagalbos numeriu 112, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą bei suteikti skubią pagalbą, pavyzdžiui, kai:
- dega pastatas, automobilis, miškas, iš pastatų rūksta dūmai;
- reikia išlaisvinti prispaustus žmones iš sulamdytų automobilių, griuvėsių, iš po užvirtusių medžių;
- iš rankų išplėšiama rankinė, atimama piniginė ar kiti daiktai;
- kėsinamasi pagrobti automobilį;
- kėsinamasi sugadinti ar sunaikinti turtą;
- pamatote eismo įvykį, kurio metu nukenčia žmonės;
- pastebėjote policijos ieškomą asmenį;
- matote muštynes;
- susiduriate su smurtu;
- aptinkate į sprogmenį panašų daiktą;
- įtariate, kad žmogus bando nusižudyti;
- matote sukniubusį ar gulintį žmogų ir įtariate, kad jis gali būti be sąmonės;
- kraujuojama ir negalite sustabdyti kraujavimo;
- matote, kad žmogus dūsta, negali kvėpuoti;
- matote, kad žmogus patyrė elektros traumą (pvz., trenkė žaibas, elektros srovė);
- veikiantis įrenginys stipriai sužaloja (pvz., nutraukia galūnę).
Kada neskambinti 112?
Pagalbos numeris 112 skirtas išsikviesti skubią pagalbą į įvykio vietą. Netikslingai užimtos telefono linijos trukdo išsikviesti pagalbą asmenims, kuriems ji iš tiesų reikalinga. Todėl naudokitės numeriu 112 atsakingai ir neskambinkite, jei norite:
- papokštauti ir melagingai iškviesti pagalbos tarnybas;
- tiesiog trukdyti BPC operatoriams ar juos įžeisti;
- pakomentuoti įvairius įvykius, poelgius ir pasisakymus;
- pasiskųsti, kad neįleidžia į klubą, kavinę ar kazino arba neatiduoda paliktų drabužių, daiktų;
- iškviesti avarinę tarnybą, įvykus gedimui pastatų vidaus inžineriniuose tinkluose;
- sužinoti SIM kortelės PIN kodą;
- paprašyti, kad Jus sujungtų su Lietuvos ar užsienio valstybės telefono ryšio abonentu;
- sužinoti asmens ar organizacijos telefono numerį, adresą, veiklos pobūdį, prekių asortimentą ar kainas;
- sužinoti autobusų, traukinių ar lėktuvų tvarkaraščius;
- išsikviesti taksi, užsisakyti gėlių ar picą.
Kaip skambinti 112?
Kad nelaimės atveju kuo greičiau išsikviestumėte skubią pagalbą, įsiminkite šiuos patarimus:
- skambinti numeriu 112 galite ir be SIM kortelės, ir neturėdami sąskaitoje pinigų;
- telefono aparato klaviatūroje surinkite tik tris skaitmenis – 112. Jokių šalies, miestų ar rajonų kodų rinkti nereikia;
- sulaukite, kol operatorius atsakys į jūsų skambutį. Jei nutrauksite pradėtą skambutį ir skambinsite iš naujo, būsite nukeltas į skambučių eilės pabaigą ir prisiskambinimo laikas pailgės;
- atsiliepus operatoriui trumpai ir aiškiai pasakykite kas atsitiko;
- pasakykite tikslų adresą, kur reikalinga skubi pagalba. Jei jo nežinote, kuo tiksliau apibūdinkite vietą (nurodykite kryptį, atstumą, įvardinkite matomus objektus);
- atsakykite į visus operatoriaus užduotus klausimus;
- išklausykite ir vykdykite operatoriaus teikiamus patarimus;
- nepadėkite ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti;
- baigęs (-usi) pokalbį, pasistenkite neužimti savo telefono linijos, nes pagalbos tarnyboms gali prireikti su jumis susisiekti;
- jei situacija nelaimės vietoje pasikeičia (pagerėja ar pablogėja), paskambinkite numeriu 112 dar kartą ir apie tai praneškite.