Kaip lietuviškam verslui sėkmingai konkuruoti tarptautinėse rinkose?
Radote potencialią eksporto rinką ir jau džiaugiatės būsimomis galimybėmis joje? Tačiau ar jūsų verslas gali konkuruoti su vietine (ir pasauline) konkurencija?
TAIP, jei tik pasitelksite išmanią rinkodaros taktiką.
Kaip žinia elektroninės prekybos pasaulis nesibaigia ties Lietuvos siena – jis tęsiasi gerokai toliau. Todėl kaip eksportuojantis verslas jūs nuolat turite galimybių susirasti naujų klientų, partnerių ir tiekėjų kitose šalyse. Tačiau ten jau yra daugybė kitų įmonių, kurios jau įvertino šią galimybę ir įsitvirtino tarptautinėse rinkose. Norėdami sėkmingai veikti šioje srityje, turite strategiškai apgalvoti savo prekės ženklo identitetą, tikslinę auditoriją ir rinkodaros planą.
Tarptautinėse rinkose ant kortos pastatyta daug, todėl svarbu, kad jūsų verslas turėtų tvirtą pagrindą prieš neriant visa galva. Pateikiame keletą svarbiausių patarimų, kaip konkuruoti tarptautinėse rinkose kaip eksportuotojui.
Sukurkite stiprią prekės ženklo strategiją
Prekės ženklo strategija – tai jūsų prekės ženklo identiteto planas, t. y. tai, ką norite simbolizuoti ir kaip norite būti suvokiami. Norėdami sėkmingai veikti tarptautinėse rinkose, turite žinoti, kas yra jūsų idealūs klientai, kokius produktus ar paslaugas norite siūlyti, kaip norite būti pozicionuojami konkurentų atžvilgiu ir kaip norite pranešti pasauliui apie savo prekės ženklą. Tai yra pagrindas viskam, kai vykdote tarptautinę verslo rinkodarą.
Turėdami tvirtą prekės ženklo strategiją, galėsite priimti pagrįstus sprendimus dėl tinkamų partnerių, tiekėjų, klientų ir bendravimo su jais būdų.
Jūsų prekės ženklo strategija turėtų apimti:
- jūsų prekės ženklo pavadinimas ir vizualinis identitetas, t. y. koks bus jūsų pavadinimas ir logotipas / spalvos.
- Produktus ar paslaugas, kurias norite parduoti.
- Kas yra jūsų tiksliniai klientai? Tai gali būti demografiniai (amžius, lytis ir kiti interesai), psichografiniai (vertybės, interesai ir kiti psichologiniai aspektai) ir jų buvimo vieta.
Raskite tikslinę rinką
Jūsų potencialūs klientai ir rinka, kurią norite aptarnauti, yra svarbios jūsų prekės ženklo strategijos dalys. Raktas į sėkmę tarptautinėse rinkose – rasti tikslinę rinką ir ją aptarnauti.
Jūsų tikslinė rinka – tai klientai ir potencialūs klientai, kuriuos jūsų verslas idealiu atveju nori pritraukti. Norėdami rasti tikslinę rinką, galite naudoti įvairius metodus. Pateiksime kelis jų:
Naudodamiesi esamų klientų duomenimis. Galite išanalizuoti savo esamą klientų bazę ir išsiaiškinti, kokie yra bendri klientų bruožai. Šiuos duomenis taip pat galite naudoti segmentuodami esamus klientus į skirtingas grupes, kad sužinotumėte, kurie klientai atitinka tikslinę rinką, kurią norite aptarnauti.
Naudodamiesi konkurentų duomenimis. Galite analizuoti savo konkurentus, kad sužinotumėte, kas yra jų klientai. Tai gali padėti nustatyti, kokia turėtų būti jūsų tikslinė rinka.
Apklausos ir tyrimai. Taip pat galite naudoti apklausas ir tyrimus, kad sužinotumėte, kas yra jūsų tikslinė rinka. Tai gali būti naudinga, jei bandote rasti naują tikslinę rinką arba paįvairinti esamą klientų ratą.
