1 rugpjūčio, 2022

Kaip lietuviškam verslui sėkmingai konkuruoti tarptautinėse rinkose?

Radote potencialią eksporto rinką ir jau džiaugiatės būsimomis galimybėmis joje? Tačiau ar jūsų verslas gali konkuruoti su vietine (ir pasauline) konkurencija?

TAIP, jei tik pasitelksite išmanią rinkodaros taktiką.

Kaip žinia elektroninės prekybos pasaulis nesibaigia ties Lietuvos siena – jis tęsiasi gerokai toliau. Todėl kaip eksportuojantis verslas jūs nuolat turite galimybių susirasti naujų klientų, partnerių ir tiekėjų kitose šalyse. Tačiau ten jau yra daugybė kitų įmonių, kurios jau įvertino šią galimybę ir įsitvirtino tarptautinėse rinkose. Norėdami sėkmingai veikti šioje srityje, turite strategiškai apgalvoti savo prekės ženklo identitetą, tikslinę auditoriją ir rinkodaros planą.

Tarptautinėse rinkose ant kortos pastatyta daug, todėl svarbu, kad jūsų verslas turėtų tvirtą pagrindą prieš neriant visa galva. Pateikiame keletą svarbiausių patarimų, kaip konkuruoti tarptautinėse rinkose kaip eksportuotojui.

Sukurkite stiprią prekės ženklo strategiją

Prekės ženklo strategija – tai jūsų prekės ženklo identiteto planas, t. y. tai, ką norite simbolizuoti ir kaip norite būti suvokiami. Norėdami sėkmingai veikti tarptautinėse rinkose, turite žinoti, kas yra jūsų idealūs klientai, kokius produktus ar paslaugas norite siūlyti, kaip norite būti pozicionuojami konkurentų atžvilgiu ir kaip norite pranešti pasauliui apie savo prekės ženklą. Tai yra pagrindas viskam, kai vykdote tarptautinę verslo rinkodarą.

Turėdami tvirtą prekės ženklo strategiją, galėsite priimti pagrįstus sprendimus dėl tinkamų partnerių, tiekėjų, klientų ir bendravimo su jais būdų.

Jūsų prekės ženklo strategija turėtų apimti:

  • jūsų prekės ženklo pavadinimas ir vizualinis identitetas, t. y. koks bus jūsų pavadinimas ir logotipas / spalvos.
  • Produktus ar paslaugas, kurias norite parduoti.
  • Kas yra jūsų tiksliniai klientai? Tai gali būti demografiniai (amžius, lytis ir kiti interesai), psichografiniai (vertybės, interesai ir kiti psichologiniai aspektai) ir jų buvimo vieta.

Raskite tikslinę rinką

Jūsų potencialūs klientai ir rinka, kurią norite aptarnauti, yra svarbios jūsų prekės ženklo strategijos dalys. Raktas į sėkmę tarptautinėse rinkose – rasti tikslinę rinką ir ją aptarnauti.

Jūsų tikslinė rinka – tai klientai ir potencialūs klientai, kuriuos jūsų verslas idealiu atveju nori pritraukti. Norėdami rasti tikslinę rinką, galite naudoti įvairius metodus. Pateiksime kelis jų:

Naudodamiesi esamų klientų duomenimis. Galite išanalizuoti savo esamą klientų bazę ir išsiaiškinti, kokie yra bendri klientų bruožai. Šiuos duomenis taip pat galite naudoti segmentuodami esamus klientus į skirtingas grupes, kad sužinotumėte, kurie klientai atitinka tikslinę rinką, kurią norite aptarnauti.

Naudodamiesi konkurentų duomenimis. Galite analizuoti savo konkurentus, kad sužinotumėte, kas yra jų klientai. Tai gali padėti nustatyti, kokia turėtų būti jūsų tikslinė rinka.

Apklausos ir tyrimai. Taip pat galite naudoti apklausas ir tyrimus, kad sužinotumėte, kas yra jūsų tikslinė rinka. Tai gali būti naudinga, jei bandote rasti naują tikslinę rinką arba paįvairinti esamą klientų ratą.

