Kaip įsteigti UAB?

Įmonės steigimas yra vienas iš populiariausių būdų, kaip įgyvendinti savo verslą idėją. Nusprendus įsteigti įmonę ir pasirinkus norimą verslo formą (UAB, MB, VŠĮ, individuali veikla bei kt.), reikia paruošti tam tikrą dokumentų kiekį ir atlikti nemažai papildomų darbų. UAB yra viena iš dažniausiai pasitaikančių verslo formų – ką apie ją reikia žinoti?
Pagrindiniai etapai, kurie reikalingi norint įsteigti UAB
Įmonės steigimas yra gana sudėtingas reiškinys, todėl norint viską pradėti reikia išsiaiškinti, kaip viskas atrodys. Šiai dienai galite jį atlikti dviem būdais – internetu arba per notarą.
Įmonės pavadinimas. Tai yra vienas iš svarbiausių jūsų verslo įgyvendinimo etapų. Šiuo atveju turite būti ypatingai originalūs, nes šiuo metu sugriežtinta pavadinimų registravimo tvarka. Jūsų sugalvotas pavadinimas turi atitikti pavadinimo sudarymo reikalavimus, o tai reiškia, kad jūsų pasirinktas pavadinimas negali būti įregistruotas.
Įmonės steigimo dokumentai. Dokumentus sudaro steigimo sutartis, kurioje nurodomos įmonės steigimo sąlygos, steigiamojo akcininkų susirinkimo protokolas, įmonės būsimi įstatai.
Registracijos adresas. Savo įmonei turite rasti registruotą buveinę ir adresą.
Įstatinio kapitalas. Steigiant UAB minimalus įstatinis kapitalas yra 2,5 tūkst. eurų. Turite pateikti įmonės steigimo sutartį bei įgaliojimą, banke atsidaryti kaupiamąją sąskaitą (į kurią bus mokama ši suma).
Dokumentų tvirtinimas Apsilankius pas notarą, turite patvirtinti šiuo dokumentus: steigimo dokumentai, pažyma dėl pavadinimo rezervacijos bei patalpų, kuriose registruojama jūsų įmonės buveinė. Be to, turite pateikti savininko sutikimą, kuris jums suteikia patalpas ir banko pažyma dėl įstatinio kapitalo sudarymo.
Įmonės įregistravimas. Visi notaro patvirtinti dokumentai pateikiami į Registrų centrą, o šis užregistruoja įmonę. Atlikus šiuos visus darbus – įmonės steigimas laikomas baigtu!
Kokie UAB privalumai?
- Bankrutavus verslui, akcininkas rizikuoja tik tuo turtu, kuris buvo įneštas į UAB (jų asmeninis turtas yra apsaugotas)
- Ieškant naujų papildomų lėšų, UAB turi teisę išleisti naujas akcijas. Jas įsigydami, akcininkai sumoka nurodytą pinigų sumą
- Turite galimybę pasitraukti iš verslo ją perleidžiant UAB akcijas kitiems asmenims (arba parduoti verslą)
- UAB taikomos mokestinės lengvatos: jeigu vidutinis darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių, o mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 300 000 eurų – taikomas lengvatinis tik 5 procentų pelno mokesčio tarifas!
- UAB neapribota plėstis, tad įmonė savo veiklą gali laisvai vykdyti nekeisdama įstatų.
Ar apsimoka pirkti jau įkurtą įmonę?
Tai yra vienas iš sprendimų naujai verslo pradžiai – įsigyti jau įsteigtą įmonę. Įmonės pertvarkymas jums padės pasirinkti tą verslo formą, kokios jūs norite! Žinoma, prieš perkant jau įsteigtą įmonę reikia išsiaiškinti, kodėl įmonė yra parduodama bei įvertinti patį pardavėją: kiek įmonių jis yra įsteigęs, kokia jo reputacija, kokioms įmonėms jis dar vadovauja ir kokia jo patirtis versle. Geriausias būdas pirkti įsteigtą įmonę, tai pirkti iš įmonių, kurios verčiasi pardavimais, nes dažniausiai jos pačios pasirūpina visais reikiamais dokumentais.