SEO analizės. Profesionalias SEO optimizavimo paslaugas teikiančios SEO agentūros gali Jums suteikti neįkainojamos informacijos, dar prieš pradedant veikti užsienio rinkose. Jos gali atlikti raktinių žodžių auditus, konkurencinės aplinkos analizę ir „kaip ant delno“ parodyti, ko jūs galite tikėtis konkrečioje užsienio rinkoje. T.y kaip geriausia būtų „užkariauti“ konkrečią užsienio rinką ir koks apskritai yra jūsų pasirinktos rinkos gylis ir potencialas. Tokias išsamias SEO analizes atlieka SEO agentūra – „SEO GENEROLAI“ turinti jau daugiau nei 10 metų šio praktinio darbo patirties.
Žinokite apie kultūrinius rinkodaros skirtumus
Jūsų prekės ženklo ir rinkodaros taktikos perteikimas tikslinei rinkai yra esminė eksporto dalis. Nors neturite keisti visko, kas susiję su jūsų įmone ir produktais, turite įsitikinti, kad jūsų tikslinė rinka supranta jūsų produktų žinutę. Pavyzdžiui, prekiaujate rankų darbo mediniais baldais. Jūsų šalies klientai gali suprasti rankų darbo medinių baldų patrauklumą, tačiau kitų šalių klientai gali nesuprasti, ką tai reiškia.
Įsitikinkite, kad savo vertės pasiūlymą perteikiate taip, kad jūsų tikslinė rinka jį suprastų. Rinkodarą vykdant taip pat reikia galvoti apie kultūrinius aspektus.
Štai keli kultūriniai aspektai, į kuriuos reikėtų atsižvelgti.
Vartojama kalba. Įsitikinkite, kad parduodami savo produktus vartojate taisyklingą kalbą. Jei prekiaujate šalyje, kurioje pagrindinė kalba nėra anglų, galite apsvarstyti išversti rinkodaros medžiagą.
Metų laikas, kuriuo prekiaujate. Skirtingose kultūrose įvairios šventės ir festivaliai švenčiami skirtingu metų laiku, todėl sezoniškumo faktorius gali būti lemiamas, norint užeiti į rinką iš karto sėkmingai, jei jūsų prekės ar paslaugos turi sezoniškumą.
Turėkite patikimą SEO strategiją
Optimizavimas paieškos sistemoms (arba SEO) – tai jūsų verslo matomumo paieškos sistemose gerinimo procesas. Norint sėkmingai eksportuoti ir konkuruoti tarptautinėse rinkose, turite turėti tvirtą SEO strategiją. Kodėl?
Nes jūsų svetainė yra pirmas dalykas, kurį atranda žmonės, ieškantys informacijos apie jūsų verslą internete. Jei norite, kad jūsų svetainė būtų gerai randama paieškos sistemose ir joje būtų vertingo, bei aktualaus potencialiems klientams turinio, turite laikytis pačių geriausių SEO praktikų.
Verta žinoti, kad SEO, tai ilgalaikė strategija, kurios rezultatų galite nepastebėti iš karto (per kelis pirmus mėnesius). Tačiau taikant nuoseklią SEO praktiką, su laiku (po 6-12 mėn.) jūsų verslas taps vis labiau matomas potencialiems klientams kitose šalyse ir pradės generuoti taip laukiamus pardavimus.
Nežinote nuo ko pradėti su SEO užsienio rinkose? Jums patars SEO generolai. Gera žinia, kad pirminė SEO konsultacija yra NEMOKAMA, taigi Jūs absoliučiai niekuo nerizikuojate.
Reziume
Kaip eksportuojantis verslas turite galimybę susirasti naujų klientų, partnerių ir tiekėjų kitose šalyse. Norėdami sėkmingai veikti šioje srityje, turite strategiškai apgalvoti savo prekės ženklo identitetą, tikslinę auditoriją ir rinkodaros planą. Turėdami tvirtą prekės ženklo strategiją, suradę tikslinę rinką ir žinodami kultūrinius rinkodaros skirtumus, taip pat laikydamiesi geriausių SEO praktikų, galėsite sėkmingai veikti ir konkuruoti tarptautinėse rinkose.
Sėkmės Jums!