SEO analizės. Profesionalias SEO optimizavimo paslaugas teikiančios SEO agentūros gali Jums suteikti neįkainojamos informacijos, dar prieš pradedant veikti užsienio rinkose. Jos gali atlikti raktinių žodžių auditus, konkurencinės aplinkos analizę ir „kaip ant delno“ parodyti, ko jūs galite tikėtis konkrečioje užsienio rinkoje. T.y kaip geriausia būtų „užkariauti“ konkrečią užsienio rinką ir koks apskritai yra jūsų pasirinktos rinkos gylis ir potencialas. Tokias išsamias SEO analizes atlieka SEO agentūra – „SEO GENEROLAI“ turinti jau daugiau nei 10 metų šio praktinio darbo patirties.

Žinokite apie kultūrinius rinkodaros skirtumus

Jūsų prekės ženklo ir rinkodaros taktikos perteikimas tikslinei rinkai yra esminė eksporto dalis. Nors neturite keisti visko, kas susiję su jūsų įmone ir produktais, turite įsitikinti, kad jūsų tikslinė rinka supranta jūsų produktų žinutę. Pavyzdžiui, prekiaujate rankų darbo mediniais baldais. Jūsų šalies klientai gali suprasti rankų darbo medinių baldų patrauklumą, tačiau kitų šalių klientai gali nesuprasti, ką tai reiškia.

Įsitikinkite, kad savo vertės pasiūlymą perteikiate taip, kad jūsų tikslinė rinka jį suprastų. Rinkodarą vykdant taip pat reikia galvoti apie kultūrinius aspektus.

Štai keli kultūriniai aspektai, į kuriuos reikėtų atsižvelgti.

Vartojama kalba. Įsitikinkite, kad parduodami savo produktus vartojate taisyklingą kalbą. Jei prekiaujate šalyje, kurioje pagrindinė kalba nėra anglų, galite apsvarstyti išversti rinkodaros medžiagą.

Metų laikas, kuriuo prekiaujate. Skirtingose kultūrose įvairios šventės ir festivaliai švenčiami skirtingu metų laiku, todėl sezoniškumo faktorius gali būti lemiamas, norint užeiti į rinką iš karto sėkmingai, jei jūsų prekės ar paslaugos turi sezoniškumą.

Turėkite patikimą SEO strategiją

Optimizavimas paieškos sistemoms (arba SEO) – tai jūsų verslo matomumo paieškos sistemose gerinimo procesas. Norint sėkmingai eksportuoti ir konkuruoti tarptautinėse rinkose, turite turėti tvirtą SEO strategiją. Kodėl?

Nes jūsų svetainė yra pirmas dalykas, kurį atranda žmonės, ieškantys informacijos apie jūsų verslą internete. Jei norite, kad jūsų svetainė būtų gerai randama paieškos sistemose ir joje būtų vertingo, bei aktualaus potencialiems klientams turinio, turite laikytis pačių geriausių SEO praktikų.

Verta žinoti, kad SEO, tai ilgalaikė strategija, kurios rezultatų galite nepastebėti iš karto (per kelis pirmus mėnesius). Tačiau taikant nuoseklią SEO praktiką, su laiku (po 6-12 mėn.) jūsų verslas taps vis labiau matomas potencialiems klientams kitose šalyse ir pradės generuoti taip laukiamus pardavimus.

Nežinote nuo ko pradėti su SEO užsienio rinkose? Jums patars SEO generolai. Gera žinia, kad pirminė SEO konsultacija yra NEMOKAMA, taigi Jūs absoliučiai niekuo nerizikuojate.

Reziume

Kaip eksportuojantis verslas turite galimybę susirasti naujų klientų, partnerių ir tiekėjų kitose šalyse. Norėdami sėkmingai veikti šioje srityje, turite strategiškai apgalvoti savo prekės ženklo identitetą, tikslinę auditoriją ir rinkodaros planą. Turėdami tvirtą prekės ženklo strategiją, suradę tikslinę rinką ir žinodami kultūrinius rinkodaros skirtumus, taip pat laikydamiesi geriausių SEO praktikų, galėsite sėkmingai veikti ir konkuruoti tarptautinėse rinkose.

Sėkmės Jums!


