Kaip išvaduoti Ringaudus ir Akademiją nuo spūsčių?
Kauno rajono savivaldybė kartu su Lietuvos automobilių direkcija (LAKD) ieško sprendimų, kaip išvengti spūsčių keliuose, kertančiuose sparčiai augančias Ringaudų ir Akademijos gyvenvietes. Pirmadienį vykusiame pasitarime su LAKD atstovais buvo aptarti aktualiausi eismo organizavimo klausimai šiose seniūnijose.
Prekybos centrų grūstis
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pabrėžė, kad sparčiai kuriantis prekybos centrams ir kitoms verslo įmonėms ypač sudėtinga situacija susiklostė Šakių plente. Be jau veikiančių „Maxima“ ir „Rimi“ bei statomos „Iki“, Obelynės gatvėje planuoja įsikurti prekybos centras „Lidl“. Šioje zonoje taip pat veikia logistikos ir biurų centras „Analizė“, kitos verslo įmonės.
„Dar vieno komercinio objekto atsiradimas kelia grėsmę eismo saugumui, todėl turime suremti pečius ir rasti geriausią sprendimą, kaip modernizuoti žiedinę sankryžą“, – teigė meras.
Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Šukevičius priminė, kad Obelynės gatvėje prekybos centro sklypas jungiasi į Šakių pl. esančią žiedinę sankryžą. „Šioje kelio atkarpoje eismo intensyvumas jau dabar labai didelis, o įsikūrus naujam prekybos centrui automobilių srautai tik didės“, – pastebėjo direktorius.
Savivaldybės vadovai pabrėžė, kad svarbu užtikrinti sklandų ir nenutrūkstamą eismą Šakių plentu ir vietinės reikšmės gatvėmis.
Ieško kompleksinių sprendimų
LAKD vadovas Remigijus Lipkevičius patikino, kad ši vieta ir jos problemos puikiai žinomos direkcijai. „Kelias labai apkrautas: mažame ruože įrengtos dvi žiedinės sankryžos, šviesoforinė sankryža, šalia įsikūrę darželiai, todėl rytinio ir vakarinio piko metu formuojasi spūstys. Būtina rasti tinkamus projektinius sprendimus, kaip atėjus naujam verslo subjektui situacija ne pablogėtų, o priešingai, pertvarkius eismo reguliavimą, pagerėtų“, – kalbėjo R. Lipkevičius.
Buvo diskutuojama, ar reikia žiedinę sankryžą pertvarkyti į dviejų juostų, o gal įrengti atskiras eismo juostas dešiniųjų posūkių manevrams iš Šakių pl. į Obelynės g. ir iš Obelynės g. į Šakių pl.
R. Lipkevičius užsiminė, kad LAKD ateityje planuoja parengti kompleksinius „Via Baltica“ kelio atkarpos nuo Šilainių iki Garliavos pertvarkos sprendinius, nes šiame ruože eismas irgi labai intensyvus.
Po savaitės pateiks siūlymus
„Lidl“ atstovai informavo, kad projektuotojų užsakymu jau vyksta eismo organizavimo srautų vertinimas, nagrinėjami įvairūs variantai.
„Atlikome eismo organizavimo sprendinių Šakių pl., Margirio, Gėlių ir Obelynės gatvių sankryžoje, Ringaudų gyvenvietėje vertinimus ir matome, kad pastačius prekybos centrą transporto srautai labiausiai padidės vakarinio piko metu“, – aiškino įmonės „Eismo inžinerija“ vadovas Rimvydas Sabonis.
Savivaldybė kartu su LAKD įpareigojo verslininkus įvertinti naujo prekybos centro poveikį eismo saugumui, taip pat įvažiavimo ir išvažiavimo į/iš Obelynės g. į/iš žiedinės sankryžos eismo srautus, sudėtį ir pralaidumą.
Visus kompleksinius siūlymus ir eismo organizavimo schemas projektuotojai įsipareigojo per savaitę pateikti LAKD ir kelio statinių koordinavimo komisijai.
Nagrinės ir kitus prašymus
Kauno rajono savivaldybės vadovai paprašė LAKD išnagrinėti siūlymą dėl valstybinės reikšmės kelio ties Sodų gatve iš Ringaudų pusės. Prašoma įrengti papildomą juostą, skirtą sukti į kairę, taip pat lėtėjimo juostą ties Sodų gatve išvažiuojant iš Akademijos pusės.
„Šalia Sodų gatvės veikia du darželiai ir gimnazija. Vien darželius lanko apie 200 vaikų, o mokyklą – tūkstantis. Veždami savo atžalas į ugdymo įstaigas tėvai juos išleidžia Šakių plento šalikelėje. Taip stabdomas eismas, formuojasi spūstys. Be to, vaikai nesaugiai kerta gatvę“, – aiškino meras.
LAKD vadovai patikino, kad šis prašymas bus išnagrinėtas ir pateikti galimi sprendimų variantai.
Savivaldybės atstovai priminė LAKD, kad Noreikiškėse statomas darželis ir iki šiol nėra gauta suderinimų iš direkcijos dėl naujų nuovažų iš Šiltnamio gatvės. Jos yra būtinos formuojant sklypus.