Sauliaus Žiūros nuotr.
23 gruodžio, 2024

Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc. visų statybos leidimų, kai tuo […]

21 gruodžio, 2024

Praėjus beveik trejiems metams nuo Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios, kaimyninėje Lenkijoje gyvena daugiau kaip 1,5 mln. Ukrainos piliečių. Apie […]

21 gruodžio, 2024

Italijos duomenų apsaugos institucija penktadienį pranešė, kad skyrė bendrovei „OpenAI“ 15 mln. eurų baudą už tai, kad jos sukurta dirbtinio […]

20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

Danija parengė dar vieną daugiau kaip 100 mln. eurų vertės pagalbos Ukrainai paketą / EPA-ELTA nuotr.
20 gruodžio, 2024

Danija skyrė 2,1 mlrd. kronų (daugiau nei 281 mln. eurų) sustiprinti Ukrainos oro gynybą, pranešė Danijos gynybos ministerija, kurios informaciją […]

Aukcione už 5 mln. dolerių parduota 1 500 metų senumo akmeninė lenta su Dešimčia Dievo įsakymų / EPA-ELTA nuotr.
20 gruodžio, 2024

Maždaug 1 500 metų senumo akmeninė lenta su Dešimčia Dievo įsakymų aukcione Niujorke parduota už 5,04 mln. dolerių (4,81 mln. eurų). […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Elektra varomi varikliai yra nepakeičiama šiuolaikinės technologijų pramonės dalis, naudojami įvairiose srityse – nuo transporto iki gamybos ir buitinių prietaisų. […]

19 gruodžio, 2024

Valstybės duomenų agentūra (VDA), remdamasi išankstine metine informacija, įvertino 2023 m. regioninį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Palyginti su 2022 m., […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Investicijos visada siejamos su noru gauti naudą ateityje – ar tai būtų finansinis pelnas, ar ilgalaikė nauda jūsų gyvenimo kokybei. […]

18 gruodžio, 2024

SEB grupė konsoliduoja savo veiklą Baltijos šalyse ir sujungia tris regione veikiančius bankus į vieną juridinį asmenį. Kaip skelbiama banko […]

18 gruodžio, 2024

Jūriniai konteineriai vis dažnesnis pasirinkimas verslui ir individualiems vartotojams, ieškantiems ekonomiškų ir lanksčių sprendimų sandėliavimo poreikiams. Jų universalumas, tvirtumas ir […]

EK vadovė U. von der Leyen perrinkta antrajai kadencijai / EPA-ELTA nuotr.
18 gruodžio, 2024

Europos Komisijos pirmininkė Ursula Von der Leyen antradienį pasakė, kad Briuselis ketina intensyviau palaikyti „tiesioginius santykius“ su Basharą al-Assadą nuvertusiais […]

18 gruodžio, 2024

Pirmadienį Ženevoje paskelbtais Tarptautinės darbo organizacijos (TDO) duomenimis, migrantai vaidina vis svarbesnį vaidmenį dideles pajamas gaunančiose darbo rinkose. Šiaurės, Pietų […]

Vokietijos kancleris Bundestage pralaimėjo balsavimą dėl pasitikėjimo, bus rengiami pirmalaikiai rinkimai / EPA-ELTA nuotr.
18 gruodžio, 2024

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas parlamente pralaimėjo balsavimą dėl pasitikėjimo savo mažumos vyriausybe, taip atverdamas kelią pirmalaikiams rinkimams kitų metų vasario […]

16 gruodžio, 2024

Saulės energija tampa vis svarbesniu atsinaujinančios energijos šaltiniu, tačiau jos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, paros laiko, metų sezono […]

16 gruodžio, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo tris pagrindinius nepriklausomus elektros energijos tiekėjus buitiniams vartotojams ir smulkiausioms įmonėms grąžinti 8,3 mln. […]

16 gruodžio, 2024

Kai turimi finansiniai įsipareigojimai pradeda trukdyti siekti didesnių tikslų, refinansavimas tampa viena iš efektyviausių priemonių, leidžiančių ne tik pagerinti paskolos […]

16 gruodžio, 2024

Verslininkas Gediminas Žiemelis žada, kad jo valdoma Airijoje registruota aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet tikisi pasiekti 3 […]